måndag 16 mars 2009

Hamster jakt!!!

Ja det är vad jag och tjejerna har roat oss med nu på morgonen!!! Mejas hamster hade lyckats rymma ur sin bur under natten!!! Då ett utav hans "rör" hade gått sönder!!! Efter många om och men så hitta vi honom i min klädkammare under ett täcke!!!! Tur var väl det för Meja höll på att få panik och var så ledsen men blev glad igen nu!!!! Herregud!!! Hur lätt tror ni det är att hitta en dvärghamster?! Men men nu är allt i sin ordning igen!!!



Gårdagen var iaf lugn och skön...börja dagen med att gå tipspromenad med Mattias och tjejerna....det är så skönt att gå den där promenaden plus att man får lätta sitt hjärta med Mattias i lung och ro...vi har ju som sagt våra bekymmer som vi kan prata om...och det är så skönt att ha nån som förstår att livet inte alltid känns som en räkmacka, tror iof inte att alla som säger att livet är bra egentligen har det så himla bra utan att de döljer så mkt bara för att hålla en fin fasad utåt...medans jag fakiskt säger och visar hur jag mår...och det kan ju ibland skrämma människor men då är det nåt de fakiskt får ta...då är det deras problem inte mitt! För de är större än att jag ska gå och älta varför människor inte kan acceptera mig för den jag är! Jag är som jag är och passar det inte...sorry då är det den människans förlust inte min! Lika gärna som jag lyssnar på andra människors glädje och sorg vill jag att de ska lyssna på mig.PUNKT SLUT! Efter promendaden cykla vi hem till mig och laga mat, kyckling, pomme, vitlöksås, grönsaker och pressgurka;) Fredrik kom hit också och de höll sig lugna;) Vet inte hur deras dag blev sen...hoppas iaf att de inte slog ihjäl varann, för jag älskar dem båda två...och vet inte vilket ben jag ska stå på men de har som sagt olika platser i mitt hjärta och är lika galna båda två...så det är bara att lyssna på deras prat om varann och försöka att inte ta ställning till varken eller liksom! Men det är svårt, men har förklarat för dem om och om igen att jag inte tänker ta ställning! Utan vill vara vän med båda!



Sen var det dags för en efterlängtad tvättstuga!!!! Hade så mkt tvätt att jag höll på att kräkas på det men jag tog alla mattor, lakan, överkast, sängöverdrag....ja och så det vanliga kläder liksom!!! Så jag fick hjälp utav mina två starka karlar;) att bära ner tvätten till tvättstugan...Så eftermiddagen var räddad så att säga. Men känns ju väldigt skönt nu ist att det mesta är rent och fräscht igen!



Prata med älskling på kvällen och han skulle oxå se på filmen på tv4+...och vi sa "undra vem som ser klart filmen..." Ja jag vet inte än om han gjorde det men vad jag däremot vet är att jag INTE gjorde det...så det får bli att fixa den på annat sätt för jag vill verkligen se den!



Idag ska jag ner till biblioteket efter jobbet och byta lite böcker som Meja låna och så ska jag kolla om det finns kvar biobiljetter tills gratisvisningen på onsdag:..hoppas!!!



Jaha nähe nu ska jag ta mig i kragen och börja göra oss redo för att gå till jobb, frita och dagis för Meja har studiedag idag. Måste bara berätta för er att idag ser jag riktigt söndagsklädd ut...varav denna bild på mig...jeans, luvtröja, gymmaskor....



Pussas och kramas med dem du tycker om!!!

Inga kommentarer: