lördag 10 maj 2008

Lovley morning

Vilken underbar dag det är idag, solen skiner och det är redan 20 grader och klockan är bara halv nio!!! Sitter här med färg i håret så jag kan täcka mina gråa strån igen....ja det är sant jag börjar få gråa hårstrån!!!Så jag har bevis JAG ÄR GAMMAL!! Idag ska jag till Unnerstad med Sandra sen på kvällen ska Tommy och jag göra nåt utan barn men så långt har vi inte kommit än att vi vet vad, men vi är iaf barnlediga tills imorgon då de ska vara på landet med sin farmor! Skönt!
Nu har jag ju jobbat 1 vecka på mitt nya jobb och jag har aldrig haft en jobbar vecka som gått så fort! Jag verkligen storm trivs på mitt jobb, tycker det är så roligt att jag nästan längtar dit. Att jobba till halv fyra är inget som känns jobbigt, förut när jag jobbat på älderboende har det vart pina och jobba längre än halv ett...men nu så springer timmarna iväg! Jag är verkligen avundsjuk på mig själv för att jag fått detta jobb!!! Har ju en favorit tant som är en helt underbar människa, när jag blir gammal vill jag bli som hon, för större hjärta kan man nog inte ha! Igår satt hon och jag i solen i 1 timma medans de andra gick ut och gick stavgång, det var ett sånt underbart samtal, hon har en sån historia att jag inte ens kan berätta den i ord!!!

Kram

1 kommentar:

elin669 sa...

hej vännen ! det är så himla roligt att höra att du trivs så bra på ditt jobb, jag skulle också vilja ha ett sånt jobb.... det kommer väl så småningom!
det har verkligen varit en kanon dag idag! jag har njutit av värmen, när jag va som tjockast hatade jag värmen, så underbart att kunna njuta ! jag vet inte än om jag ska med på friskis i morgon vi får se... felicia är hängigare igen... så jag ska ta det beslutet i morgon !
jag ringer på dagen ! kram !