onsdag 15 april 2009

Yes Onsdag!

Så skönt att det redan är onsdag...det är väl för underbart helt enkelt:) Idag på jobbet kommer en ny tjej till mig som ska ha arbetsträning hos mig tills i augusti...trevligt:)
Annars så händer inte så mkt på jobbet idag, det skulle egentligen ha kommit en tjej från Medborgare skolan men hon hade ramlat och slagit ut sina tänder så hon skulle till tandläkaren och fixa dem innan hon kommer och det kan jag verkligen förstå! Skulle inte vilja gå tandlös heller...

Igår på eftermiddagen så blev det matlagning och som ni märker har jag ändrat min blogg musik har blivit nostalgisk och drömt mig tillbaka till London, fan vad jag saknar London...under tiden jag bodde i London blev Wilma och jag helt kära i Boyzone...ja ni det var tider det;) Men som sagt åren går och man blir äldre men man måste ju ändo få minnas sina bra stunder här i livet och London tiden är en tid jag ofta saknar jag ÄLSKAR verkligen London...skulle så gärna flytta tillbaka dit...kanske jag gör det när barnen är stora och inte bor hemma längre...man vet aldrig vad framtiden har att ge, det är ju bara man själv som formar den genom sina handlingar liksom. Jag vet bara att jag inte är menad att bo här...men nu blev det så när jag var ung...jag skaffa barn med Tommy...det var mitt val då...och absolut inget jag ångrar men jag saknar dock London. Tycker så mkt om vänligheten hos englsmän plus att man alltid är mkt artigare och så mot varann där, ja självklart finns det rötägg där med men ja ni förstår säkert vad jag menar...eller?!

Miranda och jag tog våra cyklar och cykla bort till Ektrop för att lämna några matlådor till Broman som jag fick av Vappu på jobbet eftersom det ändo bara slängs liksom...Moa träna fotboll i Ektorp så då passa det ju bra liksom. Var där ett litet tag men eftersom det inte var nåt vidare skönt väder så cykla Miranda och jag hem igen...Meja hade ju somnat utan att vi märkte nåt!!! Så därför följde hon inte med. När vi väl var hemma igen så blev Fredrik och jag så sugna på ostbågar!!!! Så Fredrik åkte ner till affären och köpte en påse!!!!Fy på oss!!! Efter påsk och så, ostbågar kan jag ju äta utan att dumpa liksom....det är ju inte mkt som jag inte klarar av längre...baksidan av min op men vad gör det eftersom jag mår så innerligt mkt bättre än vad jag någonsin har gjort!!! Jag har ju valt livet!!! Vilket innebär att jag även vågade ta beslutet tillslut att skilja mig från Tommy!!! Ja ni jag har gjort såna ändringar i mitt liv de senaste 3 åren att jag knappt kan fatta själv att jag fakiskt är samma människa som jag var innan!!! Det känns så häftigt att titta bakåt i min spegel och faktiskt se hur jag har ändrat mig! Det är ju inget jag direkt märker när jag bara är liksom men när jag sätter mig ner och tänker tillbaka, det är då jag märker och ser det tydligt! Det är en sak till som jag verkligen vill göra och det är ju att läsa till socionom...ska ta tag i det igen när allt har lugnat ner sig med Tommy...eftersom jag måste läsa in samhällskunskap och det har jag ju tänkt göra på distans under en termin medans jag jobbar liksom. Sen är min tanke att jag fakiskt ska läsa...men det vet man ju heller aldrig, men det är nåt jag vill!

Idag efter jobbet tar tjejerna och jag cyklarna till Smedby för att träffa underbara Jadde!!! Det ska bli så kul, eftersom vi typ aldrig får till nån tid vi är lediga samtidigt men nu hitta vi en!!! Och det är bara så att tjejerna får cykla med liksom...det är inget de dör av utan snarare tvärtom bara så nyttigt! Vi kanske blir sportfånar hela tjejligan Nilsson tillslut;) Tar våra cyklar vart vi än ska i världen;) Nej då det är nog ingen risk men man kan ju alltid skoja om eländet!!! Att jag är en sån fattig mamma att jag inte har råd att ha kvar bilen liksom! Usch! Tommy tror ju att lånet bara är mitt men så är inte fallet....men just nu orkar jag inte ens bry mig om det liksom! Det får vi ta sen....Familjerätten ringde igår och var tvugna att avboka torsdagens möte!!!FAN rent ut sagt!!! Jag orkar snart inte med detta elände mera eftersom Tommy inte gör nåt för att hjälpa till utan tvärtom!!! Men som jag har sagt tidigare en dag när tjejerna är så pass stora att de förstår vuxen världen så kommer han förlora på detta nåt så enormt!!! Känns liksom som slutet aldrig kommer i våran relation...alltså jag vet ju att vi måste ha en livslång relation med barnen...men jag menar med skillsmässa, att komma överrens så det passar båda, huset, lån och såna där andra måsten....Eftersom jag inte får komma in i huset så kan jag ju liksom inte göra nåt och känner jag honom rätt så sitter han bara framför tvn och datorn när han kommer hem från jobbet och tror att nån vill köpa huset ändo! Fan jag blir så frustrerad irreterad och arg!!! Usch tänk att jag har levt med denna sk man!!!! Att en människa kan ändra sig så enormt eller egentligen har han nog inte gjort det eftersom jag inte har mått bra i våran relation på många år liksom...det är bara att jag har kämpat och stått ut för barnens skull liksom...men det är INTE värt det liksom, då är det ju ingen som är glad i en sån familj! Bara tanken av att bo i ett hus igen får mig att må illa!!! ALDRIG!!!!

Nej ni vännerna mina nu ska jag väcka Miranda som ligger och sover som en liten köttbulle....för att sen packa iväg oss till jobb, skola och dagis.

Kram

Inga kommentarer: