fredag 23 januari 2009

Shopping pga överraskning sånt gillr jag!

Igår när jag åkte från jobbet så skulle jag till systemet för att införskaffa helgens drycker;) Jag tog ut pengar eftersom jag inte visste hur mkt jag hade...eftersom jag är en fattig ensamstående numera;) Men blev så överraskad!!! Hade fått in en större summa pengar på mitt konto iform av en tidig födelsedagspresent!!! Snacka om lycka! Så jag handla med glädje, åkte till psykologen och hämta Malou och Meja på frita för att sen åka till Maxi för att handla mat...vi tog en sväng in på skopunkten och jag hitta ett par så snygga stövlar men en klack;) tjejerna köpte ett par skor var också. Sen in till Maxi och då gick vi in på Cubus...hitta där ett par jeans till mig, en jacka till Meja och Malou köpte 1 linne klänning och två toppar, min stora tjej får ju numera handla kläder på vuxen avdelningen men dock i storlek 34! Sen en sväng in på Glitter och där blev det örhängen, snoddar, ring och en näspärla;) Sen in till Ica och handla det där tråkiga...dvs mat. Köpte även en present till Malou det var nån slags leksakshund som hon önska sig så när de gick iväg så var jag snabb med att få ner den i påsen;) Vi köpte även sling färg till Mejas hår så när vi kom hem hade vi i det i hennes hår. Hon vart så gullig i sitt slingande hår;) Sen blev det såklart en mc donalds...men det åt vi när vi var hemma igen. Malou sa så här till mig "mamma, hur känns det att äta mindre än sina barn?" Ja...ni vad skulle jag svara på det, men Meja sa så klokt "Men Malou det är ju för att mamma har opererat sig" Ja ni de är så kloka de små liven;)

Men självklart lyckades de bli osams igår kväll och då skriker Malou till mig "Jävla hora!" Då sa jag åt henne att gå in på sitt rum och hon löd faktiskt! Men sen när jag skulle gå och lägga mig fråga jag henne om hon ville sova inne hos mig och det ville hon och så sa hon Förlåt. Och självklart mottog jag den.
Jag tog inga sömntabletter igår heller...så min natt sömn blev inte den bästa inatt så att säga, jag sover så oroligt då! Mattias och Fredrik skicka sms vid 3 i natt och det vakna jag av och trodde det var väckarklockan...men icke! Så jag ringde upp dem, de var då på Arlanda...har pratat med dem flera gånger redan...och de är så uppspelta! Som två små barn;) Visst unnar jag dem semester men känner ändo en slags oro att de kommer slå ihjäl varann;) De ska ju till Gran Canaria! Skulle också vilja fly en vecka men min ekonomi och semester säger ifrån...får väl åka nån gång när jag kanske får råd jag med;) Om det någonsin kommer att hända.

Igår på jobbet åkte jag iväg för att köpa grejer till våra öppet hus aktiviteter och eftersom jag var själv på stan tog jag en snabbis in på New Yorker, hade ju sett en jacka i förbi farten en annan dag...och jag hitta den! Och den passa!!!! Blev så otroligt glad så självklart köpte jag den, det är en svart glansig kort "mcjacka" för endast 149 kr! Känner mig så glad!!!!

Nu ska jag se till att tjejerna kommer iväg till skolan...sen är jag ju ledig denna helg!

Kram

Inga kommentarer: