måndag 6 april 2009

Full rulle helg...men ack så roligt;)

Ja ni har faktiskt inte orkat uppdatera min blogg under hela helgen...den har gått i ett och så när jag har haft en ledig stund har jag vart så trött att jag bara har legat och slöat;) Kan tänka mig att jag faktiskt har tillåtit mig själv att känna min trötthet pga att jag faktiskt inte har barnen på hela veckan...det känns skönt och konstigt på samma gång liksom...jag vet ju inte riktigt vem jag är när jag inte har barnen liksom...när tjejerna är med mig så har jag ju liksom ingen lust att göra nåt efter jobbet utan väljer oftast att bara gå hem och vänta på att det ska bli en ny dag för att det snart ska bli min ledig helg igen....men denna vecka har jag möjlighet att i stort sett göra precis vad jag vill!!! Jag ska iaf träna och träffa vänner...sen får vi se om det blir så mkt mera...

Ska iaf berätta för er om min helg...
FREDAG
Självklart jobba jag fram till kl 14,30...och det var bara en sån skön känsla att gå hem utan att ha stressat det sista man gör på jobbet...Bara det gjorde att jag kände mig så glad. Cykla hem och packa grejer till träning för jag skulle ju träna spinning med Carina...sen ner till stan för att möta henne. Körde spinning passet och ack så skönt det kändes att få svettas och röra på mig riktigt ordentligt liksom, in i duschen snabbt efter passet för att sen träffa Mattias och ta en T.G.I.F på Olearys. Men först var jag tvungen att bara få mitt kort så jag kan träna denna vecka...och då så bestämde killen på gymmet att vi ska ses på fredag för att höra vad jag har tyckt om gymmet...sa då " Hmm...kl 15...ja ok jag kan om det går får för kl 16 får jag barn..." Han bara titta på mig upp och ner och får fram komentaren "det är en himla bra graviditet du har"....Ja herregud vad vi skratta när vi gick därifrån:) Sen ner till Olearys för att träffa Mattias...kl var 17,30 och vi åt och drack öl....kände hur det snurra till i huvudet så vi besluta oss för att gå hem till Broman och lämna mina grejer och sen till Mattias....när vi vart hos Mattias ett tag gick vi ner till Harrys eftersom det var gratis innan 22....men ack så TRÖTT jag var så det sluta med att jag sa att jag var tvungen att gå hem och sova...gick via Mc donalds och åt en chees...jag var så trött att jag nästan tjöt när vi gick hem till Mattias...äntligen framme och då sprang vi upp en sabbis till Mattias för att hämta öl som han och Älskling skulle dricka hemma hos Älsklingen...när vi äntligen var hos Broman så slängde jag mig i sängen och somna direkt!!!!
Ja ni jag var så SLUT att jag knappt kan beskriva i ord!!!!
LÖRDAG
Kommer inte ihåg när jag vakna...men jag skulle ju iväg på en mediations dag i kyrkan...men jag kände att jag var så trött att jag nästan hade lust att tjuta! Fick sms från Catrine att hon ville gå ut på kvällen och jo visst det går väl bra tänkte jag....skicka ett sms till Marie på mitt jobb och sa att jag och syster yster inte kommer till kyrkan. Prata med Carina om att vi skulle träna...men det blev inget för jag var så trött att jag palla verkligen inte det! Sen ringde Jaquline...vi hade visst bestämt att ses på lördagen...jag som trodde det var på söndagen...vi bestämde kl 12,15, så tillslut var det bara att pallra sig in till toan och försöka fixa till skavankerna;) Älskling gick omkring och fixa i sin lgh och jag låg som en padda i soffan och kände mig mer död än levande! Stackars honom som fick ha mig där....men men...sen ner till stan för att träffa Jaquline och Älskling skulle fixa lite på stan så han haka på. Jaquline och jag åt smarrig sallad på Paus i Domino...rekomenderar er verkligen att äta där. Satt och prata en tag...för att sen bege mig till Olearys där Älskling satt och så kom Mattias ner oxå...jag drack en cola...kände inte för nåt annat;) Efter nån timma var det dags att bege sig till systemet och köpa några öl till kvällen, sen gick vi hemåt och jag stanna kvar ytterligare ett tag hos Älskling kl var ju bara 15 och jag skulle börja tvätta kl 17...slängde mig igen i hans underbart sköna soffor;) Så kom två vänner till honom på en fika och där låg jag...men de är så trevliga så de tog nog inte illa upp ändo...låg och mest lyssna på dem när de prata och skratta lite då och då...tillslut var det bara att ta sig i kragen och cykla hemåt för att tvätta!!! Fy känns inte som jag någonsin har vart så här trött, för vägen hem kändes som flera mil!!! Väl hemma så gick jag mest bara omkring och var allmänt seg och trött i huvudet...upp och ner till tvättstugan...prata med Mattias flertalet gånger och så ringde Fredrik...för min "make" var på väg hem från Hultsfred...Vid 21 var jag tillslut redo för att cykla ner till Mattias och så börja jag dricka lite öl och kände mig iaf mkt piggare igen. Vid 22 tiden kom Fredrik blev så glad över att se honom igen...:) Prata med Älskling som var med några vänner och spela poker och de var på väg till Harrys...så jag gick dit så Mattias och Fredrik fick slå ihjäl varann utan min närvaro;) Väl på Harrys så var älskling så gulligt onykter;) Det är ju inte ofta jag har sett han onykter eftersom jag alltid har lyckats bli riktigt onykter själv;) Men ack han är för underbar ändo:)*PUSS* Älskling var där med sina vänner, Olga, Raggarn och Nicke...japp alla är killar;) De är iaf riktigt trevliga:) Härligt att se Älskling så glad och han sa såna fina ord om mig hela tiden...som han inte riktigt vågar när han är nykter;)Men det gör inget för jag vet faktiskt vad han tycker om mig...får ju höra det från hans vänner med:) Visst är det sjukt underbart att jag har träffat en sån härlig man som jag har gjort!!! Min lycka är så oändligt underbar! På vägen hem så fortsatte Älskling att säga såna fina ord till mig....sa då att vi kan ta det nästa dag när vi är nyktra båda två...och fråga varför han säger så när han är onykter men inte när han är nykter...och fick då till svar att han inte våga!!! Jag höll på att svimma!!! Han inte vågar!!! Det tyckte jag var för charmigt ska ni veta!!!! Oh herregud så mkt jag älskar denna man! Tänk att han bara blir bättre och bättre för varje gång jag träffar honom!!!! Vi stanna till hos Mattias eftersom jag hade mina grejer hos honom...där uppe var de i full gång...ovanligt...var bara där en snabbis för att sen gå de sista metrarna hem till Älskling...äntligen hemma...gosigt;) Han är så mysig och härlig helt enkelt att jag blir tokig!!!!
SÖNDAG
Vakna av väckarklockan...Älskling skulle iväg till Valdemarsvik....och så ringde Mattias och fråga om vi skulle gå tipspromenixen...ok...hoppa in snabbt i duschen, sen upp till Mattias eftersom Älsklings jobbarkompis kom typ direkt...
När jag kom upp till Mattias var han så otäckt onykter!!! Alltså jag har ju sett honom full allt för många gånger men igår var han riktigt otäck!!! Hans ögon har aldrig sett så otäcka ut hans rörelser var helt konstiga...sa till honom vad jag tyckte...han satt och var dryg mot Fredrik och till slut kände jag att jag inte hade lust att vara kvar där eftersom jag inte kan respektera när Mattias sitter och förnedrar en människa som han gjorde och att han var alldeles för onykter för att vara trevlig! Så jag kände hur mina tårar börja bränna bakom ögonlocken och sa att jag åker hem för jag tycker inte det är trevligt att vara här. Jag gick ut och tog på mig och då kommer Mattias och ska krama mig...men jag känner att det verkligen inte passade med en kram då...jag kände mig så arg ledsen och besviken! Känner att jag har försökt att göra vad jag kan för honom men han vill ju liksom inte bli nykter! Jag avvisade kramen och eftersom han var så onykter så ramla han baklänges i hallen och jag skrek åt han att nu orkar jag inte bry mig längre det är bara för honom att dö...eftersom det är det han verkar vilja! Drog därifrån med tårar i ögonen, Fredrik ringde typ mig direkt och sa att han var på väg därifrån också....stackarn!!! Jag vet att de båda kan vara jävliga mot varann....men igår så var det faktiskt Mattias som betedde sig som ett svin! Fredrik hade ringt polisen eftersom han också tyckte att Mattias var otäckt full...Fredrik kom springandes och sa att han skulle gå tillbaka för polisen ville prata mera med honom...och undra de om det hade vart nån mer i lgh och ja jag hade ju vart där så vi gick tillbaka till Mattias...där stod Maria....och var dryg och sa åt Fredrik ska du verkligen vara här?! Jag sa åt henne att det faktiskt är dags för Mattias att åka iväg på behandlingshem nu....sen gick Fredrik och jag...och så prata vi med poliserna...jag sa till dem att ingen i Mattias släkt bryr sig om honom att de inte orkar längre...och att jag inte orkar heller, de förklara att de inte kunde göra nåt eftersom han var i sin lgh...och ja det förstår jag...men det sluta med att jag sa att jag stod och tjöt och sa "det är bara för Mattias att han får supa ihjäl sig nu, för jag skiter i detta nu".
Sen gick Fredrik och jag hem till mig och vi prata om Mattias....väl hemma så sminka jag mig och plocka iordning lite...kolla på film på tvn och Fredrik satt vid datorn....Mattias ringde och jag förklara igen att jag har ingen lust att umgås med honom när han bara dricker...han blev arg för att Fredrik var här, försökte förklara att mig stör det INTE! Försökte även förklara för honom att jag inte står på nån utav deras sidor men igår så var det faktiskt Mattias som valde! Inte jag...jag är hans vän...det kommer jag alltid vara men inte när han dricker! Har bestämt mig nu! Jag tänker inte träffa honom så länge han väljer att dricka....detta har spårat ur helt och hållet nu....jag känner mig som världens elakaste människa....för jag vet att han inte har nån som bryr sig om honom, men jag har egna bekymmer och 3 barn som jag måste tänka på! Väljer Mattias att bli nykter kommer jag stötta honom men eftersom han nu har valt att dricka så måste jag säga STOPP!!! Det räcker nu!!! Hoppas verkligen att det ordnar sig för honom nu! Jag älskar Mattias tro inget annat men han har gått för långt nu och jag måste också säga stopp!

Fredrik och jag laga mat här hemma...ris och korvgryta det blev smarrigt;) Länge sen jag laga mat igen....;)tur att Fredrik har diabetes så han måste äta mat liksom!
Sen gick vi ner till Ica och så köpte jag rosor till Älskling...Ica rosor, tog två buketter, en röd och en orange/spräcklig och blanda dem till en bukett...det blev en helt ok bukett för att vara en Ica bukett...men vad ska man göra en söndag eftermiddag?! Man får ta det man kan;) Åkte ner till Älskling utan att höra av mig innan....Älskling låg och halv sov framför tvn, han var så trött...så jag räckte fram blommorna och sa till honom....ja nu har jag sagt det!!!! Ni vet de magiska orden...att jag älskar honom...och det gör jag av hela mitt hjärta och mer därtill!!!! Kan inte förklara i ord hur underbar och mysig, härlig han är!!! Men jag gör ju det så varför inte vara ärlig och säga det till honom...utan alkohol i kroppen;)
Vi cykla iväg och hyrde film...det blev Wallander...på engelska?! Myste i soffan, jag ryser bara av tanken på hans lena och underbara kropp;) Sen kolla vi på nåt annat på tvn och båda två somna visst...så jag ringde upp Fredrik och sa att jag inte kom hem över natten....så nu på morgonen cykla jag hemåt igen för en ny och trevlig arbetsvecka;)

Nu är det dags att bege sig ner till jobbet...och jag har redan pratat med Älskling;)

Ha en bra dag

Kram

Inga kommentarer: