onsdag 17 juni 2009

Jag vakna idag igen!

Tro det eller ej men det är sant jag vakna visst upp denna morgon med! Och det tidigt!!! Redan kl 04,55!!!Gaaa!!! Gick ju och la mig tidigt igår då jag var så trött och fortfarande utmattad efter helgen! Plus att jag fick ont i hjärtat igår kväll då jag prata med Malou först på msn och sen i telefonen, hon ville komma hit och leka med sin nya suddlera men Tommy sa ifrån! Fick så ont i hjärtat! Plus att jag kände då att jag saknar dem så mkt...men men...en dag så kanske Tommy kan mjukna till lite och bli lite flexibel!!! Det är ju liksom inte så att vi bor flera mil ifrån varann utan kanske 500 meter!!! Så Malou skulle komma hit i eftermiddag ett tag och leka med suddleran. Fick ett ryck nu på morgonen...att börja rensa i garderoben!!! Ja ni kl 05,15 stod jag och rensa där inne...och sen gjorde jag mig klar inför dagen!
Går kvällen gick i tankarnas tecken...fy...när jag är ensam det är då alla tankar kommer, undra om det är därför jag inte tycker om att vara ensam för det är då sannigen kommer över mig liksom?! Försökte tänka positivt, det kommer bli bättre det vet jag för inget kan någonsin bli sämre än vad jag har haft det och så! Men vägen är lång och krokig och har innehållit väldigt många uppförsbackar! Men nån gång ska väl jag också kunna känna mig lyckling ända in i själen!
Ska försöka tänka och fokusera på allt positivt jag har runt omkring mig och så...och vad jag faktiskt har åstakommit genom alla uppförsbackar!!! Jag har ju faktiskt en helt underbar människa i mitt liv, en kärlek...som är en väldigt klok man! Efter helgens alla tråkigheter...så har vi haft ett bra samtal, så jag känner iaf att jag förstår honom bättre och hoppas på att han känner likadant. Det känns iaf som så! Jag känner att jag har fått mer "respons" på mina funderingar och så liksom! Nästan så att vi har kommit in i nån annan slags fas...kan inte riktigt beskriva vad jag menar men det är bara väldigt positivt iaf! Så har jag ju mina 3 hulliganer som jag älskar villkorslöst! Visst tycker jag det är jobbigt med att vara själv med dem men än så länge har ingen utav oss 4 rikigt hittat hur våran vardag kommer se ut tillsamans liksom! Men det kommer med tiden det vet jag! Sen har jag mina underbara vänner, alla med olika platser i mitt hjärta, men alla ni finns där ska ni veta och jag bryr mig väldigt mkt om er! Mina syskon skulle jag inte kunna andas utan och min mormor hon är en härlig tant som jag älskar också!!!! Prata med mormor igår och berätta om min jobbiga tid och att jag har mått RIKTIGT dåligt nu ett tag och att i helgen brast allt liksom. Hon undra liksom varför?! Och jag kan inte säga varför...bara att jag helt enkelt är sån som människa och att vissa människor här i världen har mindre produktion utav de kemiska ämnen i hjärnan som gör att man klarar av att hantera livet utan medicin...kanske är jag en utav dem eller så är det helt enkelt för rörigt kring mig än för att klara av att sluta äta medicin liksom...det är nåt som tiden får utvisa! Hörde att hon blev ledsen när jag berätta om mina tankar....och stackars henne hon förstår ju inte riktigt, men antar att det är hennes generation som inte riktigt förstår det helt enkelt! Men som sagt känner att jag börjar få tillbaka ork och livsglädjen igen...tänk vad mediciner kan göra egentligen...så varför ska jag sluta ta medicin när jag mår bra utav dem?! Bara för att jag känner att jag inte vill äta dem, för jag menar att en människa som har diabetes måste ju ta insulin livet ut...lika viktigt är det för mig att ta min medicin för min hjärna producerar för lite kemiska ämnen...svårare än så är det inte egentligen. Jag är ju ingen störd människa för det!

Idag kommer Sandra hit, ska bli så kul att träffa henne...undra hur länge sen det är sen sist?!

Igår var jag till Jadde efter jobbet och fika och prata, jag tog cykeln ut till henne i smedby och det tog mig 20 min från vilbergen till smedby...så det är en lagom cykel tur:) Sen åkte jag in till stan och mötte Fredrik och Mattias och vi gick och åt på Harrys,vi dela på en plocktallrik och en pommekorg...det är bra när vi är 3 st som äter lite för då blir det ju billigt;) Sen cykla jag hem och tog mig ett skönt bad och gjorde min fredags stund;) Sen några samtal med vänner och sen till sängen.:)

Ha en bra dag
KRAM

Inga kommentarer: