torsdag 4 juni 2009

En del människor lever sin dröm...andra inte...

...och jag lever inte i min dröm så är det bara...kanske en dag, det vet man ju aldrig men som det är nu så känner jag att livet är en motvind bara...inget går eller är som jag vill eller önskar så att säga. Känner mig aningen dämpad, kanske beror det på att jag tog ett beslut igår, ett beslut om att försöka minska mina mediciner! Jag orkar inte äta alla dessa tabletter längre, för jag mår ju egentligen bra men ibland så känns ju livet bara mindre roligt så att säga. Men jag ska försöka få bort dessa jävla psyktabletter för jag vill INTE ha dem i mitt liv det är dags för mig att "göra slut" med dem helt enkelt! Och känner jag så ja då är det som är det rätta! Livet är ju inte mkt roligare bara för att jag får slänga ut flera tusen på psyktabletter liksom...utan jag får ju kämpa trots allt och som jag känner så har jag gjort så många förändringar i mitt liv som har vart en negativ spiral liksom...jag har skillt mig från Tommy, börjat acceptera mitt liv som har vart, frågar mig själv om vad JAG känner och så liksom. Så sorry Efexor det är dags för oss att separera, vi kommer ta det sakta men säkert och våran utväg tillsamans är att vi kommer skiljas åt. Jag får tacka för tiden som ni har räddat mig från många jobbiga känslor och val...men nu är det dags för oss att gå skilda vägar så att säga.
Måste bara ta upp det med min psykolog nästa torsdag så hon förstår varför jag kanske är lite mer deppig nu...och jag måste berätta det för mina vänner också så det förstår varför jag kanske är lite upp och ner...och inte minst för min älskling så han förstår hur min kropp reagerar när man slutar med dessa starka mediciner som jag känner är ett tvång och måste som jag inte vill dela mitt liv med. Och till er som läser detta...hoppas ni kommer ha förstålse för mig om jag är extra gråtig och "down" under ett tag men det går över, alla vet ju hur det är för en som är beroende av nåt att komma ur sitt beroende det är precis lika för mig nu när det gäller dessa jävla psyktabletter! Men som sagt jag har bestämt mig!

Igår på jobbet så fråga min chef mig om jag kunde börja städa på jobbet också...och självklart! Vilket innebär att min förändring utav mitt schema passar som handen i handsken nu! JIPPIE! Så from måndag gäller mitt nya schema! Vilket innebär att jag börjar 8 och slutar 14,30 ist!!! JIPPIE!!! För nu när sommaren närmar sig vill jag vara ute i solen och inte ödsla timmar inne på jobbet! Fick även en sån irreation inne i tvättstugan på jobbet!!! Jag kan inte fatta att det är vuxna människor som jobbar där, det är så SKITIGT och vidrigt att jag knappt kan förklara för er så jag börja rensa, torka av, och så gjorde jag ny struktur på tvättlappar! Här kommer Malin!;) En arg tant!!! Känner mig så nöjd över att jag tog tag i det när jag bara kände sån fruktansvärd irreation så nu hoppas jag att dessa vuxna barn börjar fatta att om man hjälps åt så behöver det aldrig bli som det såg ut fram tills igår!

Efter jobbet bar det hem och en snabbis i duschen för att sen bege mig ner till Mattias och Fredrik. Skulle även hämta linser på stan, men när jag kommer dit så säger de ifrån! För vet ni jag har inte gjort nån linsundersökning sen 2005!!!! Men herregud jag var där förra året! Så jag fick inga linser så jag hoppas verkligen att jag får mina linser imorgon då jag beställde nya via internet! Annars får jag vara blind tills de kommer! Då jag bara har 1 par kvar!!!! Visst är jag en bra planerare;) Men iaf....så blev det after work på Olearys...och jag typ ingen av oss 3 åt upp maten så nästan gång, delar vi på 2 portioner! Vi äter liksom ändo samma sak;) När vi satt där så gick en drös med människor förbi som jag känner;) Min kusin Nicklas stanna till med sin lilla familj;) Efter Olearys vart det lite besök i olika affärer för att sen ta cykeln hem till Vilbergen och fixa iordning kort åt syster yster...prata en stund med henne oxå innan jag tog mig i kragen och gick hem till mig för att få ett städutbrott så att säga;) Börja rensa i badrumsskåpet och slängde en massa halvfulla smink grejer och flaskor!!! Varför sparar man på sånt?!GRRR!!! Sen plocka jag lite hit och dit och prata i telen...;) Kolla sen på tv...och generation fett!!! Återigen denna tjocka man på 597 kg!!!! Gud jag blir så ÄCKLAD!!! Fattar inte hur han resonerar jag menar jag har ju själv liksom vart super tjock men då var jag liksom inte ens i närheten av hans vikt av typ hans ena arm!!!! Hur fan kan han säga att han är tacksam för varje dag han vaknar?! Livet för han är ju ett fängelse, han sitter där i sin säng varje dag och kan inte gå nånstans liksom! Nej jag tror inte han är glad på riktigt! Han tjänar visst en massa pengar på att vara så tjock eftersom hela världens media kommer hem till honom och så...men nej...aldrig att jag skulle förstöra mitt liv så som han! Tycker enbart synd om honom!
Vid 23 hugget var det dags för sängen...och jag som inte ens var trött!!! Somna nån gång och vakan kl 3 i natt! Tänkte då att "nu går de hem från krogen och jag ligger här"....ja jag tyckte nog lite synd om mig själv;)

I eftermiddag/kväll kommer Fredrik, Mattias och Broman hit. Vi ska äta middag tillsamans...som tack för att de hjälpte mig med gräsklippningen liksom...och en massa andra saker;)
I helgen ska Malou till Linn och jag tänkte höra med mina föräldrar om jag och tjejerna kunde komma till landet för jag vill bli brun!!!! Plus att tjejerna tycker det är roligt att kunna bada, fiska och åka båt och sånt där...

Näpp nu är det time to go to work, ha det bra

Puss

Inga kommentarer: