måndag 8 juni 2009

Måndag och sista veckan i skolan för tjejerna

Japp nu är tjejerna inne på sista veckan för detta skolår...tänk i augusti så börjar de 3:an och 4:an och Miranda börjar förskoleklass...det ska bli så skönt att slippa lämna Miranda på dagis, då kommer alla tre vara på ett och samma ställe! Tommy ska iväg med Malou och Meja denna vecka och köpa kläder till avslutningen som är på fredag. Han skulle ha köpt kläder till dem förra veckan men hade inte gjort det! Jag blir så arg på honom att han bara tror att allt ska ske av sig självt!

Idag ska jag till bvc med Miranda efter jobbet och väga och mäta henne...får se om hon har vuxit på längden också och inte bara på bredden så att säga. Själv tycker jag det ser ut som om hon har blivit längre...men vet inte. Sen är det tvättstugan som gäller...har så mkt tvätt!!! Dels för att jag tog bort sofföverdraget igår då det är så VIDRIGT skitigt att jag knappt vill sitta i soffan...oh herregud vad jag vill ha en ny soffa NU!!!! Kan inte jag få vinna 1 miljon så jag kan få köpa en soffa det är väl inte för mkt begärt lr?!



Igår var det en ute dag....på morgonen så cykla jag och Meja och Miranda iväg till Himmestalund med syster och hennes barn...sen till ÖB och sen till Folkparken där de fick leka av sig lite grann. Men det var så himla kallt så Marie och jag frös ihjäl så efter ett tag cykla vi hemåt mot vilbergen. Stanna till och kolla några minuter på Moa som spela sin andra match! Men Miranda var mer inne i att cykla så jag sa åt henne att om hon inte skulle kolla så cykla vi hem så det blev så. Hem och fixa mat och städa av lgh för att sen gå ut i lekparken och träffa kompisarna igen och jag och Marie satt och prata och rökte så som vi har sagt att vi ska göra i sommar;) Dock är vi inte singel mammor som är trötta och bittra över livet men vi har ju våra diverse problem ändo. Sen cykla vi ner till Ektorp för att träffa Broman, Moa och Anton och kolla på Ludde som spela en liten cup. De småttingarna var så söta när de sprang där och jaga bollen....en liten kille var så himla cool när han gjorde mål, han blev så glad och riktigt visa det med hela kroppen...bara att se den reaktionen från honom var värt att se matchen;) Jeanette och Danne var ju såklart där eftersom Danne är pappa till Ludde så jag passa på att fråga Jeanette om hon skulle med till Öland och det skulle hon...som det såg ut nu sa hon med glimten i ögat. Och jag förstår ju vad hon menar liksom...ja ni vi får se vad framtiden utvisar...ingen som egentligen vet...och det sa jag till henne med.

Efter fotbollen åkte vi ner till Broman ett tag och fika och spela geni...gud jag är ju så dålig på såna där frågesport spel liksom! Men det är ju roligt att spela spel så det gick ju bra ändo;)

Väl hemma igen så prata jag med Fredrik om alla världens problem;) Han har börjat få jobba extra och det är ju så bra! Gläds med honom! Prata även med Niklas och han fyller 35 på tisdag och sa att jag var välkommen med ut och äta och så...men jag har ju barnen denna vecka!!! Så vi får väl se om jag lyckas få till det annars så sa jag att jag kan fira honom i helgen men han skulle troligen iväg till stockholm och jobba....så vi får se.

Skattepengarna ska komma i denna vecka, torsdag eller fredag...gör de det så kommer jag hitta på nåt på lördag! Och då menar jag nåt kul! För jag orkar inte vara kvar här!!!! Prata med Broman om det igår och fråga om vi skulle hitta på nåt...så jag ska kolla runt på lite, har kollat mini semestrar lite hit och dit...för vecka 34 veckan efter öland är det meningen att vi ska hitta på nåt själva...och jag känner att vi är i stort behov av att komma härifrån NU! Att bryta vardagen liksom det är det jag behöver och att få ny energi! Känner att jag även vill få vara ensamen med Broman och bara få vara...för de helger vi har bestämt att vi ska vara själva har alltid slutat med att vi umgås med hans vänner...ja ja inte mkt att gärva ner sig i men känner att jag vill det iaf.

Miranda, jag och Broman...

Ha en bra dag
Puss

Inga kommentarer: