måndag 19 januari 2009

Helgen är över och jobb dags igen

Så var det måndag...och snön har fallit under natten...BLÄ! Gillar inte det! Men men det är ju den årstiden så det är väl bara att ta och acceptera skiten rent ut sagt.

Igår var pappa här och hjälpte mig att sätta upp lampor och hyllor på väggarna...det börjar bli mer och mer ett hem här hos mig. Åkte iväg och köpte en damsugare på Media markt sen in en snabbis på Maxi huset för att köpa nåra byxor till Malou, eftersom jag inte får några kläder av Tommy till tjejernaså har jag vart tvungen att köpa allt nytt...och igår tog hennes byxor slut och ingen tvätt tid förrän onsdag! Avskyr detta, fattar inte vad han håller på med, det är inte mig han förstör för utan det är ju för tjejerna men det verkar han inte fatta! Blir så TRÖTT! Han kom iaf med gympa kläder till Malou idag...det var ju för väl!


Mattias var fruktansvärt full igår...och tillslut fick jag nog! Fredrik var här och jag skulle egentligen bara köra honom till Mattias så de skulle få prata om helgens bravader...men jag ringde till beroende och sen till Social jouren...vilket sluta i att jag och Fredrik åkte hem till Mattias med 2 st från socialen. De skulle göra en anmälan så väljer inte Mattias själv att gå ner till Soc idag så kommer han få ett lvm på sig, eftersom de såg han i sitt sk esse igår.
Mattias fråga mig varför jag gjorde detta och jag sa att det är för att jag bryr mig och älskar honom och jag tycker inte att han är värd att förstöra sitt liv som han gör! Min älskade Mattias, vill ju att han ska få må bra. Han blev inte arg på mig som jag först trodde utan kan nog egentligen tänka mig att han tycker det är rätt skönt att han inte längre har nåt val utan det är bara behandlingshem som gäller för honom. Fredrik stanna kvar när jag åkte och jag vet inte hur det gick för dem igår kväll men ska ringa till Mattias och fråga hur han mår, för går han inte ner själv nu på dagen så åker jag dit med honom efter jobbet! Hela denna karusell börjar om...var ju lika när min bror höll på med knarket! Samtidigt som det känns vidrigt att det ska behöva gå så här långt för Mattias så känns det ändo skönt för mig att ha nåt annat att tänka på än mitt egna tragiska liv.

Har en kille efter mig som...ja ni JAG INTE BLIR KLOK PÅ!!! Han är typ helt galen...bara säger att jag är så söt, vill vara med mig och en massa mera...försöker förklara att vi inte känner varann....men han fortsätter ändo!

Prata med en annan trevlig kille här från Norrköping, som verkar normal iaf och det är ju skönt att det verkar finnas såna också.

Ställde mig på vågen och har gått ner ytterligare 1 kg! Blir så glad!!! Sätter in en bild på mig från igår söndag.

Kram

1 kommentar:

Felicia6 sa...

Du är så himla söt Malin. Den där bilden blev jättefin på dig :) Hoppas det ordnar upp sig för Mattias, jobbigt sånt där :(