onsdag 5 november 2008

Vikken da!!!

Åkte ju som sagt upp till Stockholm igår för att göra min gastroskopi!!!Skulle var där kl 12,30 för att träffa min dietist Tina först och sen Åsa...kl 14 skulle jag upp till op för att göra gastroskopi!!! När tror ni jag kom in?! Jo kl 17!!!! Jag var så uttråkad och irreterad och ni skulle ha sett min syster! Hon var som ett ilsket bi;) Bussen hem var ju liksom bokad till kl 16,45! Och då hade jag inte ens kommit in till rummet än!!!! Men kan berätta att min läkare betala tåg hem till mig och Marie! Visst var det snällt!!! Så vi åkte tåget hem 18,40. Plus att jag hade ju vart fastande sen kl 8 på morgonen så jag kände mig lite trött emot slutet, men Marie och jag åt på Kungsgallerian. Jag åt nåt gått ris med kött, korv och kyckling...smarrigt!!! Köpte färska hallon på hötorget tyvärr såg de godare ut än vad de är, lite sura, men de går ner iaf, sitter här nu och pillar i mig ett lite då och då. På tåget hem var vi ju bara tvungna:) att ha nåt smarrigt att äta;) stanna till på 7eleven och köpte the och varsina goda bullar och kakor!;)
På tåget hem berätta Marie att hon läst i en tidning att det var många som flörta via bluetooth....så i uttråkningarnas tid börja vi söka på bluetooth för och se om det var nåra där så att säga...visst är det kul att få vara barnslig då och då;)


Men iaf så ska jag berätta om gastroskopin!!!! Inte nåt jag direkt vill göra igen så att säga. Tyvärr så hade inte Dag den nyare kameran som är tunn...utan den gamla versionen som är väldigt tjock!!! Spraya mig i halsen med nåt bedövningsmedel och sen körde han ner den där ÄCKLIGA grejen!!! Jag blunda och höll hårt i ssk hand! FY FAN säger jag!!! Vad VIDRIGT!!!! Hade sån lust att bara dra ut den där slangen då de fyllde magsäcken med luft så jag rapa och fick kräk reflexer omvartannat!!! Det var så otäckt känndes som om jag skulle kvävas! De bara sa vad duktig jag var hela tiden men jag kände mig väldigt ofräsch med allt rapande och slemmande och dreggel!!! Men det var ju skönt att få det gjort, kändes som om det tog 10 timmar där men min syrra tyckte jag knappt gick in förrän jag var tillbaka! Det såg iaf bra ut i magen så jag vet i sjutton vad detta är!!! Ska nu prova att dra ner på magmedicinen och sen får vi se. Men skönt att veta att jag inte har magsår iaf!

När vi väl var hemma så åkte Marie till Chris och jag åkte hem till Marie och slängde mig i soffan men inget kul så jag valde att gå och lägga mig eftersom jag var så jävlans trött! Marie skulle komma hem vid 2 i natt för då skulle Chris börja jobba men när jag vakna nån gång i ottan för att gå på toa var ingen Marie där! Fick för mig att hon blivit mördad eller nåt! Så jag var tvungen att skicka ett sms och efter ett par timmar svara hon att hon kom vid 8! Kunde äntligen lugna ner mig då! Tänk vilka tankar man får till ibland!

Idag ska jag iväg till jobbet och pyssla och så är det andakt i em! Så jag får min andliga dos;)

Kram

Inga kommentarer: