måndag 15 december 2008

Måndag

Så var det måndag igen och tänk om en vecka är det julafton!!! Julkänslan är inte infunnen hos mig än...den kommer nog inte att komma överhuvudtaget i år heller. Just nu sitter jag och tänker på Meja min mellersta underbara tjej som fyller 8 år på onsdag och det är första gången som inte jag är med henne på hennes födelsedag...det riktigt bränner i mitt hjärta! Har gjort i ordning ett paket och ett grattis kort som jag ska skicka på posten imorgon så hon iaf får ett paket från mig på posten på födelsedagen. Fy vad jobbigt det är sitter och tjuter här nu, men jag vet att det bara är att låta tårarna komma, varför hejda sig? Jag har ju faktiskt känslor väldigt mkt känslor...men förhoppningsvis så är det bättre till nästa födelsedag.
Min uderbara Meja

Om alla ändo kunde förstå att jag verkligen älskar mina underbara barn och skulle verkligen aldrig göra nåt för att såra dem, men jag MÅSTE lyssna till mitt hjärta och jag och Anders känner ju båda på samma sätt! Ni som aldrig har mött blixet förstår inte hur det känns! Plus att jag och Anders har ju faktiskt levt tillsamans tidigare så det här är inget "nytt" det är "nygamalt" eftersom vi båda är 12 år äldre och människor ändras. Jag kan inte rå för att jag har blivit så här kär, det var inte min tanke från början men man kan inte alltid rå för sina känslor och nu har jag tillåtit mig själv att bejaka dem.

Igår var ju Anders och jag till hans föräldrar och gratta hans mamma. Vi åt smarrig kalops!!!GOTT! Fika och prata. När vi åkte dit kändes det hur märkligt som helst då jag inte har vart där sen vi gjorde slut för 12 år sen, Anders och jag satt och prata gamla minnen under vägen...vi har ju gjort både det ena och det andra i dessa traker;) Vi skratta åt oss...och nu sitter vi här igen och kan börja om våran resa! Kan inte beskriva denna lycka jag känner!!!! Träffa ju även katten Baloo som hade blivit en riktigt tjock och go sak....en riktig kelgris! Jag var ju med och hämta honom för 13 år sen då var han ju bara en liten plutt kattunge till skillnad mot nu! När vi var där så ringer Anders fd tjej...att hon inte ger sig! Anders har ju tom bytt mobil nummer till skyddat nummer men det har hon lyckats få tag i!

Idag ska jag ner till Ringarum och titta på Malou när hon har lucia i klassen men det är inte förrän kl 18 ikväll innan det så ska jag och Tommy iväg till familjecenter och reda ut ett och annat! Det kommer bli många hårda ord från Tommys sida det vet jag men jag bryr mig inte om de tomma orden utan betydelse de är bara hans besvikelse som inte går att sätta ord på och då blir det ju hårda tomma ord ist. Efter vi har vart där ska jag åka till Elin och hälsa på, ska bli kuligt har ju inte träffat henne på så länge hennes mage är nog STOR nu eftersom det inte är vidare lång tid kvar till bf för henne. Ska bli spännande och se vad det är för nån liten krabat där inne;)

Kram

Inga kommentarer: