fredag 6 mars 2009

ÄNTLIGEN FREDAG!!!

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Det är fredag!!!!Det är faktiskt sant, jag överlevde denna vecka också även om det kändes som om jag höll på att dö i onsdags när magsjukan visa sin finaste sida så att säga. Denna fredag innebär barnledig helg också så då känns det ju ännu bättre att jag är frisk nu! Helgen är fullbokad...men bara utav roliga saker!!!!YIPPIE!!!!

Igår iaf så var tjejerna hemma också, men idag ska Malou gå till skolan men Miranda får ju vara hemma eftersom hon inte får vara på dagis pga att jag har haft magsjuka!!!! Så Tommy skulle hämta henne kl 16 och nu sa jag åt honom att då är det 16 som gäller med så han inte gör som förra gången jag skulle vara barnledig och kommer tidigare och får ett utbrott bara för att de inte hade fått med sig alla sina grejer liksom!
Igår så var jag halv dålig så att säga, himla trött så jag och Miranda somna framför tvn....men vakna av att min mobil ringde och det var syster...prata en stund och kände mig full;) Tog mig samman och försökte piggna till för Malou ville ner till stan för att titta på några klasskompisar som skulle vara med i skolkampen...så jag gjorde mitt bästa för att försöka att inte skrämma varenda människa nere på stan....typ mascara och en snodd i håret;) Ja ni...mötte upp Fredrik och Mattias på Olerys...känndes ju underbart att sitta där och se ut som en raggare...mjukis kläder och osminkad;) Det var typ bara odal kepsen som fattades, så hade jag sett ut som en riktig raggare;) Tog en cola light och Mattias och Fredrik drack öl och så dela de på en after work, sen drog vi vidare för att kolla in tjejerna från Malous klass:...MEN...de skulle först uppträda idag kl 18,30! Så Malou kommer nog inte kunna se dem eftersom de är hos Tommy och känner jag honom rätt så kommer han inte åka in till stan för att titta på dem.
När vi kom hem igen så ringde ÄLSKLING....och vi hade vårt trevliga kvällsamtal i telefonen och idag är det ju FREDAG och jag ska tillbringa den med honom!!!!YIPPIE!!!! Gud han är så underbar att jag snart inte vet vart jag ska ta vägen med alla känslor som flyger omkring inombords hos mig. Har pratat med tjejerna med, särskillt Malou eftersom det är hon som är "känsligast" eller vad jag ska kalla det och hon tycker att Älskling och hans barn är snälla och det känns ju ännu bättre då för det skulle vara så jobbigt om hon skulle tycka nåt annat eftersom jag känner som jag gör! Men det är ju fakiskt viktigt att mina barn accepterar den människa jag tycker om väldigt mycket...annars skulle det ju inte funka överhuvudtaget!

Idag ska Miranda och jag ner till stan tänkte jag skulle hitta nåt att ha på mig imorgon kväll och så besöka systemet för att inhandla lite öl, även om det känns som om jag inte orkar dricka öl denna helg men det vet jag att jag orkar imorgon då har jag ju vart frisk från magsjukan i 2 dagar...idag känner jag mig ännu lite mörbulltad så att säga men men...
Imorgon ska jag ju även på Andra chansen med Berndta...känns lite betungande men det är pga att hans färdtjänst tider är usla! Så vi får vara där 2 timmar innan det börjar eller komma försen liksom! Men men...sånt är livet ibland.

Nu sitter jag här med färg i håret och har just fått i mig min nutrilett och morgon the och ska snart skicka iväg Malou till skolan. Sen blir det duschen och lite plock innan Miranda och jag beger oss ner till stan.

Kram

Inga kommentarer: