tisdag 9 juni 2009

I dag ska det ske!

Ja men vad det är som ska ske det kan jag inte svara på för det vet jag liksom inte ens själv! Känner bara att nåt måste ske...igår kväll hade jag en stor ångest attack...väääldigt länge sen jag hade det....låg bara i soffan och kände att jag inte vill vara kvar här på jorden...alltså jag avskyr när jag blir så, det är ju som sagt länge sen så jag kommer knappt ihåg hur panikångest visar sig men blev som sagt väldigt snabbt påminnd om hur det är! Så idag känner jag mig "bakfull" är så fruktansvärt trött, känner att jag nästan sitter och sover nu liksom! Fick sms från Niklas igår kväll och han är så snäll och omtänksam, han fyller ju dessutom 35 år idag#grattis#. Vid 23 tiden försökte jag somna men det gick inte...låg bara och hade ångest och grät och kände mig allmänt vidrig...vill liksom inte vara kvar på denna jord längre...det är en jobbig känsla man känner ju liksom hur det "kliar" i kroppen...kände hur nära jag var att bara vilja såra mig själv men jag lyckades besegra det! Genom att smsa med Broman och Niklas då!!! Ja ni tänk vad som kan hända i hjärnan bara för att man minskar medicin!!! Men vet ju att det är övergående så jag ska kämpa för jag ska INTE ha kvar medicinerna i mitt liv!!! Jag tänker liksom göra slut med dem nu och det är ju en lång proces det vet jag men nu är det dags för mig att gå vidare i livet utan dem!

Gårdagen på jobbet gick smidigt fram, jag städa först sen gymnastik och på em åkte jag till City gross för att inhandla dukar, servetter och lottvinster:) Stanna även till vid Bromans jobb och tog mig en cigg;) Stackars han att behöva jobba utomhus när det är sånt här ful väder liksom! Vill inte byta med honom såna dagar men när solen lyser då vill jag det;)
Efter jobbet gick Miranda och jag till BVC för att kolla till hennes vikt kurva...och ja...vad ska jag säga den går uppåt...vet inte om jag ska oroa mig eller inte...för Malou var ju som henne när hon var mindre och nu är ju Malou 160 lång och en tonåring i kroppen trots att hon är 10 år! Men ska försöka hjälpa Miranda till att inte bli överviktig för det är INGET jag önskar någon, än så länge är det inget hon lider av men en vacker dag så inser hon ju...Men det är MITT ansvar vad hon stoppar i munnen nu liksom och även Tommys men ni vet ju hur hans och min komunikation fungerar! Igår kväll sa tex Meja att de ska på skolutflykt idag till Folkparken och ska ha med sig matsäck!!!! Så det var bara att cykla ner till ICA på kvällen för att inhandla diverse grejer till henne!!! Hata är ett väldigt starkt ord...men snart orkar jag faktiskt inte med Tommys betende...att han inte fattar att det är Meja han sårar genom att bete sig som han gör!!! GRRRRR!!!! Jag spyr på honom! Idag ska han på stan med tjejerna och köpa kläder, som han skulle ha gjort förra veckan!!! När han hade tjejerna! Men inget verkar fungera hos honom! Han är så fruktansvärt STÖRD! Vet inte om han ska ta med Miranda eller inte...men det är fotbollsträning ikväll och Miranda har tagit mod till sig och vill gå och kolla och se om hon vill börja så jag kommer nog säga åt han att hon inte kan följa med dem ändo! Tommy hade sagt till Miranda att han inte ville att hon skulle börja träna fotboll för han har inte tid att följa med henne! Alltså till saken hör att han gör INGET efter jobbet...sitter väl säkert bara framför sitt FULA Xbox och spelar! Han är så fruktansvärt störd!!! Måste bara få det ur mig! Jag vet ju inte hur han är nu men under alla 12 år med honom har han vart så och jag har svårt att tänka mig att han helt plötsligt har ändrat sig! Det är väl bara fantastiskt att han iaf har fixat nånstans att bo utan min hjälp! Usch jag blir illamående på honom! Ni skulle bara veta hur det har vart innanför våra dörrar...men som tur är så är jag därifrån! Men tyvärr så blir ju tjejerna drabbade av diverse saker nu ist! Till saken hör att vi har fått tid till familjerätten nästa måndag och då kan inte jag pga att vi har midsommarfest på jobbet! Så idag måste jag verkligen ringa och ändra tiden för allt hänger på en väldigt skör tråd just nu!

Igår hade jag även tvättid...och det blev 9 maskiner!!! Så blir det när man inte tvättar på 8 dagar!!!! Så nu fixa jag till en morgon tid på fredag innan jobbet! Så då hinner inte så mkt tvätt att samlas iaf! Sen åker ju tjejerna till Tommy och då är det bara jag så då är det inte lika mkt!
Fredrik kom förbi igår kväll, trevligt att träffa honom! Prata om alla våra bekymmer och så hjälpte han mig i tvättstugan. När Fredrik skulle hem så upptäckte han att det satt fast en kille i hissen!!! Så det blev telesamtal till hissgubbarna;) och det tog dem nästan 1 timma innan de var här! Hade det vart jag hade jag verkligen tagit livet av mig under den tiden. De hade fått såga upp hissen för att få ut han! Får väl se om den funkar nu eller inte! Stackars dem som bor högre upp än oss! Så när jag hämta upp tvätten blev det till att traska med alla kläder!!!TUNGT! I såna lägen saknar man en karl i huset;)

Får se om vi åker upp till Stockholm i helgen...hoppas för nåt måste ske i mitt liv! Det som det hänger på är om jag får tillbaka pengar från skatten eller inte innan helgen! Är så trött på Norrköping! Det är jag och Fredrik och kanske Mattias som ska dit...Broman ska ändo vara med sina vänner i helgen så det finns inte plats för mig där ändo.
Broman han är så snäll han...han sa igår att han kunde följa med Miranda till fotbollsträningen idag...men jag har ju tid själv det är ju bara så att jag inte vet vad Tommy hade tänkt men eftersom han inte svarar på mitt sms så tar jag mitt egna beslut!

Ska försöka ha en bra dag idag men det känns svårt men ska försöka iaf.
Kram

Inga kommentarer: