torsdag 11 december 2008

Torsdag

Måste bara börja dagens inlägg med att få fram mitt budskap som lyder:
NI SOM INTE HAR NÅT EGET LIV ATT PRATA OM VARSEGOD HÄR HAR NI NÅT ATT PRATA OM NÄMLIGEN MITT! SKVALLER ÄR VIDRIGT EFTERSOM DET ALDRIG BLIR DEN SANNA VERSIONEN! UNDRAR NI ÖVER NÅT FRÅGA MIG IST FÖR ATT BÖRJA SPEKULERA OCH PRATA I LOKAL BUTIKEN!!!


Vakna tidigt utav att Anders fick ett sms...grr!!! Jag som hade tänkt sova till 6,15! Börja ju att tvätta nu kl 7 så jag har just vart ner till tvättstugan och slängt i 4 maskiner. Sen ska Anders ta upp det vid 10, skönt att jag slipper det då jag ska gå till jobbet och ha trevligt;) Ska måla lite ljus idag tänke jag som vi kan ge till Maud (Anders mamma) vi ska ju hem till dem på söndag och gratulera henne.

Igår åkte vi till Ikea efter jobbet köpte ett databord och lite annat såklart. Åt middag på chili på Ikano huset sen hem igen och skruva ihop databordet.

Försökte få igång ett samtal med Anders ville ju veta vad han tycker och tänker men har verkar inte van vid att prata om sånt eftersom han tiger som en dövblind man!
Prata med Mattias och Fredrik via msn och tele och fick mig iaf en rolig pratstund alltid kul att höra på de där två helgalna människorna. Fredrik skulle gå ut och sjunga kareoke...vill ju så gärna följa med men jag har ju tyvärr ett jobb att sköta så det var bara att sitta hemma och fortsätta mysbralle kvällen! När databordet väl var klart så var visst klockan redan 22 och jag som hade tänkt att titta på Efterlyst men som sagt det missa jag helt och hållet! Kolla lite på Insider ist men kände hur John Blund börja ge sig till känna och till slut somna jag visst...Anders tyckte jag skulle gå och lägga mig så det gjorde jag tillslut. Somna nog direkt för jag kan inte komma ihåg att Anders har kommit till sängen men nu när jag vakna låg han där och snusa så gott;) Vakna iaf glad....men känner mig nu deppig och rädd!!!
Vet varken ut eller in....blir så rädd för att jag förstör för andra det skulle nog egentligen kanske vara bättre om jag inte fanns på denna jord sitter nu och lyssnar på min älskling Marcus Öhrn...tänk hur mkt hans röst berör mig att han är snygg är ju bara ett stort plus! Sexig! Känner nästan att det är mig han sjunger till eller om när han sjunger bara för han sjunger så himla bra! Varför jag känner mig deppig nu är för att jag skulle gå in på Anders sida här på datorn och fixa lite grejer åt honom...och upptäckte då att han har kollat på porr saiter...blir så deppad utav det minns att när jag "kom" på Tommy så blev jag äcklad, jag blir inte äcklad bara besviken på honom att han inte kan säga att han vill kolla in alla dessa sidor eller prata med sina tjejer eller vad det nu är eller ska kallas så vill jag iaf att man ska kunna berätta för varann om sånt! Så jag gick in till Anders förut och sa åt han....men fick ingen vidare respons än att han bad om ursäkt och sa att han tyckte det var pinsamt. Men som sagt han sov ju och jag var arg som ett bi! Jag vet att jag kanske överdriver detta men jag blir så arg när man inte kan ha en öppen och ärlig kommunikation till varann!!!!

Idag ska jag iaf till psykologen och ha ett samtal...händer ju så mkt i mitt liv just nu så denna vecka behöver jag väl vara där i flera timmar....ska ta upp allt! Inga förbannande försköningar här! Nu har jag ju äntligen vågat börja öppna min "bok"! Ja det är dags för den riktiga Malin att komma fram! All energi jag lagt på alla andra människor under mina 31 år tänker jag börja lägga på mig själv! Så det är bara för er att vänja er vid att jag faktiskt kommer att säga ifrån när jag känner NEJ! Likaväl som jag kommer säga JA när det känns bra! Jag är trotsallt en människa med otroligt mkt känslor och tankar och ett jobbigt liv i mitt bagage! Sitter och tjuter av bara tanken hur mkt jag har plågat mig själv under alla år! Blir arg, besviken, ledsen på mig själv för att man faktiskt kan misshandla sig själv och sin kropp!!! Mitt mantra nu är JAG DUGER SOM JAG ÄR!!!! PASSAR DET INTE DIG, SYND FÖR DIG! JAG TÄNKER LEVA MITT LIV NU INTE IMORGON ELLER NÄSTA DAG UTAN NU!!!


En trofast vän är ett starkt försvar, och den som har funnit det, ärger en dyrbar skatt!


Genom att uppsjuta livet ilar det förbi.
Allt är främmande egendom-endast tiden är vår!

Kram

Inga kommentarer: