fredag 26 december 2008

Mår som jag förtjänar denna dag;)

Ja ni...sista dagen på julen så HIMLA skönt det känns!

Julafton tillbringa jag i Österbymo med Anders och hans familj, det gick väl smärtfritt fram, men sakna tjejerna så mkt för eftersom jag avskyr julen så kändes det så jobbigt att sitta där och leka glad...julen är ju liksom för barnens skull inte min! Men nu har jag iaf gjort det "firat" jul utan mina barn för första gången.
Hemma hos Jenny och Pär så åt vi julbord, fika, godis och en MASSA alkohol...men som ni förstår tog jag det lungt eftersom jag inte hade nån lust att sitta och bli onykter hemma hos dem på julafton. Prata med Jenny om Anders betende och så och hon sa att Anders är helt annorlunda nu när han har träffat mig...i positiv mening så det känns ju bra iaf. Gick och la mig vid 22 tiden då jag kände att jag inte hade så mkt mer att tillföra.
På juldagen åkte vi hem straxt efter frukosten....vägen från Österbymo är bland den tråkigaste väg jag någonsin vart med om!!! Känns som om man aldrig kommer fram!!! Men tillslut var vi iaf hemma....
Prata i telefonen med en massa olika människor och tog mig sen ett varmt och härligt bad för att försöka tina upp mig själv efter en isklall dag i ett hus;)
Två kompisar till Anders skulle komma vid 18 tiden men tror ni de höll tiden?! NÄPP!! De kom redan kl 17!!!! Där stod jag i mysbrallor och osminkad...jobbig sits men men jag överlevde det också. Gjorde mig klar och sen gick jag ut och satte mig hos dem och öppna min första öl. Efter ett tag kom det ett gäng med människor som jag inte känner utan det var Kims kompisar...vi fortsatte att parta och sen kom Fredrik, Mattias, Maria, Marie och Cissi och tillsist kom Catrine! Så himla kul!!!
Vid 23 tiden tror jag att vi åkte härifrån för att bege oss till Harrys...där inne hann jag beställa varsinna drinkar och sen typ blev Anders utslängd pga att han ramla in i en vakt! Så det var bara att åka hem liksom...sa till Catrine att vi åkte hem och att hon skulle komma sen, men ack det gjorde hon icke!!! Jag blev livrädd när jag vakna!!! Vad hade hänt henne?! Ringde mobilen utan svar, ringde hem och då sa de att hon låg och sov. Det var ju bra för då visste jag iaf att hon hade kommit hem!

Idag skulle jag egentligen ha träffat Wilma men mormor ringde och väckte mig kl 11,45 och sa att hon skulle komma sen och hälsa på så jag fick avboka min "date" med Wilma. Hoppas vi kan ses imorgon för det är ju så länge sen vi sågs liksom.
Imorgon ska Anders vara hundvakt åt Peter så han skulle gå redan vid 11 på morgonen och komma hem på söndag. Får se vad jag hittar på imorgon funderar på ifall jag ska ringa och säga till Tommy att tjejerna ska komma redan imorgon och åka hem till honom den 29 ist, vi får se.

Nåt jag inte blir klok på är att när Anders är onykter så törs han säga att han tycker om mig och är så himla go...men så fort han är nykter så blir han en sten! Hur sjutton ska jag få honom att förstå att man kan visa känslor även när man är nykter!!! RÅD BEHÖVS! Hitta även ett paket inne i garderoben som är till mig...men han våga visst inte ge det nu...jag blir galen på detta!

Kram

Inga kommentarer: