torsdag 13 november 2008

Dödsfall

Japp så var Bosse död, stackars underbara mormor! Ringde upp henne igår efter att mamma hade ringt mig. Då höll de på att göra iordning honom och jag hörde hur min underbara mormor var ledsen och det förstår jag det är ju hennes andra partner som dör i lungcancer! Hon sa att jag vill inte vara med om det här en gång till, mer än när det är min tur och det är det snart. Jag sa nej säg inte så! Jag älskar ju min mormor så mkt! Hon är en utav de människor som aldrig får dö för mig! Men den dagen kommer ju tyvärr komma. Då kommer jag nog vara tuvngen att dö också, min mormor är världens bästa mormor!!!!
Vet ni vad en annan konstig sak var att jag tänkte ringa till mormor igår em och höra hur det var för jag kände att det var nåt konstigt! Men hann aldrig ringa innan mamma ringde och berätta att Bosse hade dött! Men det är ju min "kontakt" med det övernaturliga som spökar då och då det vet jag.
Jag ska åka och hälsa på mormor nån dag i helgen när vet jag inte riktigt vi får se det är tid jag helt enkelt tänker ta mig så att säga! Så nu blir det en begravning för mig om ett tag uschan så tråkigt och vidrigt! Hatar sånt! Tyvärr tillhör det ju livet, men jag fattar egentligen inte varför man ska vara tvungen att dö!
Ja ni livet är en plåga....varför ens kämpa för nåt när man ändo ska dö?!

Idag är det ju torsdag...SKÖNT!!! Imorgon ska jag ju till Stockholm och träffa en psykolog så jag är ju ledig från jobbet! Underbart, känner liksom att jag har så mkt att styra med och att det är "jobbigt" att jobba pga det.
Igår på jobbet fixa jag ett reklam blad för Träffpunkten! Visst är jag duktig! Hade glömt vilka kunskaper jag faktiskt har;) Min chef tyckte det var jätte bra så hon ska skicka iväg det på tryckeri! Ska bara lägga dit bilder från oss på Träffpunkten! Sen fixa jag iordning sånghäften med julsånger, vi måste ju börja öva på det nu då det snart nalkas JUL och ADVENT! Tänk vad ett år går fort!!!! Innebär att jag snart är 32 år!!! HERREGUD!!! Känner mig inte äldre än 15;)

Stanna till och köpte nytt hjul åt Wille igår på djuraffären så Meja blev överlycklig och Wille också för han springer i det hela tiden nu! Så nu låter det för fullt här hemma med två vilda dvärghamstrar i varsina hjul.


Kram

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Hej! Stackars din mormor! Så tråkigt! men skönt för honom att slippa lida mer... förstår att man ger upp hoppet om livet när man förlorar två livskamrater på det sättet...

Ja, vi avvaktar helt enkelt och ser om det löser sig för dig med pengar och allt. Du behöver inte känna dig tvingad! Vi kan hitta på något annat nån dag så att vi ses lite :)

Hoppas hoppas hoppas verkligen att ni får huset sålt snart! Det är ett elände med husförsäljning just nu har jag hört! Försår att det är skitjobbbigt!

Ha en bra dag och lycka till imorgon när du ska till Stockholm!

Många kramar från mig!

elin669 sa...

beklagar sorgen vännen. trist när sånt händer.
hoppas i alla fall att det är bra med dig i övrigt !

kram !!