tisdag 14 april 2009

Äntligen är påsken över!!!!

Det är ju ingen direkt nyhet för er att jag INTE tycker om storhelger, nog för att jag tycker om att vara ledig från jobbet...men inte att det är en stor helg liksom...avskyr alla krav och måsten som ställs från alla möjliga håll och kanter...jag är ju ingen människa som tycker om att fira sånt liksom...minns inte när jag fakiskt tyckte det var roligt på riktigt att fira dessa helger!!! Även fast jag har barn så innebär det liksom bara måsten... Men som sagt nu är ju påsken över och jag överlevde den också...även om det har vart en tung helg på olika sätt och vis!

Imorse ringde de från jobbet och ville att jag skulle komma och jobba extra på morgonen så självklart gjorde jag det...så jag missa ju min data stund på morgonen idag:( Men tar igen det nu så att säga;) Första dagen på jobbet har inneburit lite mera stress än vad jag är van vid...först hemtjänsten sen så skulle det komma politiker så jag var tvungen att fixa till och städa bort påsken innan de kom...sen iväg och köpa nya blommor till borden...11 extra matgäster....sen bingo...blääääääääää....så det blev övertid idag...men men det är ju alltid bra. Känner mig som ett russin nu, men det går väl över om ett par timmar;)

Igår iaf så blev det inte att umgås med Broman och hans barn...så jag och tjejerna åkte ner till stan och lämna tillbaka filmen, tog en fika, köpte lite kläder till dem och så handla vi hem grejer för att baka bullar...smaskigt! Fredrik åkte hem till Lkpg för att fixa lite grejer.
Prata med Niklas på msn så han kom upp och fika på nybakta bullar och vi satt och prata om ditt och datt...trevligt:) När Fredrik kom tillbaka så hade han ju lovat tjejerna att vi skulle äta pizza...och eftersom pizzorna här i Vilbergen inte är vidare goda så tyckte jag det var ett ypperligt tillfälle att vi alla tog oss en promeix ner till G:a Öv. för att köpa pizza då kan man ju äta med lite bättre samvete;) Passa på att ta med bullarna till Broman så vi lämna dem till honom och barnen. Och stanna till och åt pizza hos dem. Sen iväg hem igen eftersom kl var rätt så mkt och det var skola idag igen...så fort vi kom innanför dörren var det bara för tjejerna att hoppa in i duschen och sen borsta tänderna och hoppa i sängen...de somna nog typ direkt för när jag kolla in en stund senare låg de redan och sov mina prinsessor:) Prata med Broman i telefonen ett tag....och det kändes bra...Slängde mig sen i soffan för att kolla på Ballar av stål....tyckte det var mest jobbigt program men var ändo tvungen att kolla...men inget som jag kommer följa slaviskt iaf!

Jaha nähe...ska ta tag i mitt liv igen och se vad som ska stå på spisen idag...eller det vet jag ju redan men att börja laga till maten...

Ha det bra

Kram

Inga kommentarer: