måndag 29 juni 2009

Sol, bad och pinacolada;)

Visst har helgen vart super härlig! Vilka soliga dagar!!! Jag tror jag smäller av! Mår så otroligt bra när det är sol ute, allt blir helt plötsligt så mkt roligare...nästan så att det är roligt att inte göra nåt;) Nä`ro inte riktigt men helt plötsligt känns det helt ok att bara sitta och stirra ute på en gräsmatta liksom!
Igår em åkte vi som sagt ut till Böksjön och jag solbadade;) Det var jag, Broman, Johan, Tilda, Steffe och Linus. Broman och jag valde att inte doppa tårna...men jag lovar jag ska bada i sommar men väntar nog ett tag till. Konstigt att förr när jag var yngre så kunde jag bada i alla väder och grader medans nu så måste jag typ koka för att ens gå i! Undra varför man har blivit en sån badkruka?! Eftersom jag tidigare har vart en riktigt fisk!!! Undra om det har med åldern att göra?!
Innan vi åkte ut till badet så träffa jag Fredrik och Mattias i Wasa parken...satt där och sola mina KRITVITA ben!!! Usch det är så VIDRIGT att se hur fruktansvärt vit jag är! Spyr på mig själv! Så det gäller att ligga i nu så jag slipper se ut som ett vandrande lik liksom.

Efter besöket i sjön så åkte jag hem med Broman...och när vi kom hem till honom så kom Fredrik dit han hade fått ett långt diabetes anfall...och hade legat och krampat i 2 timmar! Innan som tur var hans jobb ringde och undra vart han var!!! Så som tur var så hade de ringt amubulans åt Fredrik, så bradkåren hade visst kommit dit med för att få upp dörren åt ambulanspersonalen! Ja ni...Lilla Fredrik måste nog ta och börja sköta om sin diabetes lite bättre och inte bara sitta och dricka öl! Broman och jag fixa mat, sill/kassler, potatis och tillbehör:) smarrigt och Fredrik stanna kvar och åt också. Vid halv nio så gick han till Mattias.
Jag kolla på fotboll och Broman satt och spela poker...sen kolla vi på fotbollen ihop...och ja...jag vakna vid 23 tiden och såg då att Broman också låg och sov i soffan...så det var bara att pallra sig i säng! Så jag vet inte hur matchen sluta:( Så det blir till att kolla på nätet nu...

Har lite funderingar över livet...vet ju inte vad som kommer att hända riktigt men just nu känns allt så bra...men vill så gärna veta min framtid....blir galen av att inte veta känner jag. Är så rädd att kasta bort ytterligare än del av mitt liv...fast egentligen undrar jag varför jag ens tänker så, eftersom jag är super glad och nöjd över min situation här och nu! Så det är bara att jag måste ta mig i kragen och våga släppa att alltid tänka och ligga 5 steg före här i livet. Man måste ju våga chansa nån gång! Är dock så fruktansvärt trött på att ständigt tänka på jävla ekonomi...när ska jag lära mig att leva på endast min inkomst?! Är ju för sjutton van med att ha det dubbla att leva för! Vad och hur ska jag göra?!

Nej ni kommer ingenstans genom att bara tänka och älta det är bara att ta tag i livet och min situation för att komma nånstans liksom! Nu är det dags att bege sig ner till tvättstugan för att hämta upp tvätt och hänga upp den innan det är dags för att bege sig till jobbet.

Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: