fredag 3 april 2009

Sol inne och ute:)

Det är nästan för bra för att vara sant alltså...så underbart att solen visar sig! Tror nog att vi alla behöver sol på oss nu efter en lång och mörk vinter...och tänk det är bara 1 dryg månad kvar sen är jag skild!!! Vad fort tiden går men när man är mitt uppe i det så känns det som flera år tills dagen D är framme...men nu är det ju snart maj!!!! Gud vad jag längtar...sen är det ju bara huset som ska bli sålt också sen är ju nästan alla mina "problem" borta.

Ja ni igår hann jag inte blogga nåt och jag orka inte på em när jag kom hem...ska sammanfatta 1 april...
Gick på 2 april skämt!!! Först ringde ju Broman och sa att det var gratis semlor i centrum...hmmm!!! Sen när jag kommer till jobbet så säger Vappu att det har kommit upp förbjudet lappar om att röka nu....ja ni!!! Så dum i huvudet man är så går på! Men det var ju milda skämt så att säga. Själv så lura jag ingen!
Festen på jobbet gick bra iaf...pensionärerna verkade nöjda iaf och det är ju det som är huvudsaken. Men det blev ju en lång dag för mig på jobbet...börja ju kl 8,30 och åkte hem kl 20! Då blev det en snabbis hem och ta en dusch, packa väska och sen ner till Olearys för att möta Älskling, Steffe och Danne...högg 3 öl...och eftersom maten hade blivit lite si och så under dagen blev det lite väl mkt öl;) Drog sen vidare till Mc donalds så killarna fick äta...själv kunde jag det inte för jag var för mätt på all öl liksom! Men tog iaf en dricka;) Sen så ville de gå till Wasa jag har ju inte vart där på skita länge!!! Sagt och gjort så gick vi dit och tog en öl till...träffa Andy och nån kompis till honom. Berätta för Andy om att Malou frågar Elvira mkt om hur det är när föräldrar skiljer sig...de två är ju för söta alltså och berätta om Tommys och mitt sammarbets problem...då Andy också var arg ett bra tag efter att Mimmi ville separera...han sa bara att vad ni än gör var ärliga mot varann och barnen! Efter ett tag så gick Älskling och jag hem...han ville ta taxi!!! Men påminnde honom om min cykel...så vi gick! När vi hämta min cykel kom nån uteliggare eller dylikt...han ville sälja både det ena och det andra...fråga vad vi hade i väskan mm....tillslut fick han några kronor utav Broman...sen skjussa jag Broman på cykeln...men det gick inte så bra;) Så det sluta med att vi gick...fick ju se hans nya lgh...men det var ju typ kartonger och grjejer överallt....men det blir nog bra när det är klart så att säga. När klockan ringde på morgonen hade jag lust att bara skita i jobbet för jag var för trött...man är ju som sagt inte 25 längre;) Men bara att pallra sig upp och cykla hemåt för att duscha och försöka piggna till inför en arbetsdag....hela dagen var jag som en segråtta...orka egentligen inget!!! Men bara att kämpa på så att säga...tänkte mkt på Älskling under dagen och känner en sån lycka inombords...att det knappt finns några problem i världen för mig när jag tänker på honom...
Ringde och avboka psykologen...kände att jag inte orka prata med henne...jag var alldeles för trött låg typ bara i soffan hela dagen kolla på Solstorm, men somna under filmen och Miranda sa till mig när filmen var slut."mamma visst var det en bra film"....hmmm....får väl titta på den igen;)

Sa åt tjejerna att cykla ner till affären för att köpa läsk och smågodis för jag orka inte göra nåt...som tur var hade jag ju fått med mig matlådor från jobbet som bara behövdes värmas...så jag slapp ju laga mat med;)

Fredrik hörde av sig det var så skönt och härligt att höra hans röst...saknar honom så mkt...tror nästan inte han förstår hur tomt det känns...Men jag önskar honom all lycka vill ju att han ska stanna tiden ut liksom!
Prata med Sussie och vi ska ses nu i veckan! Roligt! Eftersom vi typ aldrig ses....men eftersom jag är barnledig så ska jag passa på att träffa vänner denna vecka!!! Plus att jag ska träna ska fakiskt gå på spinning idag med Carina!!! Help me;) Men det kommer gå bra, sen förhoppningsvis att det blir en T.G:I.F på Olearys;) Sen får vi se vad som händer under kvällen....nåt kul i rulans hoppas jag på iaf.
Imorgon är det ju en dag i tystnad som gäller mellan 10 till 16...sen tvättstuga...sen???? Ja ni det vet jag inte...kanske en ensam lördag kväll?! Nej fy det vill jag inte!!! Då åker jag hellre ut och sätter mig ensam på stan och tittar på folk liksom.

Nähä vänner nu är det dags att ta tag i livet...börjar ju kl 8...och ska lämna barn innan...

Ha det så bra

Kram

Inga kommentarer: