tisdag 28 april 2009

Vilken start då:(

Veckan kan inte ha startat sämre...alltså inget särskillt har hänt men jag är bara så fruktansvärt nere just nu att jag inte riktigt klarar av att hantera alla mina känslo svägningar...åker mellan botten och toppen liksom...men det är ju mkt som händer just nu, som jag känner så kan mkt av mina känslosvajningar bero på huset...vet ju varken ut eller in plus att jag vet att det kommer bli skit lån kvar...plus att Tommy tjaffsar om saker hela tiden!!! Vet att det inte är en människas fel att två bråkar, men vi har grova komunikations problem...och det hade vi ju även när vi bodde ihop men nu är det ju ännu värre än vad det någonsin har vart liksom och jag blir så trött på det. Jag har ju alltid vart en människa som vill prata om allt när det gäller känslor och så medans Tommy bara vill fly liksom...vi är ju så olika som man bara kan bli! Känner att jag är så arg på mig själv för att jag har tillåtit mig att sänka mig så lågt under mina 32 år....Fan rent ut sagt blir så arg på mig själv! Den stora vändpunkten för mig kom nog i december när jag mådde så uselt att jag blev äcklad utav hela min existens liksom...och det är ju nåt jag aldrig kommer att glömma eftersom det finns fysiska ärr på mig:( Nåt jag djupt ångrar men men ibland så kan man ju inte bestämma över sin hjärna och liksom bara gör handlingar även om man vet att det är fel...men det var då jag fakiskt insåg att jag måste ta tag i mitt liv att jag fakiskt inte ville leva som jag hade levt...varken sig med Tommy eller någon annan. Det är ju tack vare jubelidioten Anders som jag fakiskt tog tag i mitt liv...för inte ville jag fortsätta leva mitt liv i lögn, han var ju bara ett substitut för att jag fakiskt skulle ta mig till sans och flytta från Tommy och det är jag tacksam över idag, att jag fakiskt vågade lämna den "trygga" kärnfamiljen för att hoppa ut i frågeteckens land...och tack vare det så har jag ju träffat Broman! Och det innebär att jag har träffat en RIKTIG man! En man som är vuxen som vet vad han vill och kan prata känslor och det tycker jag är väldigt sexigt;) Mitt liv har ju tagit en radikal vändning från december månad...och för varje dag törs jag erkänna mer och mer vad det är jag vill och faktiskt stå för det, jag bara växer och växer inombords och blir starkare som individ och det är så häftigt att jag inte kan förklara hur jag känner mig. Men nu är jag som sagt nere i en "down" period känner jag men det är mera matriella saker som huset som är problemet nu men då så blir det per automatik att jag blir som ett vrak liksom...plus att mina underbara tjejer är som asplöv när det gäller Tommy och min relation eftersom det verkar som om Tommy verkar prata lite väl mkt med dem och säger för fula ord om mig, jag vet inte vad han säger men tjejerna säger ju saker till mig som gör mig mörkrädd...tex igår så säger Miranda och Malou så här " Om du låter Miranda ta hål i öronen innan hon fyller 6 år så ska pappa slå ihjäl dig." Det är ju en mening som de inte kan ha tagit ur luften liksom....aja...ska ta tag i detta ordentligt nu, ska ringa till kurator och nån på kommunen som vet vad som gäller rent ekonomiskt vid en skillsmässa.

Men ack vad det tär på mig och jag är så glad att jag iaf har Broman i mitt liv för även om han har sina bekymmer så är han en stöttepelare för mig just nu! Miranda frågar varje dag när vi ska träffa dem, och det är ju en positiv fråga för mig för det betyder att hon tycker om honom och hans barn....


Igår på jobbet så plantera vi frön, så vi kommer få det riktigt färgrikt till midsommar, det var massor av tanter och gubbar som hjälpte till och engagera sig i det hela. En grupp plantera och en grupp måla fröpinnar;) Det värmde riktigt gott i mitt hjärta att se hur de samarbeta och prata när det gällde detta projekt:) Och så var det gympa som stod på schemat också och det är ju härligt att se dem kämpa på sitt vis:)

Efter jobbet åkte vi hem en snabbis och fixa käk sen ner till stan för att köpa kläder åt Malou, hon växer ju så det knakar och hon har typ inga tunnare kläder bara höst och vinter kläder så det blev 3 par "hängbyxor", strumpor, munkjacka och 2 toppar. Hon var nöjd när vi åkte hem och det var ju huvudsaken. Vi gick även till Mc donalds och tog en glass. Innan vi åkte hem så gick vi förbi piercing affären så jag fick köpa mig en ny piercing till tungan, det blev en kortare stav nu och en turkos pärla, känns riktigt behagligt att ha en kortare stav eftersom jag inte kan bita lika mkt på den.

Idag efter jobbet ska jag vara barnvakt åt systers barn så då får ju Miranda nån att leka med;) Plus att jag får träffa de söta tjejerna. Ev ska jag jag på föräldra möte i kväll på Mirandas dagis...får se hur jag gör...

Kram

Inga kommentarer: