torsdag 23 april 2009

Män som hatar kvinnor...

En ny dag nya möjligheter till ett nytt liv...men varför skulle jag vilja byta bort mitt liv nu?! Kan inte bli mkt bättre än vad det är just nu!!!! Lyckan känns otrolig!!! Pga en hel del saker som jag självklart kommer förtälja;)

Igår på jobbet hade en arbetskamrat med sig sin son som ska ha två dagars prao hos mig...stackars kille...det finns ju inget att göra för honom, men han var så söt och duktig och kämpade för att stå ut;) Han fick spela lite dator, rita, dela mat och så...på em när jag gick hem gick han upp till ett utav våningsplanen för att vara med dem. Själv så gjorde jag lite kort till kommande födelsdagsbarn;) Sånt som jag gillar att göra så att säga...

Mäklaren ringde på jobbet och nu SMÄLLER det utav glädje för mig!!!! Tänka sig det var 2 familjer som var där och båda la bud!!! Men den ena familjen var mer intresserad än den andra!!!! Så han ska höra av sig idag och säga ett motbud till dem och se vad de säger då...alltså jag är så glad att jag har lust att hoppa upp och ner och bara skrika rakt ut!!! De ville flytta in 1 augusti eller september...och såg inte badrummet som ett problem pga att de tänkte göra en klädkammare där ist! SNÄLLA SNÄLLA!!! Jag vill bara åka till mäklaren nu och skriva alla pappren så de inte kan ångra sig liksom!!! Tänk att inom en snar framtid kan mitt liv börja!!! Alltså att få ordning på allt runt omkring med kapitlet Tommy (som Sandra så smart kallar det) Den dagen som huset är borta från mig då ska jag fira så att hela Norrköping skakar!!!! För då är det en sån stor sten som faller bort från mig! Bara att mäklaren ringde och gav ett sånt besked som han gjorde igår gjorde att jag blev så lycklig att hela jag börja skaka och hoppa!!! Sa till Cecila att om det blir sålt nu så blir jag så lycklig!!!!
Så nu är det bara att få ordning på alla skyldigheter och rättigheter jag har gällande Tommys och min ekonomi...det lutar åt att jag får ta rättshjälp men det är nåt jag egentligen inte vill för jag tycker faktiskt att man kan lösa sånt här som två vuxna människor men eftersom Tommy beter sig som han gör så kommer det inte fungera eftersom han ännu beter sig som en galen tupp!!! Tänk att man kan börja avsky en människa så mkt...jag har ju egentligen stört mig på honom under många år men kämpat för att försöka och att jag någonstans trodde på kärnfamiljen...men fan heller att man ska leva med nångon som man inte är intresserad av att höra om hur dagen tex har vart, eller att man spyr av tanken av att dela säng...ja min lista kan bli hur lång som helst när det gäller detta...bara det att jag inte ens brydde mig om hur jag såg ut kände nästan att jag ville vara så ful jag bara kan vara för att Tommy skulle lämna mig...men inget verkade hjälpa liksom! Nej detta tänker jag aldrig mer vara med om!!!!!

Efter jobbet var det race ner till Medicinskt centrum för att ta den årliga kortison sprutan inför sommar säsongen;) Min ordinarie läkare hade ju ingen tid så jag träffa nån annan...som typ inte fatta nåt...eller...han börja fråga mig en massa saker om mediciner, rökning, hälsotillstånd mm och så lyssna på lungor och kolla öron och näsan och så som de gör när man ska få sin spruta för första gången!!! Men herregud!!! Jag har ju tagit denna spruta i över 10 år!!!! Men tillslut fick jag iaf den! Sen rally fart hem för att göra mig klar för att sen invänta min mamma som skulle vara med Meja under kvällen eftersom jag och Broman skulle gå på bio...Kl 17 åkte jag ner till Charmknutten....för att sen bege oss ner till Filmstaden och titta på bio....det blev Män som hatar kvinnor, gilla filmen men tyckte den var vidrig i vissa lägen, jag mår illa av bara tanken över att det fakiskt finns såna människor i verkligheten!!!! Men har du inte sett filmen så se den! Efteråt gick vi till en cafe och jag beställde Norrköpings äckligaste Chai latte....vilket resulterade i att jag tillslut gick och sa till att den var äcklig!!!! Så jag bytte till goda Champange creme the;) Prata och myste helt enkelt med älsklingen;) Känner att jag skulle kunna sitta och prata med honom en hel natt liksom....och ett helt liv med för den delen men då måste jag dock sova mellan varven;) men jag känner att vi har så mkt gemensamt att jag faktiskt kan tänka mig att dela mitt liv med honom, för han har så mkt att ge mig...hans resonemang är som jag tycker också och det är ju bland det viktigaste i ett förhållande att man känner att man faktiskt har nåt att prata om....men som sagt vi får väl se vad som händer i framtiden det är ju ingen som vet mer än ödet...och jag anser att det var ödet som förde oss samman. För tänk att när jag träffa honom så var jag så arg och irreterad på allt vad karlar hette...trodde absolut inte att jag skulle hitta någon som jag ville vara med, utan hade ju bestämt mig för att bara vara med mig själv och så liksom! Men ack...man vet aldrig när amors pilar träffar rätt liksom!!! Men för sjutton varför ska man inte chansa när det faktiskt känns bra?! Varför ska jag bara gå och vela...nej det är det slut med känns det JA så är det så och då är det bara för mig att acceptera det!

När klockan börja dra sig mot 22 så tog jag racern hem...och då satt mamma och Fredrik här hemma och prata och Fredrik satt och drack vin;) När de åkte så kolla jag lite på tv och sen begav mig till min stora och ensamma säng:( Lyssna på musik och skrev några rader till älsklingen...
Fredrik kom hem rätt så snart efter att han gått och skrämmde mig nåt enormt eftersom jag hade hörlurar i öronen! Jag blev så rädd när jag kände nån som tog på mina ben!!! Eftersom jag visste att jag var ensam hemma förutom Meja men hon sov ju!!! Hjärtat höll som sagt på att stanna!!!

Idag är det psykolog dags igen sen måste vi åka och handla lite grejer...dock tråkigt men ett ont måste, så det är bara för Meja och mig och ta cyklarna till Maxi sen;) Men jag klagar inte över det utan tycker bara att det är så skönt och härligt att cykla...
I veckan ska jag köpa träningskort jag måste det för jag vill det!!! Måste komma igång med träningen nu för jag vill helt enkelt.

Ha en bra dag

Puss

1 kommentar:

Alexandra sa...

Åh gudars vad jag håller tummarna nu Malin!!! Hoppas hoppas hoppas att allt går vägen! MEN det gör det ju nu såklart!

Puss på dig vännen min! :)