måndag 27 april 2009

Solig helg och så var det måndag igen

Japp i kalendern står det måndag den 27 april...men denna vecka är det ju bara 4 arbetsdagar:) Har inte hunnit eller orkat blogga i helgen så det blir en resume nu ist;)

På lördag morgon kom som sagt mina föräldrar och hämta tjejerna för att åka till landet och jag gjorde mig klar för att åka ner till Broman för att sen gå och sätta oss i någon park och njuta utav solen:) När jag cykla ner till Broman så ringde jag och väckte honom;)Men det var ju bra att han sov eftersom jag inte kom iväg hemifrån förrän 10,30...stanna till och köpte lite frallor och sen bara att invänta att Broman skulle bli klar sen begav vi oss till Folkparken och njöt utav solen och fika och prata en massa...det var riktigt trevligt:) Vid 14,30 tiden drog vi oss hemåt eftersom Bromans barn var på ingång och jag skulle ju iväg till Sanela och så...gick tillsamans ner till stan för att jag skulle ju till systemet och Broman skulle träffa nån kompis. Sa puss och hejdå och jag stressa vidare till systemet och en snabbis genom stan...hitta inget så det fick bli en ny perfym ist;) Ringde upp Sanela och fråga när jag skulle komma....SKIT!!!! Det blev stressigt värre!!! Kl 15,50 åkte jag från stan och kl 16,30 stod jag nere vid södertull igen och vänta på spårvagnen....ja ni fattar att jag stressa ihjäl mig....Väl framme hos Sanela så kunde jag äntligen stressa ner och öppna en smarrig öl och en xider;) När vi rökte så fastna jag i nåt i utemöblerna så jag lyckades reva upp klänningen!!!! SKIT oxå!!! Men det fick bli nål och tråd så klänningen blev som ny igen;) Vid 18,30 tiden så skjussa Sanelas man oss till Flygen och på vägen ner så stanna polisen honom 2 gånger under loppet av 200 meter!!! Och i båda stoppen var det kompisar till mig som stanna oss så den andra gången veva jag ner rutan och sa till Cissi att vi hade precis stannat hos Michael men att jag kunde få blåsa ist;) Hon skratta och sa att nej, det visar alldeles för mkt! Fan oxå, hade ju velat se hur mkt de visa efter 1 öl och 1 xider liksom;) Väl framme vid Flygen så träffa vi alla andra tjejer och 1 kille;). Det bjöds på 3 rätters middag!!!(ja ni vet ju hur mkt jag kan äta) Höll på att sprängas!!!! Men åt så mkt jag kunde liksom...Sanela och jag köpte nåt väldigt gott...tror det typ hette Virgin Acer...en alkoläsk som smaka typ redbull vodka(nåt för dig Marie) Det var riktigt gott...efter 2 såna flaskor kände jag att det var dags för Öl!!!! När showen var slut så börja vi och dansa och roa oss...vid 23,30 tiden skulle vi gå vidare...men de andra ville hem...tänkte först gå in på Harrys själv men när jag stod där utanför så såg jag 2 människor som jag absolut inte är intreserad av att behöva träffa...så jag tog mina ben och tog en rask promenad hem till vilbergen...tänkte först gå hem till Mattias men orka inte, smsa Broman för att se om han var vaken då jag tänkte att jag kunde prata med honom på vägen hem...men inget svar...ingen taxi kom heller men det gick ju bra att gå hem och jag gick snabbt!!! Smsa Broman igen när jag var hemma för att medela honom att jag var hemma...tvätta av mig smink och så snabbt för att sen sooooooooooooooooova!!! Gud så skönt! På söndag morgone vakna jag vid 10,20 tiden och jag som hade tänkt sova länge, men det var alldeles för fint väder för att slösa bort soltimmar sådär så jag gick upp och ringde Sussie för att höra om hon skulle vara hemma...och det skulle hon så jag gjorde mig iordning och cykla ut till henne...jag trampa på så det blev ett träningspass;) Och det tog typ bara 30 min att åka dessa 8 km till henne;) Men jag var svettig när jag var framme och det var ju det som var min mening liksom;) Satt hemma hos Sussie och tog en fika och prata, det var så roligt och skönt att träffas på tuman hand igen liksom så vi fick båda lätta våra hjärtan om både det ena och det andra. Vid 15 tiden var det dags för mig att dra vidare eftersom jag skulle till Media markt och titta på Caroline af Ugglas men när jag börja trampa in mot stan så börja det regna så efter mkt velande besluta jag mig för att inte åka dit för jag hade ingen lust att bli blöt av regn på vägen hem...så jag stanna till en snabbis på Öb och fynda balsam;) Sen hem igen och när jag väl var hemma kom jag på att jag inte hade ätit under dagen igen...så det blev till att slänga in en äcklig matlåda och under tiden var det rally städning utav golven...när det var klart åt jag mat....sen in på badrummet för att ta mig ett välförtjänt bad;) När jag låg där i badkaret valde jag mellan att läsa tidningen eller ringa Broman...vad tror ni det blev för val?! Ja...jag ringde Broman:)Prata med honom om dittan och dattan...sen blev det flertalet samtal med honom...fick även ett mattetal att lösa men efter att jag hade försökt i typ 40 minuter hade jag lust att slita av mig mitt hår! Bara att erkänna att jag inte kunde lösa ett tal som är för en fjärde klass!!!
Vid 19 tiden kom Malou och Miranda hem...in i duschen för dem och det andra kvällsbestyret liksom som ingår med barn...kände hur ångesten börja komma...vilket resulterade i att jag tillslut var tvungen att ta ett par atarax för att kunna lugna ner mig...fan vad jag hatar ångest!!! Klarar inte av paniken och klådan som kommer i mig då!!! Smsa med Jaquline lite och idag är det dagen D för henne, men jag vet att det kommer att gå bra!!! Hoppas hon hör av sig när hon orkar!

Somna framför tvn...eftersom jag hade tagit tabletter så rindge hon från oriflame och jag vet fakiskt knappt vad vi prata om:( Baksidan utav tabletter men de är bra i vissa lägen...Vet att jag inte är en sämre människa för det men det är ändo jobbigt att inte klara av vissa saker liksom.

Idag ska min syster böjra flytta, så snart är vi grannar:) Själv velar ju om jag vill bo kvar här eftersom jag har skugga hela tiden på min balkong och att jag inte tycker om att vissa dagar ser jag inget annat än vilbergen! Men känner samtidigt att jag inte vet vart jag vill bo...just nu behöver jag nog inte bo någonstans känns det som, kommer inte trivas någonstans liksom! Kanske ett förhastat beslut att säga upp lgh innan jag vet vart jag ska bo...men jag vet inte...fan hatar att vara så här som jag är!!! Varför kan jag alltid vara klok när det gäller andra människor men så fort jag kommer till mig själv blir det bara kaos liksom! Skit i samma!!!

Längtar så till helgen då Lotta kommer!!! Gud så kul det ska bli! Har ju inte setts på 10 månader eller så...men nu kommer de ner igen...JIPPIE!!

Idag är det ju beskikting utav huset...HOPPAS HOPPAS!!!!

Ha en bra dag

Kram

1 kommentar:

Felicia6 sa...

Om 3dagar åker vi härifrån :D Vi drar neråt på torsdag morgon så torsdag kväll befinner vi oss i närheten av dig gumman :P

Hoppas besiktningen går bra nu så ni får sålt huset :)