lördag 14 mars 2009

En helt ok dag...

Gårdagen gick smidigt fram...det var ju fredag den 13....men jag brukar inte ha nån otur, brukar typ ha tur dagen efter alltså idag...därför valde jag att köpa en harry boy igår tills idag som mitt "lördagsgodis" så att säga;) Så nu är det bara att hoppas på att jag sitter här och är en ovetandes miljonär;) Då kan jag säga så här att då drar jag härifrån ett tag!!!!

Iaf igår var dagen mkt bättre jag kände mig nästan "bra" igen...var dock lite "bakfull" från torsdagen pga av att jag inte hade nån bra dag, men det var helt ok liksom. Jobbet var lika dött och tråkigt som det har vart de senaste veckorna...på em var det ju dags för tråk bingo!!! Och då kom det 11 tanter...som höll på att tro att världen höll på att gå under pga att de gick ett rykte på byn om att det inte var bingo...så Marie och jag visste inte hur vi skulle göra men vi löste det till det bästa...en tant skulle ringa sin syster och säga att hon skulle komma och spela! Fattar ni att hela deras värld höll på att rasa pga att bingon kanske skulle bli inställd, men vi löste det genom att spela så många spel som intäckterna räckte till och då blev de rätt nöjda. Men jag kände nästan att jag hade lust att slänga mig ner på golvet och skrika! Självklart blev det tjat om att vi kommer byta dag till tisdag...det sluta med att jag sa att "ja, vi kan inte glädja alla. Om det ska bli så så får ni alla börja leva samma liv! För alla kan inte samma dag liksom och ska vi ta hänsyn till allas olika vanor och så får vi ha bingo varje dag!" Alltså denna förbaskade bingo är så TRÅKIG känner att jag nästan kan byta jobb pga den! BLÄ!!! Skönt iaf att Vappu står på min sida och inser att man fakiskt måste tänka på sig själv med att man inte kan göra allt för jobbet! Men men...Bingon var ju slut lite tidigare så jag ringde frita och sa att de kunde skicka iväg Meja tidigare till mitt jobb och när Meja kom blev jag så glad över att se henne att jag börja gråta och då börja Meja också gråta, det är ju två veckor sen vi sist sågs....detta är skit jobbigt för mig. Meja och jag stod där och kramades och grät och skratta omvartannat...Gud vad jag hoppas på att huset blir sålt snarast så vi kan få ordning på varannan vecka livet liksom för detta är så uselt för mig! Som nu kommer jag inte träffa Malou på 2 veckor...ska det vara lika känsloladdat varje gång man ses...det är ju inte bra för tjejerna heller att se mig gråta varje gång vi ses igen efter 2 veckor men visst är det bra att sakna det är ju då man inser hur mkt de betyder för mig! Men känner att det gör så ont i mitt hjärta helt enkelt, kanske egoistiskt men så är det, och jag har rätt att vara egoistisk när det gäller mina barn för dem älskar jag så innerligt! Men nu är det som det är och det får jag väl acceptera liksom men visst är det jobbigt det är inget jag tänker sticka under stolen med så att säga!
Direkt efter jobbet var det bara hem och lämna grejer och sen åka iväg till Mikael med familj för att fira Emilio som fyllt år. Stanna först till hos Älskling eftersom han och hans barn skulle följa med:) Är så glad över det!!! Var hos Mikael en dryg timma för att sen bege oss hemåt igen...på vägen hem ramla Meja och slog sig i huvudet, och när hon upptäckte att det blödde blev det hela ännu värre...men söta och snälla Anton sprang iväg till en pizzeria och hämta servetter...så snällt utav honom! Sakta men säkert tog vi oss framåt...Broman och barnen skulle åka och handla, men snäll som älskling är så erbjöd han att skjussa oss hem...Meja tjöt för huvudet och Miranda gick och tjöt för att hon inte orka gå!!! Kände nästan att jag bara ville lämna dem där vi stod liksom...själv tycker jag att det känns så skönt att inte ha tillgång till bil längre på ett sätt för tjejerna kommer snart vänja sig vid att vi cyklar, går eller åker buss...jag tycker det är så befriande på ett sätt men samtidigt kräver det ju planering vid vissa sammanhang...men kommer snart att vara en vana! När vi tex ska åka till mormor och så i Lkpg....men det kommer att gå! Måste bara försöka bli av med bilen snart...men nu är den ju iaf avställd!
När vi tillslut var hemma så var tjejerna så trötta...Meja gick typ och la sig direkt...Miranda somna i soffan efter nån timma och jag prata i telefonen....Först hörde Fredrik av sig...sen älskling...och sen Jaquline...så det blev ingen tv kväll för mig utan fick stötta och råda Jaquline, men det är bara kul och trevligt...vet ju precis hur hon känner nu eftersom jag själv var i samma situation för 2 år sen!!! Vi bestämmde att vi ska ta en fika nån dag och prata mera...trevligt:)

Nu på morgonen har jag pratat med Tommy på msn...så nu blir det nog att vi gör ett rum utav badrummet så huset ser färdigt ut iaf...tror det är en lösning...vi får se! Han halka in på en massa annat hela tiden...och jag skrev återigen att vi ska komma tillbaka till badrummet ist...så tillslut kom vi fram till att han ska gå till banken på måndag. Han måste ju snart inse att man inte kan bete sig hur som helst liksom. Fick reda på igår att han går och pratar med typ varenda människa han möter...så snart ringer han väl svt eller nåt för att berätta om oss på nyheterna!!! Orkar faktiskt inte ens gå in på detaljer men är ni intresserade är det bara att fråga så att säga.

Idag ska jag Meja och Miranda till Busfabriken med flera utav Bromans vänner och deras barn men först blir det städning här hemma och lite annat små göra så att säga.

Ha en bra dag.
Kram

Inga kommentarer: