söndag 12 april 2009

Påsk och återigen påsk:(

Fy jag gillar verkligen inte storhelger, det ger mig bara ångest! Alla ska helt plötsligt vara vänner och gilla livet! Önskar att så att alla dessa sk storhelger ska försvinna, att vi kunde få vara lediga från jobb ändo;) Det är det ända positiva med alla röda dagar liksom...tänk liksom så många människor som faktiskt verkligen lider utav ensamhet under storhelger bara för att det är så mkt stohej kring jul, påsk och ja vad det nu är för mera helger liksom...skapar egentligen så mkt onödig ångest hos många människor som kanske inte har råd att köpa en endaste liten grej extra liksom! Nej fy! Jag bojkottar verkligen alla dessa storhelger så är det bara!




Igår åkte jag och tjejerna iaf till St anna, mormor kom och hämta oss här hemma...vädret var ju underbart iaf så jag satt ute i solen typ hela dagen:) Så det var ju skönt eftersom jag är så vit att jag bländar;) Men som sagt alla är vi ju vita såhär års men tycker det är så gräsligt när man går omkring med kritvita ben i korta brallor...men eftersom jag var på landet där typ ingen såg mig våga jag;) Vi åt en massa mat och så dumpa jag:( Men men det är sviter man får ta...ska man vara fin får man ju lida pin heter det ju;) Mamma och pappa tog med alla barnen och gick och fiska och spela fotboll så då satt jag, Marie och Camilla och mormor i varsina solstolar och njöt utav solen och jag somna;) Så underbart!!! Känner mig ju så trött på mycket just nu och har ingen ro när jag är hemma till att sova och särkillt inte när tjejerna är hemma...då vill jag bara passa på att njuta av varje lugn stund och det innebär tidiga mornar liksom. Nu när klockan visar på 8,17 så är det ju liksom full rulle här hemma!!!




Idag skulle vi egentligen ha gått tipspromenix men Broman fråga om vi skulle följa med till folkparken...sa först att jag inte visste eftersom jag hade bestämt att vi skulle gå tipspromenaden men Miranda och Meja ville mkt hellre gå till parken och leka med Moa och Anton...så jag ringde upp Broman och sa att vi följer med dem idag. Broman ska ju sluta röka så han är inte på topp...men det förstår jag för jag blir ju själv deprimerad när jag ska försöka sluta röka...det är ju vidrigt! Jag vill ju bara tjuta och ta livet av mig då. Så jag förstår honom...




Idag måste jag även skicka in deklarationen så jag inte glömmer bort det innan den 4 maj...ska sätta mig och räkna hur mkt mil jag har åkt med bilen till jobbet...sen ska ju Malou till Tommy så denna vecka är det Miranda och Meja som är hos mig...gud vad jag tycker detta är jobbigt om ändo Tommy kunde förstå att om vi fixar till badrummet så kommer huset kunna säljas mkt lättare liksom men han verkar inte fatta det! Eller så tycker han att denna situation är så bra att han inte ens vill få huset sålt! Ja jag vet inte men börjar verkligen tro det!

Ett par bildet från landet igår.



Ha det bra




Kram

Inga kommentarer: