lördag 15 november 2008

Underbart!!!!!!!!!!!

Vilken människa jag träffa igår i stockholm! Kände att jag borde ha träffat henne för flera år sen då kanske jag inte hade plågat mig så i alla år! Eller känt mig så värdelös som jag gör och har gjort i hela mitt liv! Men nu ska jag iaf få hjälp! Ordentlig hjälp kände samhörighet med henne nästan direkt först vart jag skeptisk då hon är en väldigt ung tjej och nyexaminerad psykolog och doktorand, men herregud vilken underbar människa! Eftersom hon har sin klinik i stockholm så blir det lite svårt för mig att ta mig till stockholm varje vecka så jag ska få övningarna via mail under 10 veckors tid plus att vi kommer ha telefon kontakt och så ska vi ses runt "halvtid" och sen i slutet! Gud vad jag känner att det här kommer bli bra! Tror det är första människan som jag möter som jag känner att hon verkligen förstår vad det är jag pratar om! Det jag ska arbeta med är kognitiv beteendeterapi och jag har faktiskt tänkt att det verka vara en bra behandlings metod för mig i flera år men vågar liksom aldrig ta upp sånt med min psykolog som jag går hos! SÅ SKÖNT! Kan faktiskt inte beskriva i ord vilken lättnad jag hade i kroppen när jag gick därifrån!ÄNTLIGEN!!! Va det jag kände!!! Hon förstod direkt varför jag har mitt ätproblem och alla mina "Onda" tankar om mig själv behövde bara berätta lite om min förbannande sjukhus vistelse när jag var barn för att hon skulle förstå vilka spår det har satt i mig!
Jag fick även göra en avslappningsövning som kändes skön och hon berätta att hon även kommer att skicka med ljudfiler till min mail. Hon gör en personlig analys utav mig och mitt problem och gör i ordning en behandlingsplan som är unik för mig! Hon heter Sandra Weineland och jobbar på CFTK!

När jag gick därifrån vid 11,30 tiden tog jag mig en promenad ner till city och hade tänkt att gå och strosa i gamla stan men det börja regna så jag valde att gå i de olika galleriorna i city ist. Hitta inget direkt utan det blev endast shampoo och balsam. Men det var bara skönt att gå omkring och se alla människor som var på väg nån stans. Var även inne på American Dream vilken är en helt underbar inrednings affär i stockholm!*älskar* Sen var det dags att gå emot bussen och köpte då med mig en smarrig kyckling och feta ost baugett från nåt take away fik. Gott var det iaf! Bussen var dock proppad så jag fick sitta obekvämt brevid nån tjej...men men det gick, jag läste tidningar och lyssna på radion och käka baugetten. Tommy och Miranda hämta mig på busstationen i Norrköping och så åkte vi hemåt.

Malou och Meja hade redan hunnit iväg till discot, men när Tommy åkte och hämta dem så var Meja så glad för hon hade vunnit 2 danstävlingar. Gullungen där! Hon är en riktig danserska hon! Hon vill börja på cirkus tror det är Norsholms hon vill gå på för det var Wilma i hennes klass som hade pratat om det och självklart ska hon få gå på det när vi äntligen är på plats i Norrköping. Idag har jag packat och rensat en massa grejer och har lagt ut en del på tradera och blocket kanske får jag någrakorvören då iaf.

Imorgon ska Marie och jag åka till mormor och hälsa på henne. Underbara mormor*PUSS* Idag skulle hon nämligen iväg på kalas hos min kusins tjej och inte har jag nån lust att träffa de stollarna!

Kram

Inga kommentarer: