lördag 14 februari 2009

Alla Hjärtans Dag.........

Så var det alla hjärtans dag idag och mina tankar går till alla som jag tycker om eller finns i mitt liv på ett eller annat sätt:) Är bara så lycklig ja det är just så jag känner idag och kanske svider det i vissa människor att jag faktiskt känner mig lycklig nu men så är det! Och jag vet att det faktiskt är helt ok att jag också får känna mig lycklig utan att ens behöva be om ursäkt för det! Tänk om jag hade vetat om alla turer för 1 år sen...hur hade jag gjort då?! Och såhär långt som det har gått sen jag flytta från Tommy så vet jag att alla svallningar jag har vart med om är bra för mig, jag är starkare och säkrare på mig själv än jag någonsin vart! Jag följer det som känns rätt för MIG!!!! Självklart lyssnar jag på andras tankar och åsikter men står fast i vad jag känner och tycker och jag ångrar faktiskt inte vad som hände med Anders, känner att det bara har gjort mig ännu STARKARE!!!!! Så här i efterhand så vet jag det, just när jag blev slagen i ansiktet av honom så var det vidrigt ville bara dö och försvinna härifrån men nu såhär ett tag senare ser jag hur det har gjort mig starkare!!! Att jag träffa honom gjorde faktiskt så att jag verkligen insåg att Tommy och jag skulle dela på oss, det var han som gjorde att jag våga säga till Tommy att det är dags för oss att skiljas. Hoppas verkligen att Tommy nån gång kan förstå att våran kärlek till varann tog slut för länge sen men vi har båda kämpat pga av våra tre underbara barn...det har egentligen inte handlat om vi ska skilja oss utan när....hade det inte skätt nu så hade vi gjort det när tjejerna var tonåringar och då hade vi levt i falsk fasad ännu och båda vara olyckliga, det är varken jag eller Tommy värda. Hoppas bara att han kan förstå snart att jag inte är intresserad av honom men att vi faktiskt har 3 barn ihop som vi måste slåss för!!!! Jag önskar inte något hellre än att Tommy blir lycklig med en tjej som älskar honom för den han är!!! Jag var inte det, men vi har ett kapitel tillsamans i våra livsböcker och nu fortsätter våra böcker utan att vara ett par och våra liv kommer se olika ut men jag önskar verkligen Tommy ett lyckligt liv!!!!
Anders...ja vad ska jag säga...finns egentligen inte så mkt att säga, kan faktiskt inte ens säga att jag önskar honom ett lyckligt liv...men jag hoppas att han inser att han har grova problem och att han tar tag i sitt liv och inser att man inte kan leva som mytoman. Är som sagt glad att jag träffa honom i november, för nu finns ju inte alla mina frågetecken kvar angående honom som jag har haft under alla år, de är uträttade känner jag. Han är inte nån "gud" eller vad man ska kalla det han är en väldigt skör människa som har grova problem och är precis lika som han var när han var 16 år när vi för första gången träffades...och kan ju faktiskt säga att det är sorgligt att han inte har vuxit upp. Men som sagt jag är INTE bitter över vad han har utsatt mig för utan jag är egentligen glad över det! Jag har vuxit medans han står kvar på samma plats i livet som när vi gjorde slut! tragiskt men sant.
Alla andra killar som har funnits i mitt liv ångrar jag inte heller, man måste prova för att hitta det där som känns rätt liksom...som att leta efter en nål i en höstack...och som det ser ut nu så verkar mitt nya kapitel i min livsbok vara helt osannolik...jag fattar verkligen inte vad Broman är för underbar människa...Hur hittar man såna?! Ja jag vet inte?! Eller har vi funnit varann för att båda egentligen inte sökte nån?! Ja, jag vet inte!!! Men just här och nu är jag glad, pirrig i magen och nervös i hans sällskap...vet faktiskt inte om jag är kär, förälskad eller så men det är NÅT som jag känner men vad?! Hur känner man när det känns rätt?! Vad är det som är rätt?! Jag följer iaf det som känns rätt här och nu och då blir Broman endel utav mitt nya kapitel punkt slut! Längtar tills i eftermiddag/kväll när vi ska dit, att bara få sitta och prata med honom och skratta och ha trevligt! Han är allt för go ringde och smsa flera gånger och tillslut kom ett sms i natt när han var hemma igen...PUSS!!! Kan inte annat än att le åt allt. Men jag skyndar låååååångsamt...och det är vad han vill med. Att bara vakna och få ett gulligt sms betyder så mkt och jag bjuder faktiskt till med orkar inte vara falsk och inte erkänna att jag faktiskt känner nåt också men som jag inte kan sätta ord på, vet inte om jag är förälskad eller vad det är...är ju rädd på samma gång att det blir galet igen orkar inte ödsla tid på nån falsk människa eller på falska känslor därför låter jag mig knappt tillåta mig själv att vara lycklig men jag är faktiskt det! Och det är bara för mig att bejaka dessa känslor!

