söndag 21 december 2008

Halva söndagen är förbi

Så har denna veckan nästan nått sitt slut och jag har överlevt...tyvärr! Vill inte må så här längre orkar inte med en gång till med depression! Men men...livets hårda skola kallas det väl.

Igår gjorde vi inte särskillt mkt, åkte ner en sväng på stan för att köpa en nätverkskabel, men då sa Mattias att han hade en hemma som jag fick så jag spara 100 kr;)Tack! Passa även på att springa in en snabbis på Lindex för att köpa underkläder det vart 3 bhar och 3 par underbyxor.
Känner att jag behöver få lite krydda i livet då jag känner mig så deppig.

När vi åkte låste jag båda låsen för Anders har ju bara en nyckel, han hade ringt på min mobil medans jag var inne på Ica och Malou hade pratat med honom och han hade sagt att han var ute låst;) YIPPIE!!! När vi kom hem sa jag att jag hade låst det andra låset för att jag inte ville att främmande människor skulle vara i min lgh när jag inte var hemma och att jag känner inte honom! Barnen var ju tyvärr här så jag var tuvngen att dämpa mig...men egentligen ville jag bara skrika rakt ut all min ilska och besvikelse över vad han har gjort! Vi prata iaf ett bra tag sen det kändes bra, och han sa att han verkligen ville att jag skulle följa med på julafton...men i ärlighetens namn så vet jag inte om jag vill det eftersom jag inte har så stor lust att följa med som en kompis eftersom jag inte känner nån där direkt. Jag berätta att Fredrik ville att vi skulle sitta här hemma och dricka och tjuta över allt elände som vi känner...och ja, vad ska jag säga...jag hatar ju ändo jul så varför ska jag fira?! Det ger mig ju liksom inget. Anders sa att han skulle gå ner på sina bara knän och be mig följa med...jag fråga varför han vill det...jo för han tycker om att umgås med mig och att jag är en bra kompis! Förklara då att jag kan inte vara hans kompis eftersom jag känner allt för mkt för honom. Nån som har ett klokt råd till mig...om jag följer mitt hjärta så följer jag med om jag följer mitt förnuft så stannar jag hemma med Fredrik.
Det såg ut som om han fick tårar i ögonen för han börja blinka och gnida sig i ögonen...men jag vet inte.

Mormor ringde också och tyckte jag skulle åka hem till mamma på julafton, men det kommer jag absolut INTE göra. Jag är inte redo för att ha nån som helst relation med henne det måste gå ett bra tag. Känner att jag klarar mig bättre utan henne i mitt liv för då är det ingen som klankar ner på mig! Måste ta tag i mig själv och skriva ett brev till henne där jag förklarar att jag inte vill ha nån kontakt just nu, men kanske om nåt år eller så.

Idag har jag och tjejerna vart nere i city med Marie och tjejerna och så Fredrik och Mattias. Vi kolla på idol finalisterna...Robin, Alice och KEVIN!!! Gud han är för charmig asså! Jag är helt kär i hans låt!!! Detta är riktig talang alltså!
Tommy kommer om ett tag och hämtar tjejerna...väntar...samtidigt som jag håller på att tvättar.

Imorgon är det dags för att jobba igen...bara att bita ihop det är ju trots allt bara måndag och tisdag denna vecka sen är jag ledig ända fram till 2 januari!

Kram

Inga kommentarer: