fredag 30 januari 2009

Ja äntligen fredag!!!!!!!!!!!!

Jippie, ännu en arbetsvecka är snart slut! Är ju så less på att jobba nu men det är ju för att det är för rörigt i mitt privatliv, men jag går till jobbet iaf. Orkar liksom inte höra på andras problem på jobbet...men jag försöker liksom. Idag är det ju tyvärr bingoberra dags, som ni redan vet tycker jag INTE om det! Slutar 15,15:( Och efter jobbet ska jag gå på nåt samtal på Mirandas dagis om hur jag tycker det fungerar...äh...jag är ju inte nån sån människa som tänker så liksom utan jag bara lämnar Miranda där och det känns ju liksom ok sen är det liksom inget mer, avskyr samtal som utvecklingssamtal och sånt för jag har aldrig några frågor liksom vet ju att Miranda måste vara på dagis när jag jobbar liksom. Och eftersom det aldrig har vart några problem med henne sådär så är det väl kanske därför jag inte bryr mig så mkt samma gäller Malou och Meja liksom...men men.

Igår var jag och Tommy som sagt på familjesamtal i Valdemarsvik...och jag kommer liksoms ingenstans eftersom Tommy är så arg och bitter, sa åt han att så länge som han lägger så mkt negativ engergi på mig så kommer han aldrig komma vidare. Försökte förklara för honom att jag INTE är intresserad av att vara bästa kompis med honom men att vi faktiskt måste upprätthålla nån slags fasad när tjejerna är med, för det är dom han sårar genom att bete sig som han gör. Terapueten höll med så de besluta att Tommy skulle komma på ett eget samtal för att kunna få ur sig sin ilska och få råd om hur han ska hantera sina känslor, eftersom tjejerna hör honom säga elaka saker om mig. Blir oxå lite besviken på människor runt omkring mig som verkar fråga mig saker för att sen kunna berätta det för Tommy...och det gör iof inte mig nåt eftersom jag står fast vid mitt beslut att detta är det bästa som kunnat ske! Men tyvärr så tolkar ju andra människor annorlunda än vad jag säger och sen blir det ännu värre när Tommy tolkar det i sina öron. Så jag får väl börja med att inte säga nåt till någon om man säger så. Jag är ju iaf rakryggad i mitt beslut! Och jag är INTE den första människan här på jorden som råka träffa en ny man under förhållande, MEN som sagt jag har ALDRGI vart otrogen mot Tommy då jag åkte hem till Tommy samma dag som Anders sov över hos min syster och vi låg endast och pratade med varann under den natten! Skulle aldrig ens ha haft tanken på nåt annat eftersom jag var hemma hos min syster! Jag och Anders blev INTE ett par då heller...utan jag kände liksom bara att det jag kände för Anders var nåt som jag inte kände för Tommy och har aldrig gjort det heller! Så för att varken såra mig eller Tommy mera så var det det bästa att skilja sig! Och det var ju liksom inget nytt eftersom vi hade egentligen bestämt det redan under sommaren/hösten liksom så att det blev en chock för Tommy förstår jag inte egentligen....Det var liksom bara att Anders fick mig att inse att man faktiskt kan känna nåt annat för en kille än vad jag har gjort!
Jag skriver öppet i min blogg för att jag behöver få ur mig mina tankar och så inte för att det ska bli nån skvaller blaska liksom...Grr!!! Men som jag sagt tidigare så märker man ju vem som är ens riktiga vänner när det sker en kris! Och ingen vinner på att föra saker jag skriver här vidare till Tommy för han blir bara ännu mera sårad, men det kanske är det människor vill. Det är ju en anledning till att min blogg är låst....och det är ju för att jag endast låter mina vänner läsa bloggen...inte deras respektive liksom! Som sen ska ringa till Tommy och berätta vad jag gör med mitt liv...synd att det missbrukas!
Ja ja...orkar inte älta detta mera! Det är liksom inte mitt problem det är den som för det vidares problem!

Imorgon kommer Berndta,syster med barn och bror med barn och tjej...trevligt;)

Ikväll blir det tvättstuga sen är nog det roliga slut;) Ikväll kommer ju Mattias och Fredrik hem efter en vecka i gran canaria! Igår när jag och Miranda var där och mata katterna upptäckte jag att det låg en fimp i en utav tallrikarna som jag lämnat i diskhon dagen innan...hmmm...jag hade inte rökt där dagen innan, så jag kände mig väldigt rädd där, vänta bara på att nån skulle komma bakifrån och slå ner mig eller så. Så jag skynda mig iväg....Mattias säger ju att det spökar i hans lägenhet...så det kanske gör det. Måste fråga Mattias om han har gett sin nyckel till nån mer! För detta känns vidrigt!

Ha en trevlig helg!
Kram

Inga kommentarer: