söndag 15 mars 2009

Så var det söndag...

Japp...den bittra sanningen, det är söndag idag...vilket innebär att det är tråkmåndag imorgon:( men men sånt är livet! Dagarna liksom bara kommer och går och jag liksom bara är....men det är väl det som kallas livet vet inte riktigt vad det är jag väntar på men nåt, vill ju egentligen ha ett roligt och händelserikt liv, men just nu är min ork, ekonomi och allt annat på botten för det! Så det är bara att försöka hålla sig ovanför vattenytan för att inte drunkna så att säga. Men men, nu ska jag inte tycka synd om mig själv utan fakiskt skriva om nåt mera roligt och så....

Igår var det ju iaf lördag och inte vilken lördag som helst utan det var ju den 14 mars;) Men iaf så börja jag dagen med att städa här hemma...sen ner till förådet för att kolla in mina lådor med kläder....eftersom jag återigen krymper så börjar mina kläder bli för stora och jag har ju massor av kläder nerpackat i källaren och hitta lite kjolar, täckväst, leggins mmm och så en massa sommar toppar så det är ju bra;)
Sen bar det av ner till Ica för att tjejerna skulle få inhandla sitt lördagsgodis och jag ciggisar;) Mötte Peter och prata några artiga ord med honom sen hem igen och fixa lite lunch och sen bar det av med bussen ner till stan för att möta Fredrik och sen gå till Broman för att sen åka till Busfabriken med en massa barn och pappor;) Och så kom Catrine och hennes man och barn dit med. Kom till busfabriken vid 15 tiden och var där ända till 18!!!! Trevligt att träffa Catrine och Miranda blev glad över att Lovisa och Linnea kom också så nu var alla barn glada och ville leka! Väldigt bra, det där med Busfabrik för barnen gör ju världens gympa pass, svetten rinner på dem liksom;) Vi mammor och pappor satt och fika och umgicks helt enkelt....inte mer komplicerat än så. Äntligen så blev kl 18 och det var dags att bege sig från Busfabriken...barnen var nog nöjda för det var inte så svårt att få med dem direkt, tog ett varv runt för att samla ihop dem...och då mötte jag Davve har inte träffat honom på typ 100 år...och vet ni vad han var inte säker på att det var jag!!! Bara för att jag gått ner så mkt i vikt antar jag för han sa bara "vad smal du har blivit, och jag var inte säker på att det var du" Det är så roligt att höra såna komentarer! För jag vet ju att det är i positiv mening så att säga plus att jag själv lyser nog eftersom jag är så nöjd med mitt liv i stora drag för första gången på många herrans år liksom!!! Davve kände visst en utav Bromans vänner...världen är inte stor, det är bara att inse det! Vi åkte vidare till nån annan kompis till Broman och tog en fika, jätte trevliga människor iaf, men minns inte vad de heter:( Sen åkte vi hem till Broman, för att titta på melodifestivalen...Meja och Miranda somna framför tvn...och när jag skulle väcka dem för att åka hem var Miranda som en sill i kroppen...och jag orkar ju liksom inte att bära henne längre!!! Så det var bara att härda ut hennes gnäll men om jag säger så här att det var inte vidare svårt för henne att somna när vi kom hem, och som tur var så skjussa ju söta och snälla älskling oss hem*TACK* När jag kom hem insåg jag den bittra sanningen...jag hade ju tagit bort lakanen ur sängen men inte bäddat!!! Och orka helt enkelt inte det när vi kom hem så tjejerna hämta sina täcken från sina rum och så fick vi sova på en obäddad madrass och det tycker jag INTE om...men men det fick gå för denna gång så att säga, avskyr att känna madrassen så jag fick ta på mig pyjamas denna natt så då gick det ju bra iaf;) Själv slängde jag mig framför tvn och skulle kolla på Wallander...vet fakiskt inte hur länge jag kolla men vakna igen vid 24! Och då blev det sängen på en gång! Och sov till kll 6 imorse...kan aldrig sova länge när tjejerna är här...blir så trött på det men så är det liksom...så nu sitter jag här med mitt morgon the och har just fått i mig min nutrilett...tjejerna sitter och kollar på tv och äter frukost och vaknar till.
Idag ska jag gå Tipspromenix med Mattias och tjejerna sen är det tvättstugan som styr;) Sen händer nog inte så mkt mera än att Meja måste göra sin läxa och så ska tjejerna duscha...för som sagt de blev väldigt svettiga igår! Idag ska pappa ner till Ringarum och hjälpa Tommy att rensa ur garaget och så...jag får ju inte hjälpa till!!! Och jag vill faktiskt det men Tommy är ju för arg och bitter så nej det får jag inte...blir så trött på detta längtar bara tills huset är sålt så vi inte behöver tänka på det! Imorgon efter jobbet måste jag ner till stan och hämta 2 fribiljetter till bio på onsdag, hoppas jag får dem! Stackars älskling är i Sörping idag på fotbollscup med Moa...och han var inte glad åt det för det var samling vid halv sju i morse!!!! Och jag förstår faktiskt hans irreation över det! Skulle oxå störa mig på det nåt enormt!!! Skulle gärna ha följt med om jag hade kunnat men det går ju inte idag...
Ha en bra söndag och pussas och kramas så mkt du bara orkar!
Kram

Inga kommentarer: