fredag 27 mars 2009

Barnhelg....

Så var det fredag och denna helg är det ju en barn helg för mig, dvs en helg med alla tre barn...imorgon ska meja och malou gå på stan med mamma och shoppa vad jag och miranda hittar på det vet jag inte riktigt, sånt som märks imorgon...nåt får det väl bli iaf annars så kriverar jag!

Har just pratat med Tommy i telefonen...och gud så trött jag blir på honom!!! Att han inte kan gå vidare utan bara säger att han har skaffat advokat och att jag ska skaffa en advokat och sen att de ska prata med varann....oh herre gud säger jag!!! Att han inte kan försöka lösa detta på ett normalt sätt utan ska bara fixa problem med allt!!! Jag blir så TRÖTT på honom! Kan inte fatta att jag stod ut i 11 år!!! Tänk att man kan göra sig själv så illa under så många år, önskar att jag hade haft denna styrka för typ 7 år sen!!! Egentligen skulle vi ha särat på oss redan när Malou var bebis....men jag var för feg och hade för dåligt självförtroende!!!! Men men gjort är gjort! Blir så trött på att han fortsätter att säga att jag var otrogen mot honom för det har jag aldrig vart!!!! Har lust att få honom förstå det, för om jag var otrogen med Anders mot honom så var han lika mkt otrogen mot mig när vi bara hade träffats i nån månad med en fd tjej också för då hyrde de film och åt mat tillsamans!!! Men det är inget han fattar!!! Herregud!!! Tänk att man kan avsky en människa så mkt som man har tre barn med! Har lust att bara skrika rakt ut till honom och slå han in huvudet så han kan fatta att han inte kan såra mig på nåt som helst sätt liksom!!!! Det är han som är sårad inte JAG!!! För jag har ALDRIG mått så här bra i hela mitt liv!!!! Nu är han arg för att jag sa att jag inte kommer till söderköping på söndag kl 16 och lämnar Meja men jag sa att de kan vara här alla tre tills måndag för jag kan inte komma till sörping längre...eftersom jag inte har nån bil! Men det fattar han inte! Han bara skriker att jag bryter ett kontrakt! Men försökte förklara för honom då att jag kan tyvärr inte!!!! Och att man måste vara flexibel! Men han är bara så trångsynt nu att det är bara en rak tunnel han går i! Mig gör det ju inget att ha alla tre barnen till måndag liksom för jag tycker inte om denna situation. Nu tror han att det är för att jag har träffat Broman, att det är därför jag säger att jag inte kan komma!!!! Oh herregud...berätta då för honom att barnen tycker om Broman och hans barn så vi kan ses ändo, så han behöver inte bry sig om det! Visst att Broman finns i mitt liv gör ju att jag tycker att livet är så mkt roligare eftersom han är en man som har allt i mina ögon! Kanske är det det som stör Tommy för han inser väl att han är så omanlig som man bara kan vara liksom...han har ju för fan inte nån som helst manlighet i sig eftersom han beter sig som han gör nu och det förstår jag måste göra väldigt ont i han! Det är väl det också att han ser att jag faktiskt gjorde slag i saken och flytta eftersom vi har pratat om det så många år men jag har aldrig gjort det och nu så gjorde jag det! Jag blir liksom äcklad av att tänka på att jag har vart med honom!!! Det är så otäckt att jag ens känner så! Bara tanken av att jag faktiskt gifte mig med honom...och det var inte kärlek, jag minns att jag inte ens tyckte han såg bra ut när vi gifte oss utan att jag bara tyckte det var roligt att få göra sig så fin en dag...att typ känna sig som en "prinsessa"....Visst är jag vidrig, men den bittra sanningen! Usch vilken elak människa jag har vart! Men NU och framöver kommer jag att vara ärlig mot mig själv! För jag vet att det måste man vara för att fakitskt må bra!



Igår var jag ju till psykologen...och vi kom typ fram till att jag ska börja gå på glesare besök för att sen sluta ha den kontakten helt...JIPPIE!!! Känns så skönt! Men jag känner samtidigt att jag behöver stöd nu under denna period så det blir så bra att vi bara kommer att träffas lite då och då liksom så jag kan lätta mitt hjärta på sånt som jag kanske känner att jag inte vill delge vänner eller min älskling liksom. Vi prata om allt igår...från mamma till Broman...och hon tycker att jag resonerar bra i mkt men att jag har typ gjort fel med att intrducera tjejerna för Broman så tidigt...men jag försökte förklara för henne att jag aldrig skulle göra nåt som jag trodde skulle kunna skada mina barn, för som det känns nu så är ju faktiskt Broman den man jag vill dela min framtid med...och jag kan ju inget annat än att tro att det faktiskt kommer att bli så för vem kan sia om framtiden?! Inte jag iaf utan jag går bara på min magkänsla och den säger så mkt bra om honom och alla som har träffat honom tycker att han är en bra människa som är trygg i sig själv och har livserfarenhet som är bra!

Efter besöket hos henne så ringde jag upp Älskling...för stackaren var ju magsjuk...hörde med honom om det var OK att jag kom upp en liten stund...och det var det! För jag kände ju hur det sög i min kärleks tarm så att säga så jag kände att jag skiter i om jag skulle bli smittad, men det var ju mera om han orka...de två minuterna jag hade tänkt att stanna blev 2 timmar...tiden går så fort när jag är med honom och vi gjorde liksom inget annat än att prata...och det är det som är så skönt liksom att jag inte behöver göra nåt särskillt med honom utan det bara känns rätt att vara liksom. Det är så sjukt att JAG känner så här...och jag undrar varför jag känner att jag kan öppna mig så fort för honom för det är ju inget jag är van vid att jag gör, men antagligen är det för att han ger mig sån tillit att jag kan inte göra annat...det känns liksom inte konstigt att prata med honom om saker som jag har haft inom mig! Oh herregud vilken underbar och härlig person han är!!!! Nyper mig i armen och inser att han finns i mitt liv!!!TOTAL LYCKA!!!!
Vid 18 tiden tog jag cykeln hem igen och ringde upp Meja och sa att jag var på väg hem...men hon var ute och spela basket med några tjejer så det hade ju inte gått nån nöd på henne! Men hon kom in vid 19 och vi åt...sen gick hon och la sig vid 19,30 för hon var trött och jag slängde mig i soffan och somna;) Men gick och la mig vid 21 för då vakna jag...ringde bara upp Älskling för att höra hur han mådde och det var väl sådär som sagt men man kan ju inte räkna med så mkt när man är magsjuk liksom. Hoppas bara att han stanna hemma idag med från jobbet och inte kämpar för mkt! Men ni vet ju hur envisa män kan vara;)

Igår på jobbet så åkte Marie och jag och handla grejer inför påskfesten på onsdag...det kommer nog bli bra då. Det kommer ca 50 personer då!!! Herregud!! Vet att jag kommer vara helt slut då! Nästa måndag är sista dagen Marie jobbar med mig, hon är ju med på påskfesten men sen är jag ensam...men det kommer gå bra det vet jag! Känns ju bara skönt att vara ensam med ensamt ansvar.
Idag är det ju fredag...och första fredagen utan bingo det känns så skönt att komma till jobbet idag utan att ha ångest över att det ska vara bingo!!!! Underbara känsla!!!!

Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: