tisdag 3 mars 2009

Snö utanför fönstret!

Ja det är den bittra sanningen! Vill inte ha snö ju! Vill ha vår och det NU!!!! Orkar inte med alla ytterkläder och kalla dagar mer! Men skönt att jag är så varm inombords nu;)

Idag ska jag jobba på hemtjänsten, och nåt konstigt är att jag ser fram emot det....var ju där halv dagen igår och det kändes så skönt att fakiskt röra på sig på jobbet och att det händer nåt hela tiden...Anledningen till att jag ska vara där är för att alla avdelningar på jobbet är låsta för magsjukan går bara runt hela tiden...så nu får ingen av de boende i huset besöka oss och jag känner att jag kan inte sitta och stirra rakt fram i en vecka på mina arbetskamrater och 1 tant som kommer varje dag då går jag nämligen totalt av utav trisstess!!! Så jag erbjöd mig att jobba på hemtjänsten och de blev ju glada såklart! Det är ju inget jobb jag längtar tillbaka till men skönt att kunna variera sig lite så man fakiskt kan uppskatta det man har! Ska vara på hemtjänsten tills på torsdag! Tyvärr inte fredag:( Skulle så mkt hellre vara där än på den fruktansvärda bingon!!! Kan nästan göra vad som helst för att slippa bingo! Nästan så jag kräks utav bara ordet!
Efter jobbet idag ska jag ev träffa Fredrik och Mattias och ta en fika....Fredrik trodde nästan vi hade gjort slut;) Men förklara för honom att det kommer vi aldrig göra;) Annars så händer nog inte så mkt mera. Känner mig bara så nöjd över att bara vara och det är den bästa känsla man fakiskt kan ha.

Igår kom Broman och barnen hit efter jobbet för att hjälpa mig med handfatet....det gick ju lätt för han att få ordning på det! Medans jag har suttit och svurit över mig själv nu ett par dagar! Jag som var så stolt över mig själv när jag rensa det där vidriga!!! Och så blir det så här! Men men nu är det iaf iordning igen. Vi åt mat tillsamans och så lekte kidsen. Gud vad Broman är mysig!!! Kan inte fatta hur JAG kan ha träffat en sån här underbar man!!!! Bara tanken av honom gör mig varm inombords!!! Måste nog snart ta och erkänna för mig själv att jag fakiskt är kär, vet det egentligen men är som vanligt så rädd för mina känslor....men denna underbara känsla jag har i mig kan jag faktiskt inte påminna mig om att jag stött på tidigare. Visst har jag vart nykär...men inte att det har känts såhär liksom, kan inte riktigt säga vad det är men nåt är det! Fick ytterligare champangefärgade rosor igår...han vet verkligen hur han ska fånga in mig den här mannen;) Och det är jag väldigt glad över!!!

Nä ni nu måste vi bege oss till jobb, frita och dagis....är ju inte van vid dessa tidiga morrnar, men det är ju bra att de äter på frita och dagis iaf.

Kram

Inga kommentarer: