torsdag 16 april 2009

Ett liv, en saga, en dröm..........

Ja........tänk om allt kunde gå som man själv ville hur härligt allt skulle kännas då...önskar så att jag en dag kan hitta den sanna lyckan i livet. Men tror nog inte att nån egentligen har hittat den sanna lyckan...och vad är det för nåt då?! Självklart är det olika för varje människa som finns...men min sanna lycka skulle jag vilja hitta...jag har ju börjat att gräva och rota omkring i alla möjliga hörn för att må bra och visst mår jag mkt bättre än vad jag någonsin gjort...men skulle vilja vakna varje dag och känna mig såhär "Jippi!!!!En ny dag" men så är ju inte fallet...som Irene som pussar sin ängel varje morgon och tackar den för att hon har fått vakna den dagen också! Så skulle jag vilja känna!!! Ska man behöva bli 65 år för att vara tacksam över livet?! Jag har ju så mkt runt omkring mig som jag är tacksam över....men vill känna mig lugn inombords liksom...inte behöva oroa mig varje förbaskade dag över olika saker...men alla människor har ju sina problem och bekymmer men vissa klarar liksom av att hantera dem på ett annat sätt...medans jag liksom bara ältar och ältar och väntar och väntar på att mirakel ska ske! Svammel svammel...men det är ju sån jag är liksom...tänker, analyserar och vill ha svar!!!

Igår så börja ju Cecila hos mig på jobbet, hon ska ju arbetsträna tills den 15 augusti. Härligt med en ny tjej och hon är ju ung...men tror nog att det ska gå bra för henne också. Hon kom med ideer och sånt direkt! Jätte modigt tycker jag eftersom det var första dagen för henne igår!
Imorgon ska hon få vara med mig i hemtjänsten då jag ska gå in extra där och få lite extra timmar...men det ska nog gå bra det med liksom...
Efter jobbet åkte jag och Meja och Miranda till Jadde för att fika...vi tog självklart våra cyklar dit och tjejerna var super duktiga med att kämpa i uppförsbackarna...Jadde bor ju i Smedby så det är ju en rätt så bra bit dit från Vilbergen liksom och särskillt när man är 5,5 år liksom...Stanna till på Hageby centrum på vägen hem för att handla lite mat och så...försökte även hitta vårjackor åt tjejerna...men utan resultat! Finns det inte vårjackor längre?! Miranda prova en jeans jacka...men när vi kom upp i storlek 152 så kände tom Miranda att ärmarna var för långa men att den satt bra runt magen och så!!!! Så hon ville inte ha den! Får kanske kolla på kill avdelningen ist för de har ju lite mer rymliga kläder än liksom insydd midja och så...
Jadde hade bakat en massa smarriga bakverk...som vanligt:) Goda dumle kakor...som Meja åt 4 st av så vi baka såna när vi kom hem...men jag glömde bort de i ugnen så de vart lite väl hårda...men får göra nya nästa gång de kommer...Idag ska vi baka the kakor så vi satte havregyrn i mjölk igår kväll....När jag prata med Broman så sa han att han nog trodde jag var en bullmamma trotsallt...men NEJ det är jag INTE!!! Men kan ju få mina ryck typ 3 gånger om året;)
Blev så glad igår för Lotta kommer hit den 1 maj och stannar nån vecka!!! Så ROLIGT!!!Gud vad jag längtar, det är ju liksom snart 1 år sen vi sågs sist! Eftersom hon bor 100 mil från mig!!! Och det bästa är att jag är barnledig den helgen!!!! Så jag kan träffa henne utan barn liksom ännu bättre och roligare!!!! Gud så roligt!!! På lördagen skulle vi gå ut och äta på Babyl house, deras favorit ställe;) Och jag säger inte emot så att säga....det skulle med en massa andra vänner med till henne och Tony men det gör då inget!

Ha en bra dag

Kram

Inga kommentarer: