fredag 4 september 2009

Äntligen FREDAG!!!!

JAPP!!! I kalendern visar det att det är fredag idag!!! Det är väl för bra för att vara sant men det är ju sant!!! Denna helg känns så efterlängtad att jag inte kan förklara det i ord!!! Jag känner mig så otroligt trött och utmattad!!! Denna helg ska jag ta det lungt! Måste vila ut mig! Känner att min kropp skriker utav utmattning och även mitt psyke...hur mkt ska en människa orka innan man rasar?! Nog så har jag ju redan klättrat uppför världens största uppförsbacke...jag har tagit mig upp...men känner att jag sakta börjar klättra nedför denna stege igen....det är väl en sak som är bra med att man har mått dåligt tidigare för jag känner igen mina tankar och så när jag börjar bli deprimerad! Nu är det inte så att jag är super deppig men känner mig helt enklet utmattad och nedstämd, känner att det mesta känns allmänt grått och trist! Inget känns vidare roligt men men...när har livet någonsin vart roligt?!
För så roligt som jag har det numera har jag inte haft sen jag var tonåring liksom...det är en sån befriande känsla att äntligen ha vågat ta tag i MITT liv! Och våga göra det JAG vill, det ända som hindrar mig nu är ju ekonomin och det är nog därför jag känner mig som jag gör...fan att ekonomin kan tära så på en människa, vilka problem vi har här i västvärlden, tänk alla barn i afrika länder som inte ens har mat för dagen! Och de klagar knappt!!! I deras ögon är jag säkert miljonär, men i mina ögon är jag så fattig och långt ner i västvärldens alla klyschor så att säga!

Skulle så gärna vilja följa med syster, mamma och mormor till Ullared på måndag....men men det går inte! Malou har INGA kläder och vi andra har inga jackor och kontot är TOMT!!! Ja ni! Fattiglapp det är vad jag är!

Har fått ett erbjudande om en lgh på Dagsbergsvägen....en trea som kostar 4998 kr i månaden!!! Vill ha den samtidigt som jag känner att det blir för krångligt att ta sig till skolan och jobb för oss! Fan hur ska jag göra?! Om nån ändo kunde bestämma åt mig och säga vad som blir det bästa i längden!!! Måste iaf bestämma mig innan måndag om jag är intresserad eller inte!

I onsdags var jag och Tommy till familjerätten....ja vad ska jag säga?! Jag blir SÅ trött på honom!!! Kvinnan som vi pratar med är jätte bra, och håller varken med mig eller Tommy...men tillslut fick jag nog och fick ett utbrott på Tommy att han måste börja inse att hur mkt han avskyr mig så är det bara att spela ett spel framför barnen! Att han kommer ångra sig så bittert om några år när tjejerna fattar mera och börjar fråga! Att han beter sig som han gör och har gjort är inget han vinner på det kanske känns skönt just då men i längden förlorar han STORT på det! Kvinnan förstod inte heller hur Tommy resonera och förklara för honom vad det innebär att ha växelvis boende....kanske fattar han lite mera nu. Jag är ju inte intresserad av hans liv för fem öre...men jag är intresserad vad som händer i mina barns liv och även varannan vecka liksom!!!! Tycker mest synd om Tommy att han inte riktigt klarar av att släppa det som har vart och inse på riktigt att det är historia och historia går inte att göra om men det går att acceptera att det blev som det blev! Ja ja....en dag...så vaknar han väl också!

Idag är det jobb sen hem och ha min "mys" fredag i badkaret och göra mig "fin"...har ju lite spa för mig på fredagar, det är så underbart skönt att känna sig fräsch och så och smörja in sig fila fötter och allt vad det innebär att ha mini spa. Sen bär det av hem till Kicki för att börja planera våran nyårsfest:) Vi ska hyra lokal och så det ska bli riktigt roligt:) Samtidigt ska vi dricka lite cider och öl och äta mat och så ska jag få träffa hennes nya date:) Spännande för han är från sörping:) Och Sandra, han jobbar på verma plast!!!

Imorgon är det meningen att Broman och jag ska umgås men jag vet inte om det blir så...vi får se...han jobbar ju extra nu så han har mkt att stå i...och så kanske han vill träffa sina vänner, så ja vi får se...plus att jag vet inte riktigt vart han står....ja ja...vi får se vad som händer imorgon det är ju trots allt ett dygn kvar och mkt kan ändra sig på ett dygn! Iaf i mitt liv! Planering är svårt!!!!

Puss och kram
Malin

3 kommentarer:

marlu sa...

bara på en timma kan hela planeringen förändras.. jag vet... i bland till det bättre i bland till de sämre... där av att jag ska ha min hemma tråk helg då kan jag iaf inet bli besviken... r jag rädd eller livrädd för att bli besviken?? hmm LIVRÄDD skulle ja tro :)

Alexandra sa...

Inte för att jag känner alla som jobbar på Vermaplast längre men jävligt nyfiken blir jag :P

Hoppas att Tommy fattar nu då... skulle nog vara skönt för honom också att släppa taget och gå vidare.

Sköt om dig! Kram!

Unknown sa...

gör det inte svårare för dig med att ta dig till jobb/skola sånt underlättar nåt enormt, jag säger inte att du inte ska skaffa en billigare lägenhet men kanske är bättre att ta en billigare där ni bor...kram Jessica