söndag 11 maj 2008

Solig lördag i unnerstad

Var som sagt i Unnerstad igår fm med Sandra...så underbart att vara där! Tyvärr kan jag ej visa vad jag köpte för min kamera strejkar!!! Men jag köpte iaf en tavla i plåt som jag ska sätta på husväggen och det står "flowers" på den, 3 söta hjärtan som man ska sätta kort i, en hjärtan på tråd plastblomma och kruka, 1 doftis från candel light, 1 krok hållare i grå smide med 3 krokar. Så fika vi så klart!!!! Helt underbar förmiddag!

När jag kom hem så var vi själva hemma eftersom barnen är i Näs (sommarstugan), så vi besluta oss efter många turer om vad vi skulle göra att vi åker till Sörping. Väl där så vandra vi vid kanalen för att sen besluta oss om att vi ville ha kina mat! Så vi tog oss till kinarestaurangen och satt ute!!! Så himla underbart väder ju!!! Jag åt stekt ris med kyckling!!! SÅ GOTT!!!! Men vilken portion!!!! Det syndes inte ens att jag hade ätit så när vi skulle betala fråga servitrisen snällt..."va det gott?!" Det var det ju verkligen men som sagt jag kan ju inte äta så mkt, Tommy tyckte vi skulle ta en doggy bag så de inte återanvände maträtten till nästa som beställde! Ha ha
Till efterrätt gick vi bort till Konfekthörnan och köpte glass, de gör ju så underbar glass eftersom de gör den själv!!!!! Jag valde 1 kula med viol smak........ÄLSKAR!!!!
När vi väl kom hem så korka vi upp våran jordgubbs vodka...jag har ju inte druckit sen juldagen 2006....och jag vill öva för att se hur jag tål alkohol, fick i mig en "drink"...men fy vad äckligt jag tycker verkligen inte om alkohol!!! Men jag kände inget mer än att det stack i armar och ben.
Men som sagt jag drack inte vidare mkt eftersom det var så äckligt!
Idag ska jag till Sörping och gå på marknad!!! Det blir bara Tommy och jag eftersom barnen är kvar på landet. Sen i kväll är det dags för ett pass friskis!
Kram

2 kommentarer:

Felicia6 sa...

Vad var det jag sa? ;) Stekt ris med kyckling/fläsk är bland det godaste som finns.. MUMS :D

*Sanna* sa...

tjenare e med viktopad, har oxå en blogg sannaliv.blogspot.com undrar hur du gör för att få in en räknare på din blogg.. kram =)