tisdag 24 februari 2009

Tisdag morgon

Äntligen tisdag vilket innebär att snart är det fredag och vilket innebär att jag slipper att gå till jobbet...känner mig så trött på att jobba nu så om ni bara visste, har ingen gnista eller energi till det men jag måste ju så jag får lön liksom.
Igår prata jag med Robban det var länge sen vi hördes...tyvärr hade han inga roliga nyheter utan hans kompis hade tagit livet av sig på morgonen...han hade skjutit sig själv med ett hagel gevär i huvudet!!! Fatta 3 barn lämna han...han måste ha mått riktigt dåligt! Hemska liv, varför ska det behöva vara så här att var och varannan inte orkar leva?! Det är ju liksom vardagsmat just nu!

Meja somna här hemma vid 17,30 tiden men som tur var så ringde Mattias och fråga om jag kunde hänga med och titta på en lgh och det gjorde vi så jag väckte Meja igen. Det var en riktigt härlig lgh med braskamin och ett stort härligt kök! Så idag ska han börja budgivningen...spännande;) Vi ska höras sen och se vad som händer och fötter hoppas att han får den eftersom han verkligen behöver flytta ifrån sitt nuvarande hem...det är så mkt jobbiga minnen för honom där.

Satt och kolla på tv och på familjen annorlunda...HERREGUD!! Jag skulle DÖ om jag hade 10 barn att ta hand om!!!! Vart finns kvinnan och mannen i ett sånt förhållande det blir ju bara barnpassning hela tiden.
Vid 22 tiden gick jag och la mig, kände att jag var trött men att jag inte kunde slappna av så det fick bli 2 tabletter så jag skulle slumra bort...och då ringde Broman...vi prata en massa han är för go alltså. Han vill också gå på mediation så jag ska prata med Marie idag på jobbet och höra med henne när Bergsmediationen var nästa gång. Tänk hur kan jag hitta en man som han?! Än så länge är det inget som jag inte delar med honom.....visst är det konstigt?! En sån underbar och lätt människa är verkligen svårt att hitta och han säger samma sak till mig!!!! Nyper mig återigen i armen och förstår att jag fakiskt inte drömmer. Vi prata nån timma eller så sen somna jag nog direkt pga tabletterna...fick ett par sms och kände att jag klara inte av att skriva så jag ringde upp han ist...han hörde då att jag var "groggig" så vi prata nog inte så länge för jag kände att jag inte riktigt visste vad jag sa. Men idag kommer GULLET hit...så underbart! Han har 10 000 olika grejer att göra så jag försökte förklara för honom att han absolut inte behöver känna att han måste komma...men han ville och jag vill ju med så det är ju för bra för att vara sant;) Vi ska äta ihop med så vi får väl se vad Meja och jag hittar på för middag ikväll.

Idag har jag även tagit ett steg...jag har faktiskt bjudit in GULLET till min blogg...För ni vet väl alla som läser min blogg att ni är unika och utvalda;)
Kram

Inga kommentarer: