fredag 20 mars 2009

Sista bingo fredag!!!

Kan nog inte bli en bättre fredag idag!!! För det är den sista bingo fredagen, sen kommer vi att ha bingo på tisdagar ist!!! Så mkt skönare!!! Vilket kommer att innebära att jag kommer sluta halv tre fredagar framöver, plus att Marie ska sluta hos mig och börja jobba natt på boendet ist from den 1 april så jag kommer att vara ensamen så då kan jag ta mina egna beslut vad som passar mig! Och det känns så bra! Denna helg ska jag ju tillbringa med Älskling och hans vänner men ändo, det känns så skönt för vi är ju iaf barnlediga!!!! PUSSAS och GOSAS;) Idag ska vi iväg till Mantorp direkt efter jobbet och ska stanna kvar där, Älsklings kompis tjej bor där och Älskling ska hjälpa henne med nåt golv. Imorgon bär det ju av till Ljunga på kvällen...och söndag är dagen jag längtar till mest...för då ska vi spendera den tillsamans bara vi två!!!!

Igår var jag ju till psykologen för första gången sen jag träffa Broman....så vi prata såklart om honom och mig och barnen....och så sa jag att så här bra och stark som jag känner mig nu har jag inte gjort på så många år, tror tom att jag aldrig har vart så här stark i mig som jag är nu! Jag håller ju på att lära känna mig själv liksom och det gör jag genom att acceptera alla mina känslor och tankar som flyger omkring i mitt huvud. Självklart prata vi även om min mamma...sa att pappa tyckte jag skulle ta tag i detta...men eftersom jag inte känner att det är vad jag vill så tyckte hon att jag tar rätt beslut, eftersom det inte känns JA inombords, jag ska ju inte göra som andra tycker jag borde för då är jag återigen där jag var när jag börja min resa....Hon sa även en annan bra sak tycker jag och det är att det lika gärna kan vara mamma som kontaktar mig och vill ta upp vad det är som har hänt, det behöver liksom inte vara mitt ansvar. För just i våran relation är det faktiskt hon som är mamma!!! Jag själv skulle aldrig låta tiden bara rinna iväg så här om det var nån utav mina underbara tjejer som valt att göra som jag har gjort!!! Jag skulle gå genom berg för att få reda på vad jag har gjort för fel!!! Men men...jag känner att jag för första gången i mitt liv fakiskt kan säga att jag duger som jag är och jag är en bra person och faktiskt mena det! Det är ingen som kan trycka ner mig och påstå nåt annat! Jag vet faktiskt att jag duger! Jag kan ta rätt beslut och allt annat...Jag tänker inte vara i nåt underläge en gång till i mitt liv, för då är det bättre att vara utan den relationen!!!

Igår ringde Broman och berätta att Anton hade ramlat på väg till skolan....cykelstyret hade lossnat och han hade fått styret rakt in i bröstet så de fick operera honom...Moa hade vart med oxå...som tur var så hade det vart 2 ssk bakom som hade kört upp honom till akuten direkt!!! Stackars Anton!!! Men han skulle få åka hem idag iaf.
På väg hem från psykologen ringer min telefon och det är nån granne som har hittat Miranda på gatan...då hade Miranada ramlat med sin cykel och slagit upp knän och händer....så pinsamt!!!!Att jag inte var hemma!!! Men vilken ängle hon var som stanna här hemma med tjejerna tills jag kom hem och jag vill lova att jag cykla i rally fart;)
Idag ska jag hjälpa till hos hemtjänsten igen...så jag börjar nu kl 7!!!!Så vi ska gå till dagis, skola och jobb nu...men ha en bra helg för det ska jag ha! För jag ska gosa och mysa med Älskling!!!!

Puss och kram

Inga kommentarer: