onsdag 12 november 2008

Tandläkare

Kl 7,50 idag ska Malou vara hos tandläkaren och ta några röntgen bilder sen blir det rally tillbaka till Ringarum för att sen köra super rally till Norrköping och till jobbet idag är det ju onsdag och det innebär pyssel hela dagen. Ska sy lite kökshanddukar idag har jag tänkt. Blir så trött på vissa tanter som kommer och bara beter sig så egoistiskt! Igår blev det en mindre dispyt då jag inte accepterar att man kan tro att man kan bete sig hur som helst. Det blev 3 djupa andetag för min del och slå knut på tungan för att inte kläcka för fula ord! Men visst blir man irreterad när vissa pensionärer tror att det bara är dens behov som är viktiga!!! Blir heltokig!
Det spö regna ju hela dagen så efter jobbet skjussa jag hem en annan underbar tant hon bor liksom i Ektrorp och hon är så underbart snäll så kan jag hjälpa så gör jag det så gärna! Då slapp ju gumman att bli dy blöt.

Ringde Mirandas nya dagis igår...och jag vet inte riktigt vad jag tycker faktiskt, känndes inte riktigt bra att prata med en förskoleläraren...men jag ska inte dömma innan jag vet mera, alla har ju inte en telefonröst liksom. Ska iaf dit den 25 november och prata med henne. Eftersom de inte känner oss eller Miranda jag tykcer ju att de skulle räcka med att jag prata med dem den 1 december när Miranda börjar sin inskolning! Men men...

Mina tankar är så långt borta från här och nu så att säga...jag är liksom framme i december och börjar tvivla på hur jag ska göra med allt som rör familjen!SKIT!!!
Vet varken ut eller in vad som verkligen känns rätt liksom, känner ena dagen att det är ok nästa är det fel! Tommy vill ju ha raka svar och jag tycker det är så svårt att verkligen veta vad framtiden vill! Känner ju dock att trygghet är lite tråkigt men vet ju å andra sidan att det är ju vad alla vill ha efter ett par år liksom! Fan vad svårt allt är!

Kram

1 kommentar:

Alexandra sa...

Malin, jag tror att allt kommer att kännas bättre när du får din lägenhet. Då får du lite distans till det hela och får chansen att andas ut lite. Bara allt ordnar sig med alla papper och framförallt huset, så kommer allt kännas lättare tror jag. Ha en bra dag idag vännen min! Jag tänker på dig!

Kramar Sandra!

ps...jag bara skojade om Ullared...om du känner att du inte har råd att åka så är det helt ok!Jag vet fler som ska åka så jag kan åka med dem!