fredag 27 februari 2009

Underbara halsfluss:(

Var ju som sagt till vårdcentralen igår och jag har halsfluss så jag fick pencillin...så idag känner jag mig bättre i halsen iaf men natten har vart lång...vakna kl 3 och kolla inte på klockan utan tog min medicin...trodde ju det var morgon men det var bara att lägga sig i sängen igen...har svettats och frysit omvartannat i natt så det blir till att byta lakan!!! Meja blir hemma idag med för hon känner sig inte 100 procentig och jag känner att jag inte riktigt orkar engagera mig i att skicka iväg henne till skolan heller eftersom jag inte känner mig riktigt bra. Tommy ringde nu på morgonen och sa att Miranda är magsjuk!!!! Fan jag orkar inte med mera...vattenkoppor, halsfluss och magsjuka!!!När ska det ta slut?! Sjukdom efter sjukdom...men det borde ju iaf innebära att vi kommer vara friska resten av våren!!! Men tänka sig vet ni vad?! Tommy erbjöd sig att ha kvar Malou och Miranda tills imorgon!!!!Eftersom jag inte är bra själv!!! Kan ni fatta?! Jag tror nästan jag drömmer...hur kommer det sig att han är så trevlig helt plötsligt?! Men jag blev iaf väldigt glad och tacksam för det. Så jag får åka och hämta dem imorgon ist. Så det blir mysfredag med Meja ikväll.

Igår skulle jag träffa Mattias på stan för att dels gå till biblioteket men det blev inte av pga att han och Fredrik skulle åka på kryssning. Så Meja och jag strosa omkring i centrum och shoppa lite kläder, Meja gillar ju det så hon köpte ett par jeans, en skjorta, en tunika, basketboll och lite annat smått och gott. Lyckades nämligen hitta en massa bra erbjudanden så jag fick mig två nya koftor till priset utav 1!!! Och vet ni vad...den ena är ceris och den andra är såklart svart!!!;) Sen ville Meja äta lunch på Mc donalds...så det gjorde vi...jag kämpa i mig en chees och så dela vi på pommen och läsk. Jag börja känna mig svimm färdig så Meja och jag åkte hem utan nåt besök på bibliotektet så det får bli idag ist.

På em så kom Broman och hämta oss så åkte vi ner till Ringarum och hämta min cykel, så nu kan jag äntligen börja cykla!!! YIPPIE!!! Är så glad över att han fakistkt hjälpte mig med detta! Kan inte tacka tillräckligt mkt! Men som sagt TACK underbara Broman. När vi var färdiga i vid huset ringde han till Northons pappa, så vi stanna till hos honom och tog en fika. Tror nog han fick lite att tänka på när jag dyker upp hos honom med Broman;) Vid 17 tiden bar det av mot Norrköping igen. Broman skulle ju iväg med ett grabbgäng och kolla på ishockey på Olearys, stackarn...men han sa att det var helt ok så det får jag väl tro på.;)
Meja och jag fixa till middag...pulvermos, fisk och dillsås...visst är jag en bra kokerska;) Men har aldrig sagt nåt annat iof...

Börja frysa nåt enormt under kvällen så jag kände att jag bara ville ha värme...särskillt från Broman:) Men det fick bli badkaret ist, passa på att ha lite mini spa...det är alltid skönt. Sen la Meja och jag in täckena i värmeskåpet så de var varma och härliga när vi gick och la oss...


Fick några fina sms av Broman under kvällen, alltså vet ni en sak....jag tror nästan att jag är kär...eller egentligen tror jag inte för jag vet, men fan så rädd jag är för detta.Men egentligen vad har jag att vara rädd för????Egentligen ingeting men det är väl min rädsla att bli sviken som jag har blivit av många människor som jag brytt mig om och jag känner att jag inte orkar bli sårad en gång till! Men känner samtidigt att jag måste faktiskt lyssna till mitt hjärta och det här med Broman känns så fruktansvärt bra, tom osannolikt att faktiskt möta en sån man som han är!!! Hoppas att han förstår och inser vilken människa han faktiskt är! Egentligen vad har jag att vara rädd för?! Rädsla hindrar ju en bara då kommer man ingenstans här i livet om man ständigt ska gå och vara rädd! Jag är ju lycklig och glad här och nu och ska egentligen inte oroa mig för framtiden, men det är ju sån jag är bara liksom, tänker 10 steg framåt hela tiden...vad händer om jag gör så eller si?! Men det är väl bara för mig att acceptera att jag kan faktiskt inte sia om framtiden.


Prata lite med pappa på msn och ev ska han gå på teater med miranda på söndag...ja vi får väl se.


Kram

Inga kommentarer: