tisdag 10 mars 2009

Tisdag....

Japp så var det tisdag...sitter här och har just avslutat min frukost bestående utav 1 glas nutrilett och 1 kopp the...idag var jag så trött när jag vakna så när jag stod i duschen tog jag mig ett snabb bad för att försöka få upp värmen i kroppen!!! Och vakna till...prata nog lite för länge med älskling igår kväll, men det var det ju värt iof men det är lite segt i dag som sagt! Och inte kommer jag bli piggare av att behöva spendera mina timmar på jobbet...det är fortfarannde magsjuka på våningarna så det kommer typ inga besökare...bara tanten som kommer varje dag! Så idag ska vi åka ner till centrum och gå på stan och fika med henne...fatta att vi är två personal på 1 tant:) Men Marie och jag ska handla grejer till våran kommande påskfest...så vi slår två flugor i en smäll så att säga. Men visst blir dagarna väldigt långa och sega nu!!!
Jag är ju för rastlös i mig själv för att bara sitta och ta det lungt....särskillt där på jobbet där man inte kan göra precis vad man vill när man vill....har ingen lust att gå ut i hemtjänsten heller eftersom jag dels drog på mig magsjuka förra veckan och så har jag ju inga bra skor att gå i...får bli sen när det är bätre väder ute och inga magsjuke vårdtagare!!!!


Igår på jobbet så gjorde jag ett kort till älskling...bestämde mig även för att ta en promenad när jag kom hem och köpa en ros och lämna på älsklings dörr som han skulle upptäcka när han kom hem...hoppas han blev glad och det tror jag nog han blev för han sa det iaf igår kväll när vi prata i telefonen.;)! Underbara man alltså, alltså detta är en riktigt man det är just DET! Precis som jag vill liksom...kan inte förklara men det är som om han vore stöpt i min form som jag önskar....hoppas ni fattar vad jag menar...Idag så kommer han hem hit efter jobb och jobb...stackarn, han bara jobbar och jobbar hela dagarna! Men jag ska nog allt pyssla om han ikväll;)

Igår prata jag även med Tommy....och ja han är allt utom en man....han beter sig bara värre och värre för varje minut! Hur ska man göra för att slippa honom?! Snart ser jag ingen utväg ur detta....han bara skriker och hotar och säger att jag ska ta barnen i från honom....och DET skulle jag ALDRIG göra, dels för att jag tycker de har rätt till båda sina föräldrar och sen för att jag faktiskt vill ha ett eget vuxenliv också! Tommy skulle kontakta en advokat nu...men jag vet faktiskt inte varför?! Så jag sa att jag kan ringa familjerätten isf, men då skriker han "De tänker inte jag träffa, de arbetar för dig, inte mig! De har visat precis vart de står.:..osv" Men herregud säger jag...vad då arbetar för mig?! Herregud alltså!!!! Anledningen till att han tycker så är väl för att de har sett att Tommy inte samarbetar...och att han är allt för arg, och de ser ju till barnens bästa och just nu så funkar ju inte Tommy han bara skriker och ryter hela tiden och jag respekterar inte det för 5 öre! Skrev ett långt mail till honom igår där jag förklarar att han snart måste gå vidare och sluta älta våra tragiska år tillsamans, ja ni jag känner mig så bitter i detta så om ni bara visste! Fattar inte hur en människa kan förvandlas så! Bara för att jag fakiskt står på mig och inte tänker ge mig vika för han mera! Om det ändo bara kunde bli ordning på husföräljningen...idag så tror jag den nya mäklaren ska hem till Tommy så pappa ska ringa till Tommy ikväll för att höra med honom vad mäklaren har sagt. Både pappa och jag tycker att vi måste göra klart badrummet...medans Tommy bara härjar om pengar...men herregud vi får väl ta ett gemensamt lån då! Fattar inte ens varför han ser det som problem hela tiden! Om han ringer banken och lägger om lånen så kan han sänka månadskostnaden och så kan vi låna på huset liksom så blir det inte nåt dyrare! Men han fattar ju inget eftersom han aldrig har gjort nåt tidigare utan att det är jag som har gjort allt! Han är ju trots allt 34 år och blir så illa tvungen att bli vuxen nu för mamma Malin finns inte i hans hushåll! Men eftersom detta berör mig med så ska jag ringa banken ikväll och höra om det går att lägga om lånen och så...

Igår kväll när jag stod och laga mat ringde det på dörren...det var pappa som stod där utanför, han hade åkt hem från Mjölby pga all skit med Tommy och så....Ja ni när ska denna röra ta slut!

Måste tänka positivt angående rökningen....jag ska sluta!!!! Jag ska jag ska jag ska!!!! Måste försöka kämpa nu!!! Igår brast det ju så det blev ett paket ciggisar....och tur var väl det men jag måste försöka hitta nåt annat än att röka när jag blir arg och ledsen!!! Idag är en ny dag med nya möjligheter....

Kram

Inga kommentarer: