onsdag 25 mars 2009

Nattgäst....

I natt har jag haft nattgäst;) Bestående utav Jessica...trevligt att ses då det inte blir så ofta längre sen jag flytta till Norrköping och nu har jag ju inte ens bil...så att ta mig ner till Gusum känns ännu jobbigare...men men alltid trevligt att träffa sina vänner. Men nu har Jessica iaf åkt iväg till sin sista dag på praktiken och jag har satt igång tvättmaskinerna för fullt...det ständiga måstet liksom...önskar att jag vore så rik att jag kunde slänga alla plagg när de vart skitiga så jag slapp att tvätta:(
Men nu är det ju tyvärr inte så, så jag får vara glad att det iaf finns tvättmaskiner så vi slipper gå i skitiga kläder.
Idag fyller syster yster 27 år...Tänk vad åren springer iväg...jag som bara är 27 än liksom;) Men men...jag är väl lika glad för det, åldern är ju bara en siffra på pappret, bryr mig inte så mkt om det egentligen, bara att det är så tragiskt att åren går så fort att jag inte hinner med liksom...
Idag efter jobbet ska jag träffa Fredrik, ska bli riktigt kul!!! Det är ju så länge sen sist...saknar våra samtal liksom om livets hårda skola...men idag blir det av, vi ska gå till Olearys och käka...smarrigt;) Meja får ta och hänga med, har ju bestämt mig för att jag måste få göra saker för min skull liksom så de får bara ta och hänga med liksom. För om jag ska orka vara mamma så måste jag få träffa mina vänner och inte bara sitta hemma för att de ska få leka med sina kompisar liksom. Det är en sak sen när de kommer vara varannan vecka men nu när jag aldrig är barnledig känner jag att jag snart är på bristningsgränsen....Jag hoppas så innerligt att huset blir sålt NU!!!! Orkar snart inte mera, börjar nästan känna att Tommy får ta tjejerna på heltid och så har jag dem bara varannan helg liksom för att jag känner att jag måste få andas...men antar att jag kommer ångra mig sen om jag skulle låta Tommy ta all vårdnad! Tänk om han bara kunde ha gått med på att vi delade på våran bil...då skulle vi kunnat ha varannan vecka!!!! Blir så jävla trött på denna sk karl! Kan inte fatta att jag stått ut under alla år, vet ju att jag har retat mig på honom så länge jag nästan kan minnas liksom....men har liksom stannat kvar för jag har känt att jag inte har vart värd nåt annat! Usch! Är så otroligt glad över att jag äntligen våga ta steget! Blir bara mer och mer säker för varje dag som går att jag har gjort rätt val! Livet börjar ju bli så härligt!!!! Bara lite småsaker som sagt som ska ordnas till så är det typ perfekt!!!Och de problemen är bara matreialsaker så det kommer att ordnas...inom sinom tid så att säga...

Igår efter jobbet åkte Meja och jag ner till stan för att träffa kusinen Carina, hade det riktigt trevligt. Vi gick till Fräcka Fröken och åt sallad och vet ni vad jag fick fakistkt ta en barnportion tack vare att jag visa mitt kort (som jag fått av Chatrine där det står att jag är gbp opad) Så perfekt, det är det värsta med open att jag tycker det är så dyrt att äta ute numera eftersom jag aldrig ens äter upp hälften av en portion! Men de var riktigt schysta där och sa ok till barnportion! Så dit kan jag ju gå tillbaka och äta;) Vi tog oss smarrig sallad...sådär gott när man får välja sina egna grejer man vill ha:) Meja åt också sallad...efter nån timma så tröttna Meja så vi gick till Br leksaker och köpte påskägget till en gubbe på jobbet och så godis till det....sen till H&M för att införskaffa hårfärg till mig så nu glänser håret svart igen och inga gråa strån syns:) Hatar att egentligen vara mörkhårig eftersom de grå stråna syns så mkt tidigare än om man är ljus!!! Men det är smällar man får ta. Man kan ju inte vara perfekt med allt;) När vi kom hem kola jag på tv...men som vanligt så somna jag men vakna av att Älskling ringde så då är det ju inte så svårt att piggna till plus att jag vänta ju på att Jessica skulle komma...
Ja ni kära vänner ha en bra dag och kramas och pussas

Kram

Inga kommentarer: