onsdag 28 januari 2009

Födelsedag idag

Ja idag fyller jag 32 år!!!! Fattar verkligen inte vart mina år tar vägen, snart är jag liksom 40 år! Och livet mynnar ut...varför ska man egentligen leva när man ändo bara väntar på att dö liksom...tycker det är så konsigt önskar jag kunde förstå varför! Vakna iaf idag och kom på efter en stund att ja just det jag fyller år idag, oj vad man bryr sig! Har iaf gjort smörgåstårta med skagen fyllning som jag ska ta med till jobbet som jag, Vappu och Marie ska äta till lunch.

Igår kväll prata jag med Fredrik och Mattias, de satt på sin terass och hade 26 grader varmt! Jag vill med ju! Varför måste jag vara så fattig och inte kunna åka iväg sådär! Hoppas verkligen att jag kommer iväg nåt i sommar känner att jag vill åka utomlands med en vän och bara roa mig i en vecka och sola fläsket!

Min syrra tog lägenheten i porten brevid, så skojsigt så då kan vi ju sitta och röka ihop i sommar;) Miranda och Tilda kanske hamnar i samma klass ändo som vi trodde från början när vi bodde i Ringarum;)

Var till bvc igår med Miranda och hon fick sin spruta, det gick bra...men fick muta med att hon fick köpa en leksak om hon tog den. Så efter besöket åkte vi till Ica Maxi för att handla så då hitta hon nån playdoo lera med nån grej till...hon var iaf jätte glad över sitt val och det är ju det som är huvudsaken. Passa även på att köpa grejer till Malou eftersom hon fyller år nu i februari och när hon fyller lär jag inte ha några pengar som vanligt;)

Mäklaren hade skickat ett mail till mig igår och fråga om vi skulle sänka utgångspristet till 895 000 kr så jag och Tommy sa ok till det. Vill ju liksom bli av med huset så jag slipper tänka på det eftersom Tommy vägrar skriva över det på honom. Imorgon ska jag och Tommy till Viken på sånt där samtal igen...det är verkligen behövligt för nog för att Tommy är bitter och arg på mig, det får han vara, men han måste tänka på hur han beter sig mot barnen...eftersom han säger till dem att jag är störd i huvudet! Jag bryr mig liksom inte om han tycker det men han kan inte hålla på och säga så till barnen! Jag tycker inte att han är vidare trevlig eller smart heller men jag säger inte det till barnen! Vet inte om han tror att han vinner nåt på att hålla på så här i mina ögon gör han bara sig själv ännu mer larvig! Om han inte bryr sig om mig varför lägger han då så mkt energi på mig?! För mig är han inget, liksom en pappa till mina barn inget mer...Jag har ingen lust att han nåt med honom att göra men det är vi ju så illa tvugna till eftersom vi har 3 barn tilsamans. Men antar att han håller på som han gör eftersom han är bitter och arg fast att han själv säger att han inte är det. Så länge som huset är kvar och innan allt annat är löst så är vi så illa tvungna att han kontakt med varann, sen är det liksom bara barnen men han verkar inte fatta det! Usch jag orkar inte ens bry mig, det är inte mig han sårar det är barnen!

Idag efter jobbet tänkte jag åka till min brorsa och höra om jag kan få tvätta min bil hos honom...hoppas det går bra för bilen är så vidrigt skitig att jag knappt vill sätta mig i den! Efter det sen tänkte jag och Miranda baka bullar till helgen, för på lördag kommer Berndta och ska fira mig. Och ev skulle min bror och hans familj komma på em och fika. Kanske så kommer min syster och hennes söta ligister också det vet jag inte.

Jag vill verkligen åka på kryssning...är det ingen som vill hänga med mig?! Om det är så hör av dig!

Kram

2 kommentarer:

marlu sa...

Grattis ;)... jag förstår att du glömmer din födelsedag... å jag föstår precis hur du menar med varför ska manleva när mans ka dö... men men grattis till dej iaf... Japps men vi kommer uppp på löradgen med... nu ska jag försöka hitta hyreskontraktet :(.. pussas

Felicia6 sa...

Grattis gumman på födelsedagen :) Jag saknar dig! Men snart är det sommar o då ska vi hitta på massa skoj då jag kommer ner eller hur? :) Kram