tisdag 30 juni 2009

Du ger mig bra vibrationer;)

Gårdagen kom den gick...först var det jobb som stod på schemat....usch vad jag känner att jag behöver semester!!!! Känner att jag behöver komma bort från jobbet och min vardag! Behöver bryta så många ovanor och för den delen vanor också! Känner att jag behöver få samla nya krafter och hitta mig själv! Hitta mig själv och veta vad jag vill med mitt liv...timmarna går ju och det innebär att jag bara kastar bort mitt liv till inget! Jag liksom bara snurrar omkring här på jorden utan att göra nåt egentligen...får ständigt höra när jag väl kläcker mina tankar..."men herregud Malin, du har ju skaffat 3 barn, skillt dig osv.." Men det jag menar är att jag vill fakiskt göra nåt med MITT liv! Inte bara allt det där "vanliga" liksom...är det meningen att jag bara ska gå upp och gå till jobbet för att sen gå hem och vänta på att det ska bli en ny dag och återigen gå till jobbet?! Det är inget jag tänker nöja mig med! Måste och VILL hitta vad jag vill med mitt liv, för jag lever bara en gång och den gången är nu! Jag vill inte sitta på mitt arsle när jag är gamal och vara bitter över mitt liv att jag aldrig gjorde dittan och dattan när jag var "ung" för jag har sett alldeles för många gamla bittra och sura gamla människor! Men vad vill jag göra då?! Vill jag ständigt leva i ett rus varannan helg?! NEJ! Vill jag bara vara delaktig i mina barns liv varannan vecka?! NEJ! Vill jag jobba där jag jobbar nu?!NEJ! Vill jag röka?! NEJ! Vill jag vara så ohälsosam som jag är fysiskt sätt?! NEJ! Vill jag bo i Norrköping resten av livet?! NEJ! Vill jag ständigt gå och tänka på hur alla andra har det utan att reflektera över hur jag själv egentligen mår?!NEJ!!!
Som ni ser är det många NEJ i mitt liv...jag lever alltså inte det liv jag vill egentligen!!! Men hur sjutton ska jag göra för att komma ur detta snurrande hjul?! Ja ni...det vet jag inte riktigt men en sak vet jag och jag kommer ta mig tid att kämpa mig igenom det...för det ska bli ändringar i mitt liv! Tänker inte bara vara en människa som bara har gått här på denna jord och inte gjort nåt! Jag ska göra saker så mina 3 tjejer kan vara stolta över mig den dagen jag inte längre finns och att de kan ha mig som förebild...det är saker de inte förstår nu idagsläget men när de är vuxna menar jag...Igår kväll var jag själv hemma...och det är därför dessa tankar är i centrum hos mig just nu för det är detta jag är "rädd" för...jag är faktiskt "rädd" för alla mina tankar...är jag ego?! Om jag gör och lever som jag vill?! Vet att vissa saker kan jag inte ändra på så länge mina 3 underbara tjejer är barn...men de växer ju upp och det går fortare än ett x2000 tåg liksom...igår kväll när jag skulle gå och lägga mig får jag för mig att sitta och titta på gamla kort på barnen...lilla Miranda som bebis, Meja som en skrutt och Malou som en glad liten tös...det gör så ont i mig att se hur Malou mår idag när jag ser de bilderna på henne som "liten" då var det en helt annan blick i hennes ögon...nu tänker hon så mkt och tar så mkt ansvar! Det gör så ont i mig! Tror nog att jag ska försöka ta mig råd och tid att åka iväg med Malou i höst, bara hon och jag då hon kan få ha mig för sig själv....Jag älskar alla mina tjejer det är inte det men jag ser att Malou inte mår bra just nu, hon har vart med om alldels för mkt i sitt 10 åriga liv! Sett och hört alldelses för mkt "vuxen" saker så att säga...hon tänker på saker som en 10 årig tjej inte ens ska ha en aning om att det finns...det räcker liksom med att hon får reda på dessa saker när hon är vuxen...att hon har dom tankarna hon har när hon är vuxen och att hon känner det ansvar som hon gör när hon är vuxen! Självklart förstår jag att hon inte ska få allt som en smäll i ansiktet när hon är stor men att hennes tankar och "kunskap" om vuxen livet kunde få ha väntat lite mer! Hur mkt ska hon ta på sig innan hon ens har fyllt 13?! Fan fan...känner att det dels är mitt fel för det är ju trotsallt jag som är hennes mamma! Och jag är ingen bra förebild för henne men jag älskar henne över allt och det gör jag med alla 3 av mina "ligister" de har alla olika personligheter och egenskaper men alla 3 är vinnare i mina ögon! ÄLSKAR ER SÅ MYCKET!

Efter jobbet iaf så kom pappa förbi en snabbis, då mamma låg på sjukhuset och blev tappad i sitt knä...men de hörde aldrig av sig så jag antar att allt har gått bra. Sen åkte jag ner till stan och träffa Mattias och Fredrik och tog en after work på Olearys...så kom Broman förbi och sa hej. Sen gick vi bort till Wasa parken och satt där en stund. Efter nån timma kände jag att jag ville hem och styra och ställa, så det blev "städning" i garderober;) SKÖNT! Så nu har vi alla 4 Nilssons tjejer ordning i våra garderober. Nåt som jag har gått och dragit på hur länge som helst liksom.
Kolla lite på tv...men inget roligt som vanligt liksom...vid 23,30 tiden var det sängen som fick besök av mig....och så sov jag ända fram tills kl 6 i morse! Så härligt hoppas att jag får en bra dag idag och att jag känner mig utvilad nån gång!

I eftermiddag kommer Broman hit, ska fixa mat till oss båda...det kommer nog bli rödspätta, färskpotatis och nån kall sås och sallad;) Plocka sallad från jobbet igår, det är så gott när man vet att det är odlat i "eget" land liksom...finns knappt nåt godare än egen odlade frukt/grönsaker!

Hade på Allsång från Liseberg i bakgrunden när jag städa garderober...och då kommer Kicki Danielsson och sjunger sin gamla "bra vibrationer" har aldrig tänkt på vad den texten handlar om...men kände direkt att de orden var mina tankar...#PUSS#

Var har du varit någonstans?
Jag vet ju att du fanns.
Innan jag fick se dig.
Visst fanns det andra i mitt liv.
Men mer än tidsfördrivdet kunde ingen ge mig.
Men idag, känner jagNågot som jag aldrig kännt.
Jag kan se, att det är nåt som hänt.
Du ger mig bra vibrationer.
Varje gång du tar min hand i din och varje gång du ler så får jag bra vibrationer som kan leda till nåt mycket mer o jag tror kärleken är på väg med stora steg.
Vi möttes bara härom dan och jag har blivit van att ha dig i min närhet.
Fast du är mera än en vän är det för tidigt ä natt kalla det för kärlek.
Och vi har mycket kvar vi har bara börjat nu.
Men i natt, vet jag att det är du Som ger mig bra vibrationer Varje gång du tar min hand i din och varje gång du ler så får jag bra vibrationer som kan leda till nåt mycket mer o jag tror kärleken är på väg med stora steg.
Att det kan bli problem har jag fått lära mig om man är snabb att säga ja.
Men det är faktiskt ganska svårt att säga nej när det är dig jag vill ha!
Du ger mig bra vibrationer.
Varje gång du tar min hand i din och varje gång du ler så får jag bra vibrationer som kan leda till nåt mycket mer o jag tror kärleken är på väg med stora steg.

Nyss ringde söta Broman...mitt i mitt bloggande...så då brast jag....satt ju redan och kände mig nedstämd liksom...men ack vad han kan få mig på bättre tankar snabbt! Oh herregud vilken MAN han är! Såna som han växer inte nånstans...kan inte fatta hur jag kan ha hittat ett sandkorn i Sahara öken! Och det på Harrys av alla ställen!!!

Ha en bra dag, ska göra mig klar och bege mig ner till mitt jobb och spela det sista bingo spelet på väldigt många veckor!!!YIPPIE!!! Ska fira stort!!!
Kram

Inga kommentarer: