tisdag 23 juni 2009

Sol jag älskar sol

Herregud hann ju inte med att blogga igår!!! Måste ju ta vara på väderet plus att jag var så trött på morgonen att jag valde att ha sovmorgon ända fram till 05,30! Är så förbaskat trött och orkeslös! Vill egentligen bara få vara ifred från livet helt enkelt! Känner hur verkligheten kommer över mig! Känner att jag ibland bara vill vara en fluga som sitter på väggen och är helt betydelselös som ingen lägger märke till! Då slipper jag alla känslor och måsten och krav! Egentligen är jag glad över hur mitt liv ser ut nu men känner ändo en slags irreation över vissa saker och så! Tommy kommer antagligen vara ett stör moment för resten av livet som det känns nu, han är så in i norden dum i huvudet rent ut sagt! Som han beter sig! Han verkar helt enkelt inte fatta att mig kan han inte såra utan att såra barnen! För det han gör när han sårar mig är att han sårar tjejerna! Det senaste är liksom att han bryr sig liksom inte om att tjejernas cykelnycklar var borta så jag bad honom såga av låset åt dem så kunde vi gå ner till han och hämta cyklarna...men vad tror ni han säger?! Nej! Jag har inte tid! Och har inga såna grejer! Men herregud! Jag VET att han har järnsågar och annat skit i sin fula bil!!! Är han rörmokare eller kontorsgubbe?! Det verkar som om han iaf har tummen rakt upp i röven! Fan jag är så fruktansvärt förbannad och irreterad på honom! Tillslut så ringde jag ner till Broman och hörde om han hade nåra grejer till att få bort låset och det hade han så jag tog racer biken ner till honom och hämta lite grejer....jag var arg som ett bi(dock inte på Broman)!!! Och när han fråga mig vad som hade hänt så brast det som vanligt när det gäller mig....jag tjuter ju för allt! Blir så trött på mig själv liksom men sån jag är måste helt enkelt börja acceptera att jag har lätt till tårar men det är liksom inte så "farligt" som det ser ut. Men Broman är iaf en räddare i nöden och det var så skönt att få en kram av honom igår för jag vet att han förstår vad jag känner! När jag skulle åka tillbaka hem...ja vad händer då?! Jo en förbaskade eker i cykel hjulet är trasig...så räddaren i nöden fick komma ut och hjälpa mig med ytterligare en grej! Broman är en guldklimp!

Väl hemma åkte tjejerna och jag ner till Tommy för att fixa låset! Och fy skam den som ger sig!!!! Såga i ren ilska ska ni veta! Hoppas att Tommy undrar vart cyklarna är!!! Tänker inte säga nåt iaf!
Det mest upplyftande som skedde mig igår var att jag äntligen är SKILD!!!! Fick hem det slutgiltiga pappret igår om att skillsmässan är igenom!!!ÄNTLIGEN!!! Tyvärr har vi ju gemensam vårdnad om tjejerna...men jag skulle samtidigt inte orka ha dem heltid och eget ansvar...men känner att vem som helst utom Tommy skulle vara en bättre pappa till dem för just nu är jag så fruktansvärt arg, besviken och irreterad på honom att jag önskar att han inte vore deras pappa!!!

Igår efter jobbet cykla Meja, Miranda och jag upp till Himestalunds badet och tjejerna bada, efter ett tag kom Broman med Moa och Anton. Jag själv doppa inte ens tån...känner som sagt att det är lite väl kallt för att bada än;) Vid 18,30 åkte vi hemåt...Miranda och jag cykla medans Meja fick skjuss av Älsklingen så slapp jag skjussa henne på min cykel! Plus att de tog lite väskor och sånt i bilen:) TACK!

Prata med Malou på msn...och hon ville komma hem så mamma körde hem henne men när hon väl var hemma ville hon inte vara kvar här pga att hon inte ville vara i sitt rum...hon är så ledsen över Lucia...och det gör så ont i mitt hjärta att se henne lida så! Känner att jag bara vill få vara med Malou ensamen och göra nåt hon och jag. Ska höra med deras pappa om han kan gå med på att Malou är här nån dag nästa vecka trots att det är hans vecka, han brukar inte gå med på att de får vara hos mig om det är hans vecka!

Idag ska vi träffa Kicki och Viktor för lek i folkparken:) Och jag ska lapa sol:)

Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: