lördag 6 juni 2009

Så var det lördag

Det är ju sveriges nationaldag idag...och ja är det nåt att fira?! Nej...inte vidare mkt! Har ju aldrig tidigare firat det så varför ska jag helt plötsligt börja fira den dagen?! Känner att det räcker med alla andra dagar som jag "måste" fira...typ födelsedagar, jul, midsommar, nyår, påsk...och jag AVSKYR alla såna dagar...men det är för barnens skull liksom. Hade jag inte dem så skulle jag absolut INTE fira dessa dagar, för mig innebär de bara måsten som jag inte ens tycker om alla ska liksom bara vara glada när det är jul...men jag är det INTE...jag bojkottar alla storhelger totalt önskar bara att man kunde få radera ur dem ur kalendern! Så att det är nationaldag...ja det bryr jag mig inte om överhuvudtaget!
Ska ner på stan med syster och våra 5 tjejer;) eller kanske blir det bara 4 tjejer för Malou är ju hos Linn i Ringarum och ev så skulle mamma hämta henne så skulle hon stanna kvar hos dem. Ska ringa och höra med Malou om hon vill vara hos mormor och morfar eller om hon vill komma hem till stan.

Igår hade jag en riktigt SKIT dag! Vet inte om jag är xtra känslig pga att jag håller på att trappa ner medicinerna vet ju att när jag har gjort det förr så har jag ju fått självmordstankar och så igen...men det känner jag att jag inte ens är i närheten av nu. För jag vill verkligen sluta med dessa tabletter liksom utan det är väl bara att jag helt enkelt blir känsligare för livet på nåt sätt så att säga. Jag tänker ju och analyserar typ hela livet...och det är kanske en svaghet för mig men sån är jag...tur att jag har vänner som orkar höra på mina tjutar dagar iaf...Fredrik får stå ut med mkt han, men det är ju det som är så skönt med han att han liksom både tänker som en kille och en tjej liksom...kan inte förklara liksom men han och jag kan verkligen sitta och prata om känslor och tjuta ihop och samtidigt skratta åt oss själva;) Syster fick oxå höra på mig igår...tänk även jag delger mina tankar och bekymmer med andra. Vet ju att även jag måste lufta mig så att säga för om jag håller allt inom mig så sprängs jag igen och ALDRIG mer vill jag uppleva den erfarenheten liksom.

Igår kväll så försökte jag kolla på tv...kolla på talang och sen nån tråkig film som jag somna till;) Så vid 24 hugget begav jag mig till sängen för att se på mina två söta små kulltingar som låg och snusa där i sängen...imorse väckte Miranda mig med att hon låg och killa mig på ryggen...det finns nog inget mysigare än att känna små lena och mjuka barnhänder ligga och killa mig på ryggen. Så då kan man ju inte annat än att vakna på en bra sida trots att klockan var 7,15 en lördag morgon.

Näpp nu är det dags för duschen för att försöka rätta till alla skavanker som jag har för att sen träffa syster...Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: