söndag 7 juni 2009

Vill vill vill...men då måste ju man vilja samma saker

Söndag morgon och jag vakna kl 7...och det beror nog på att jag sov i soffan i går kväll igen!!! Vakan 00,07 av att jag var så svettig så då gick jag och la mig liksom och då hade jag säkert sovit nån timma eller så liksom! Kolla på Sverige-Danmark fotboll igår...och ja...vad säger man?! Tom jag som inte kan fotboll så vidare bra tyckte det var så tråkig match!!! Nej annat skulle det vara om jag var med;) Då skulle jag iaf roa väldigt många;)

Lördagen spendera jag med min kära syster...länge sen vi var ensamna en hel dag...ja ni trots att dagarna känns som de går baklänges så gör de tydligen inte det eftersom det är 7 månader sen jag lämna in skillsmässo papprena och 6 månader sen jag flytta! Jag har bott i denna lägenhet i 6 månader!!! En lägenhet som jag INTE trivs i men det känns som om jag inte kommer att trivas i nån annan lägenhet heller...känner att det liksom inte är mitt hem det här, det är så opersoligt och fult! Stör mig så enormt på att jag inte har ett normalt köksbord och tillräckligt med sittplatser i vardagsrummet, alltså jag har bara en ful och skabbig soffa och en gammal fotölj som jag har ärvt ifrån en död tant! Känns liksom som om min lägenhet är ett ihop plock som man hade när man flytta hemifrån när jag var 17! Men men...ska försöka spara ihop pengar så jag kan köpa nya soffor, vill ha en STOR och skön soffa! Plus att den ska vara snygg...och så ett nytt köksbord och så skulle jag vilja ha nya tapeter i vardagsrummet eller i alla rum men särskillt i vardagsrummet liksom! Ja ni det är inte lätt att vara jag och bo i en skabb lägenhet! Behöver ha så mkt för att kunna trivas plus att jag skulle vilja ha lugn och ro också...för Tommy tar så mkt energi av mig, fattar inte hur jag har kunnat delat mitt liv med honom...blir äcklad av mig själv att jag har stått ut! Har ju så länge mått dåligt i våran relation liksom men plåga mig själv för barnens skull liksom! Nej, det är det slut med för om inte jag mår bra så mår inte barnen bra heller det går ju liksom hand i hand! Jag trivs ju så mkt mera med mitt liv i dag än vad jag har gjort de senaste åren men ändo är det nåt som ligger där och stör än liksom...men att vara så fattig som jag är nu är ändo värt att leva för jag har ändo en frihet som jag aldrig tidigare har haft! Så INGA pengar i världen kan få mig att ändra min åsikt, det gäller bara för mig att lära mig leva på en inkomst liksom...

Men iaf gårdagen spenderades med syster och hennes 2 söta charmtroll...vi tog oss en promenad ner till resecentrum för Marie skulle till vårdcentralen först sen upp till stan och gick omkring där ett par timmar för att sen ta oss en promenix hem igen...och tjejerna var så duktiga de klaga inget men på hemvägen så stanna vi till vid konsum så de fick köpa glass, så gick promenaden hur lätt som helst hem. Väl hemma var jag så trött så jag la mig i soffan och slumra till...efter nån timma eller så kom syster och barnen till oss och vi satt och prata och tjejerna lekte sen laga vi en lyxig lördags middag bestående av falukorv och snabbmakaroner;) Sen var det dags för fotboll...och vid 20,30 tiden gick de hem och jag, Meja och Miranda varva ner ett tag framför tvn. Sen gick de och la sig och jag fick ett par timmar för mig själv;)

Idag är det antagligen Himmestalund som gäller, är ju alltid roligt att kolla på en massa loppis grejer kan ju alltid hitta nåt onödigt som man visst behöver;) Sen blir det inte så mkt mera liksom...det är ju trots allt söndag och söndagar är ju alltid tråkiga liksom.
Hoppas dock att det blir sol idag så man blir på lite bättre humör iaf.

Ha det bra
Kram

1 kommentar:

Felicia6 sa...

Hej :)

http://felicia6.blogspot.com/2009/05/bilder.html

Där har du bild på klockan. Om du går in via ingången inifrån köpcentrumet på entreplan och så går du mot kassan och då du har gått förbi hissen(alltså sidan då på hissen) så är det ju massa hyllor med accessoarer framför hissen.. Längst ut mot "gången" där du går står det typ 3stycken såna där snurrställ? :) Fattar du nåt av mitt krångel? :D Då jag köpte den så hängde den i ett av dom :)