fredag 13 mars 2009

Fredag den 13=tur dag!!! HOPPAS!!!

ÄNTLIGEN FREDAG!!!! Är så trött på mitt tråkiga jobb just nu...inte nån besökare på flera veckor liksom...jag är ju en tjej som vill att det ska hända saker också och inte att det bara ska sittas av timmar liksom...trivs INTE med det! Plus att en tant som kommer till oss varje dag hade blivit sjuk i magsjuka och jag sa till Marie att jag tänker inte gå dit för jag vill inte få magsjuka igen!!! Orkar verkligen INTE det!!! Hon vart nog lite sur för hon ville väl inte heller men jag känner att jag har vart borta så mkt att jag har för sjutton inte råd med mera sjukdommar heller, plus att Malou var med mig till jobbet igår pga att hon hade ont i ena örat! Så jag ringde till Vc och de sa att eftersom hon är öronbarn sen småbarnsåren så är de känsligare för vätska som kan stå bakom örat...så hon skulle blåsa ut luft och hålla för näsan så skulle det släppa...Malou tycker inte om det men sa att det är det ända som kan göras.

Igår hade jag en riktigt SKIT DAG!!! Så Älskling fick se en sida av mig han inte har sett tidigare...och det är inget jag tycker om att visa såhär i början av en relation liksom...jag vet att det är helt ok att ha "bad days" så att säga men men...På kvällen låg jag i sängen och tjöt och lyssna på musik och tyckte helt enkelt att livet är skit...och så ringde Mattias, egentligen orka jag inte prata men vi hade ett bra samtal och jag kände mig lättad när vi la på. Även om Mattias har stora problem så är det skönt att han fakiskt säger så fina ord till mig och får mig att inse att jag faktiskt är värdefull för den människan jag är och att jag är vacker...och sånt där annat positivt om mig som jag dagar då jag inte känner mig rolig verkligen behöver höra. Mattias är ju min vän sen vi var barn så vi har ju delat många olika erfarenheter både glada och tråkiga, och jag hoppas verkligen att Mattias liv ordnar sig en vacker dag för det är han värd!!! Mattias mår ju själv skit men ändo försöker han verkligen peppa mig när jag bara tycker att allt känns SKIT! Hoppas så innerligt att han inser att jag tycker lika bra om honom som han gör om mig och inser att han också har rätt till ett rättvist liv och att det är ok att känna glädje, att man fakiskt inte behöver vara arg och bitter över hur livet har vart hitills utan att det bara kan bli bättre!!!
Jag själv är ju så glad över att jag har träffat underbara, mysiga, härlig och kloka Broman och det är nåt som är så helt otroligt!!! Känner mig så sjukt lycklig! I mina ögon så har ju Broman allt jag kan önska mig att en man ska ha!!!! *PUSS PUSS OCH ÅTER IGEN PUSS PÅ DIG ÄLSKLING*
Igår efter jobbet så träffa jag Monica det var ju typ 100 år sen sist så det var riktigt nice, vi gick till Fräcka Fröken och fika...kunde ju dock inte lätta mitt hjärta helt eftersom jag hade med mig mina stora extra öron...Malou;) Hon behöver ju faktiskt inte höra allt även om hon jätte gärna vill det. Egentligen så skulle ju Mattias och Fredrik hänga med upp till Broman...men pga av omständigheter så gjorde de inte det! Utan valde Olerys ist! Så Monicka, jag och Malou åkte hem en sväng till Älskling och så var två av hans vänner där också. Åkte hem vid 19,30 tiden och när vi skulle åka så brast det för mig...Broman fick se min "svaga" eller om man egentligen ska säga min "starka" sida...jag börja gråta när jag skulle krama honom Hej då...Men det är ju så jag är en känslo människa som visar känslor hur som helst är jag glad så är jag är jag ledsen så är jag...hoppas bara inte att detta skrämmer honom, för det är det minsta jag vill!!! För Broman är den människa som verkligen får mig att vilja leva fullt ut nu! Lyckan inombords som jag känner när jag tänker på honom är så skön och önskar att den kommer finnas kvar länge! Tycker dock att det känns jobbigt att en sån här dag skulle komma så snabbt efter att vi har börjat att träffas...men jag är inte mer än människa så att säga och för det mesta är jag ju glad...men igår var en SKIT dag så att säga! Känner så innerligt att jag bara vill vara ensam med Broman och bara vara utan att behöva göra en massa saker och Broman själv sa ju att han ville att vi skulle ta en "fri" dag från jobbet sen när det har lugnat ner sig på hans jobb och det ser jag fram emot! Det är väl bara för mig att börja inse att jag har rätt att vara lycklig! Och inse att jag fakiskt har rätt att känna glädje, som jag gör nu!!!

Tommy är bara ett jobbigt irreations moment i mitt liv just nu, fattar verkligen inte varför han ens tror att jag är intresserad utav att fortsätta "tävla" med honom, att han inte förstår att han inte behöver prata med varenda människa han möter och berätta om hur dålig jag är som människa! Herregud!!! Jag är inte den första människan som väljer att ta steget från sin make...Att han ens orkar vara så bitter och arg hela tiden, det kan inte vara lätt för honom att ständigt gå omkring och vara arg! Att han inte inser att det är han själv han förstör för i längden! Jag tänker så mkt på åren vi har haft tillsamans och det är inte så att jag ångrar dem...men med facit i handen så undrar jag varför jag inte våga ta steget tidigare för jag har ju sårat mig själv och Tommy med egentligen eftersom jag har blivit så äcklad av honom under så många år och nästan kände att jag ville bli lesbisk för att slippa se en naken man! Men det är så skönt att inse att jag fakiskt inte är det utan att jag har otroligt många känslor i mig! Som jag fakiskt börjar bejaka! Och det är så HÄRLIGT!!!! Tillåta mig själv att tycka och känna och att det är helt ok att tycka och tänka som jag gör! Känner så här när jag vart från Tommy under dessa månader att jag äntligen får göra vad jag vill! Och har ju insett vad det är jag egenltigen vill ha i ett förhållande och i själva livet med för den delen....och det är FRIHET, men inte frihet att springa runt med olika män utan frihet för mig innebär att om man är i en tvåsamhet så måste man få utrymme att få vara för sig själv ibland för att ens kunna uppsakatta den andra för de små saker som förgyller vardagen t ex få prata i telefon med en vän utan att det är sura miner, men vill inte att man bara ska umgås med sina vänner utan självklart så ska man umgås med sin partner också och göra det man nu vill...kanske bara ta en promenad tillsamans och känna att man har nåt att prata om, Jag vill aldrig att man ska ta varann förgivet!!!! Det är vidrigt!!!!, liksom inse att man är två olika individer och respektera varann för den man är. Att förnedra den andra inför sina vänner tycker jag är vidrigt, det är inget jag är intresserad av heller, att det ska vara självklart att man har en öppen diskussion med varann för att tiga gör saker och ting bara värre och nåt litet blir extremt stort efter ett tag då! Helt enkelt finnas för varann...Jag har ju väldigt starka tankar om hur jag vill att mitt liv ska se ut i framtiden...varav det betyder att jag INTE vill ha flera egna barn...för jag längtar så in i norden tills den dagen då jag kan få åka iväg och känna att tjejerna klarar sig själva, även om många tror att jag vill ha en liten bebis som ska vara en pojke bara för att jag "bara" har tjejer är så fel!!! Jag vill helt enkelt inte ha nån mer bebis...jag är super glad över mina tre underbara tjejer och inser att det kommer bli en intensiv tonårstid...varför skulle jag då bli gravid en gång till i mitt liv bara för att "glädja" andra genom att det kanske skulle vara en kille?! Näää...det tänker jag verkligen aldrig göra. Respektera mina känslor så respekterar jag dina så är det! Jag är för sjutton 32 år och Miranda blir 6 i år...varför skulle jag ens förstöra min "dröm framtid" genom att skaffa ett barn till som jag inte skulle orka ta hand om bara för att tillfredsställa andra människor runt omkring mig?! Jag måste ju för sjutton orka med mig själv och mina tre tjejer!!! PUNKT SLUT!!! Kanske är jag barnslig men jag älskar faktiskt att umgås med vänner och kunna gå ut och ta en öl och tillslut kanske hamna på nåt trevligt uteställe, älskar även att bry mig om mitt yttre...egoistiskt kanske men så är det. Har bestämt mig för att aldrig mer sluta bry mig om mig själv, gå i rått färgat hår, osminkad, trasiga kläder, slänga på mig mjukis kläder så fort jag kommer hem...nej det är inget liv jag vill ha...självklart har man dåliga dagar men den dagen jag börjar att inte bry mig igen...säg då för fasiken till mig! För då är det verkligen dags för mig att läsa detta igen! Men det kommer aldrig hända för då är jag tillbaka till mitt liv med Tommy och det är just det jag har lärt mig att jag aldrig mer vill ha! Ingen människa är värd det! Nej inte ens jag!!!!

Nää hörre ni kära vänner skulle egentligen forstätta skriva om hur jag vill ha mitt liv men har dock inte tid för jobbet kallar börjar ju om 20 minuter.

Kram och ha en bra dag för det tänker jag ha iaf!!!! Och du...ge en människa ett fint ord idag, det kan rädda den människan för att gå under...pussas och kramas så mkt du bara orkar även om det blir med kudden eller via telefonen men försjutton gör det!

1 kommentar:

monkan sa...

Tack för igår, hoppas vi kan träffas o snacka nå´n mer gång, när det inte är så stora öron med, tihi!!! Jag förstår dig helt när det gäller bebis-biten...jag vill heller inte ha fler barn, fast många trodde det nu när jag träffade min älskling...varför ska man skaffa barn, bara för att man går in i ett nytt förhållande???
Vi hörs, vännen!!!
Ha en härligt skön fredag den 13:e, många kramar!!! :)