Mina tre underbara barn Malou, Meja och Miranda älskar jag dock över allt annat skulle kunna gå genom berg för deras skull! Inget ont ska hända dem, självklart måste de lära sig att man faktiskt blir sårad ibland men att nån ska vara elak mot dem det finns inte i min värld! Och vad andra ens verkar tro om mig så skulle jag ALDRIG göra nåt medvetet för att såra dem!!! Jag älskar dem och inget annat!


I mina ögon finns det inga finare människor än dessa tre underbara varelser på denna jord!!!!

Min mormor älskar jag ovillkorligt, hon är min stötte pelare PUSS på dig älskade och underbara mormor!!!
Irene, Jadde, Sandra, Jessica vad skulle jag göra utan er?! Det vet jag inte ens för ni betyder så mkt för mig att jag faktiskt inte vet om jag skulle klara av att ha ett liv utan er!!!Underbara och sanna vänner de får man leta efter!!!
Mina två underbara syskon Marie och Mikael er skulle jag gå genom berg för också er älskar jag också ovillkorligt! Er har jag delat hela min uppväxt med och jag är så stolt över er båda på olika sätt men jag älskar er så mkt!
Pappa och mamma...ja...de är ju mina föräldrar och det är ju meningen att man ska älska sina föräldrar och det gör jag självklart. Skulle bli väldigt ledsen om det hände dem något. Men som mitt liv nu så är det ett för stort sår att läka för mig inombords. Pappa har aldrig gjort nåt mest vart tyst men mamma har ju alltid tyckt åt mig och sagt vad jag ska göra och det går jag inte med på längre. Därför är relationen med min mamma på paus. Men visst saknar jag dem ibland men känner just nu att jag mår bättre av att inte ha mamma involverad i mitt liv så jag faktiskt kan få lära mig att hitta mig själv jag MALIN! Vem är jag?! Ja jag söker hela tiden...och börjar hitta en människa som jag faktiskt tycker om men har självklart en lång bit kvar. Men jag älskar självklart mina föräldrar för de är ju trots allt mina föräldrar.
Mattias min underbara barndomsvän, älskar honom så mkt! Vill så gärna att han ska få må bra nån gång! Vill honom inget hellre än ett lyckligt liv där han kan känna att han faktistk har rätt att leva och må bra! Älskar dig!
Fredrik min underbara "man"...du har en speciell plats i mitt hjärta, älskar dig för ditt galna och roliga sett att vara på och önskar honom inget annat än ett liv där han klarar av att få erkänna att han är värd så mkt! Du är en underbar människa tro aldrig nåt annat!PUSS!!!
Er som jag inte nämnt vid namn jag tycker om er också tro aldrig nåt annat!!! Alla mina vänner betyder nåt för mig annars så skulle jag aldrig ha er i mitt liv! PUSS!!!

Ja det blev ett riktigt kärleks inlägg idag men så är det ju alla hjärtans dag också och jag är lycklig och ville få ur mig mina känslor.
PUSSAS OCH KRAMAS IDAG!!! VI GÖR DET ALLT FÖR SÄLLAN! SÅ LÅT DENNA DAG VARA EN BRY DIG OM DAG! SLÖSA PÅ ÖMMA OCH KÄRLEKSFULLA ORD!!!VI ÄR ALLA UNIKA MÄNNISKOR PÅ DENNA JORD!!!

Kram

Inga kommentarer: