söndag 9 november 2008

Spontant kan bli dyrt;)

Kalla det vad ni vill...men i fredags efter jobbet när Tommy och jag var och handla på City gross fick vi för oss att åka till Ullared på lördagen, så Tommy ringde sin mamma och fråga om hon kunde vara barnvakt åt tjejerna. Det gick! Så vi skjussa ner dem till henne på kvällen. Tommy och jag åkte kl 4 på lördag morgon till Ullared! Gick upp kl 3! Jag var så jävla trött och resan ner till Ullared har aldrig vart så låååååååång som då! Självklart hitta jag lite smått och gått så att säga...och sitter här nu och har gjort av med 7000 kr på typ inget;) som vanligt när man kommer hem därifrån! Får se hur det blir med resan till Ullared den 14 december med Sandra nu....hade ju liksom bara tänkt att handla lite! Men så blev det ju inte! Som tur var iaf så kom Tommy och jag dit kl 8 och då var det inte så mkt folk när vi gick ur Gekås kl 13 så var kön in ända bort till bussparkeringen! Ni som vet var de parkerar vet hur lång kö det var! Vi valde att inte gå in igen! Gick och åt, kolla i de andra affärerna och sen begav vi oss hemåt igen, var hemma kl 18! Och jag var så trött då! Och idag värker benen! Låg och sov framför tvn hela kvällen kl 22,30 gick jag upp och la mig och kl 23,30 ringer Mattias!

Gud jag blir tokig på honom!!! Han satt och festa hos Maria och Mattias och sa att det hade ringt nån och sagt att Fredrik var skyldig honom 14000 kr. Ja ni jag orkar inte ens engagera mig i detta! Mattias kommer med såna konstiga saker hela tiden plus att han satt där med Maria och Mattias två andra alkisar och säkerligen hitta på en massa fantasier! Blir galen! Han sa att han skulle se till att Fredrik inte skulle bo kvar så länge i Norrköping! Ja ni jag fattar inte hur det är ställt hos vissa människor! Mattias har sån fantasi just nu att det inte ens går att beskriva i ord, han kommer med en massa konstiga saker hela tiden! Hur sjutton ska man göra för att han ska acceptera hjälp?! Ska iaf ringa honom idag och prata med honom att han får ta och ordna sitt liv själv så länge han väljer att umgås med maria och mattias! Jag är beredd att hjälpa honom och stötta honom men inte så länge han väljer att umgås med alkisar eftersom han själv är det och behöver bryta sitt mönster!
Kanske låter egoistiskt men jag har egna problem och även om de är som en fjärt emot Mattias så behöver jag ta tag i dem och jag väljer faktiskt att göra det. Jag går hos min psykolog varje vecka och har gjort det i över 2 år! Det tar tid och är tidskrävande inget som sker över en natt men jag kämpar! Snart står jag rakryggad och vet att jag har gjort världens bästa jobb för mig själv!

Idag ska jag ev åka in till Norrköping och gå på teater med syster och hennes hullisar med Miranda men vet ej om jag orkar är helt mör i hela kroppen! Plus att jag upptäckte att Meja ska vara hos ögonkliniken imorgon bitt kl 8! Så det blir en tidig morgon! Uschan!!! Får se vad dagen har att erbjuda en tjock smock som mig!

Kram

1 kommentar:

Alexandra sa...

menar du att du inte kan åka till Ullared med mig i december nu?!?! Din skit! hihi... Du får allt ta och pallra dig med ändå nu när vi har bestämt det!

Kram på dig!