tisdag 27 maj 2008

vilken dag är min dag?!

När ska jag bli glad? När ska jag acceptera den jag är? När ska jag känna glädje och tacksamhet över att jag faktiskt lever? Jag känner mig så ledsen har lust att bara tjuta och skrika ut min smärta!!! När är det liksom min tur att känna att livet är helt okej och att jag faktiskt duger som jag är?! Jag är ju för sjutton 31 år och inte vågar ta beslut för när jag väl tar beslut blir det alltid fel och jag sårar alltid nån annan...för vem bryr sig om hur jag mår?! Bara jag inte sårar nån annan. Jag kanske är egoistisk och dum men jag försöker så innerligt att göra allt bra för alla andra...men det blir alltid fel! Hur ska man göra för att vara en bra människa och samtidigt känna att det jag tycker och tänker också är helt ok.
Jag låter ju alla andra säga nej när de inte har lust för nåt, men varför kan jag då inte tillåta mig själv att också säga nej utan att få ångest för det?!
Jag känner att jag bara skulle vilja fly ifrån allt, men jag kommer ju alltid vara tvungnen att umgås med mig själv och jag tycker inte om mitt sällskap!
Jag vill bara rymma härifrån NU!!! Men hur ska jag lyckas rymma från mig själv? Om nån har svaret på det så önskar jag inget hellre än att ni delger mig det!

Ska väl berätta lite om min dag på Ikea igår också, vi shoppa! Underbart roligt när man själv inte betalar! Sen åkte vi till Blomsterlandet och köpte växter och idag ska vi till Claes Ohlsson och sen inreda.

Kram

Inga kommentarer: