torsdag 5 mars 2009

MAGSJUKA på Vilbergsgatan 40!

Ja det är sant, därför inget inlägg igår för jag låg typ halv död i sängen hela dagen....Miranda fick inte gå till dagis och jag visste varken ut eller in kände hur tårarna börja svida bakom ögonen när jag fick det beskedet! Jag kunde ju liksom inte ta hand om henne för jag var helt slut i hela kroppen, så jag ringde skolan och sa att Malou var tvungen att vara hemma och ta hand om sin lillasyster! De var så duktiga här hemma...först gick de ner till affären och köpte proviva och vichy vatten åt mig och självklart lite godis till sig själva;) När de kom hem igen somna jag typ igen och vakna vid 12 av att Miranda kom in och sa att de var hungriga...sa att jag kan inte laga nån mat så de gjorde pannkakor...Malou fick nog känna sig riktigt stor igår eftersom jag tillät henne att använda spisen och att göra smeten helt själv;) Men det blev riktigt bra. När de höll på där att steka pannkakorna gick brandvarnaren igång i mitt sovrum!!! Jag flög upp och skulle försöka stänga av den och då ramla jag! Men som tur var så stod jag ju i sängen så det var ju mjukt;) Nytt försök och då slog jag bort den för det bara snurra i huvudet! Ja ni...vad ska jag säga, vilken mamma jag var igår men om vi säger såhär, att jag hade inget val!
Gick upp och tog mig en dusch för att försöka piggna till...men jag blev bara helt slut av det så jag somna om och sov till kl 16,30...så skönt:) Då var det ju dags för tvättstugan! Bad Malou om hjälp och det gick hon med på...min stora lilla tjej! Som ni förstår så var gårdagen ingen höjdare och idag när jag vakna så kände jag direkt hur det bara är att inse att det blir en hemma dag i dag med:( ORKAR INTE!!!

En ny mäklare ringde igår, så han ska kontakta Tommy idag. Hoppas på bättre tur med en ny mäklare som kanske är intresserad av att sälja huset och kan ta i hand när han hälsar;) Finns nästan inget jobbigare än när en människas handslag är som luft!!!! Om huset ändo kunde bli sålt snart så vi kan få ordning på barnen...för detta börjar tära nåt enormt på mig! Jag älskar mina barn men det är jobbigt att aldrig få nån egen tid när man är ensam att ta hand om dem! Längtar så efter att bara kunna ta på mig ett par skor och tex gå ut och gå eller nåt eller typ nåt annat. Ja ni förstår säkert vad jag menar.

Tommy säger att jag stjäl från honom!!! Bara för att jag tog hela barnbidraget denna månad, men nu är det så att eftersom bilen inte blir såld så förklara jag för honom att jag måste ha hela barnbidraget! Plus att han beter sig som en jävla snorunge emot mig rent ut sagt har lust att bara åka ner till honom och skrika rakt ut hur mkt han förstör för sig själv i längden!!! Blir så trött på han!!! Han verkar helt enkelt inte fatta att jag separera från honom för flera år sen men har kämpat för barnens skull! Och nu ska han bara göra mitt liv så "surt" som möjligt som han själv uttrycker det...att han inte fattar att jag inte ens bryr mig om honom utan att det är barnen jag tänker på!!!! Han skrev häromdagen att han var så trött på mig och att jag alltid hotar om barnen...ja ni vet inte ens vad jag ska säga...jag är precis lika trött på honom och att han ens tror att jag hotar med barnen, att han inte ens ser hur de faktiskt mår av allt det som händer just nu! Men han är helt enkelt för egoistisk att han inte ser det, han fortsätter i samma spår som vi har gjort de senaste 5 åren liksom, att han inte inser att jag har gått vidare för länge sen och äntligen är fri från honom! Men antar att han känner sig så sårad att han inte kan gå vidare än liksom, men det är väldigt jobbigt för mig iaf! Ja ja...nog tjatat om honom!

Gulle gubben i mitt liv, Broman...han är för underbar för att vara sann!!!! Säger bara det så ni verkligen kan fatta! Men det går inte att förstå för er ändo för han är helt OOOOOOTROLIG!!!! Önskar så in i norden att alla människor fick möjligheten att träffa en sån här människa! Och jag är SÅ glad att just jag har gjort det! Vaknar liksom med ett leende och somnar med ett också! Det är en sån underbar känsla att jag har lust att dunka huvudet i väggen och inse att jag drömmer...men denna känsla är så underbar att jag blir ToKiG, men ack vad jag är lycklig!!! Ni blir säkert trötta på mitt tjat om lycka! Men jag måste bara få ur mig den någonstans och detta är ju min blogg där jag får skriva vad jag vill:) Längtar så mkt efter morgon dagen...då ska jag få träffa honom...ensam! Så mysigt...bara att få vara med honom är helt underbart, behöver inte ens göra nåt eller säga nåt det räcker så väl med att bara få sitta nära honom och känna hans närvaro! *PUSS på dig min underbara kärlek*
Vi prata i telefonen såklart igår, pussgurkan hörde av sig flera gånger, han är för söt alltså!!! Och på kvällen blev det långt samtal...gosiligosigt;)

På lördag är det ju dags för melodifestival med Berndta...hans taxi går redan kl 10,35 från sörping så jag ska möta upp han 11,40 vid Himmestalundshallen...men men, bara att gilla läget;)
Efter melodifestivalen ska jag hem och slänga in tvätt i tvättstugan, för att sen bege mig ut i schlager natten:) Och igår sa Broman att han hoppades på att träffa mig på lördag kvällen och självklart hoppas jag på det med! Blev bara så glad över att han ville det;) Han ska ju iväg på trav med en drös gubbar...så jag trodde inte det fanns tid för mig;) Men det gjorde det och gud så gosigt:) Blev så glad ju! Ska till Mattias och Fredrik och schlager partaja;) Härligt med 2 schlager bögar;)
Söndag så ska jag åka ner till Ringarum och parkera bilen för jag ska ställa av den då...den bittra sanningen får ju fortfarande betala lånet på bilen men försäkringen blir ju billigare och ingen skatt iaf....så jag måste ringa till mitt hyresbolag idag och säga upp parkeringen.

Idag är det ju torsdag igen...vilket innebär psykolog besök...och får ringa och avboka för 3dje veckan i rad pga sjukdom!!! Tänkte säga åt dem idag att de ska be Catarina ringa upp mig! Tur att jag mår så oförskämt bra nu iaf så jag inte har så mkt att reda ut

Pussas och kramas så mkt ni bara kan, för det tänker jag göra imorgon när jag får träffa älsklingen igen!!! Bara ett dygn kvar!!! Plus att imorgon är jag nog helt frisk igen! Annars så blir jag riktigt besviken på mig själv! hos henne iaf;)

Kram

Inga kommentarer: