tisdag 22 september 2009

Så trött men jag kom upp iaf;)

Herregud så trött jag är....ögonen känns som pingis bollar...så svullna är de...blev en väldigt jobbig dag igår...orkar inte just nu gå in på det. Men det är dags för en förändring i mitt liv så att säga.

Idag är det möte med chefen...får se vad som händer....

Nu tänker jag skriva om vad jag anser om ett förhållande och vill gärna ha komentarer ang det, vill veta om det är JAG som är konstig!!!
Jag har ju vart gift och har mina tre barn med den mannen, jag älskar mina barn och känner att jag är totalt klar med att skaffa flera barn. Jag har ju vart gift och vill här och nu aldrig mer gifta mig för känner att man faktiskt kan älska varann lika mkt även om man inte är gifta och eftersom jag INTE ska skaffa flera barn så behöver jag inte tänka på det juridiska ang barn....
Jag vill att den jag har ett förhållande ska vilja ses och att det ska vara natruligt...inte bara att det ska vara jag som vill ses, utan att man faktiskt ger och tar, att även om man inte ses på ett par dagar så pratar man med varann och berättar om vad som händer i ens liv. Att även om man har mkt att göra en dag så vill man ändo ses om det så bara är för ett par timmar, eller att man sover hos varann. När jag väl blir kär ger jag min kärlek till 100 procent och vill ha 100 procent tillbaka. Att den man träffar är den person man ställer högst upp på prio listan så att säga...är jag så himla konstig i mina tankar?! Eftersom jag har barn så behöver jag ju ge dem tid varannan vecka det är inget konstigt men vill ju ändo träffa den person jag har ett förhållande med. Man kan skicka gulliga sms till varann och krydda livet lite extra liksom utan att man ska känna att det är påtvingat med att få ett svar...ja vad ska jag säga det är så jag känner, är jag så konstig?!
Jag tänker ju alltid väldigt mkt, analyserar ord och händelser och undrar hur andra människor fungerar...jag älskar människor att träffa nya människor är bland det bästa jag vet och när man träffar nån som man fattar tycke för så ger jag allt...och blir typ alltid sårad av det...Känner att jag har kommit till en punkt här i livet då jag ska bil iskall och sluta bry mig om andra männsikor för det är visst först då som man kan vara ego och inte ha några känslor...

ska kämpa nu...dock i en motvind som är väldigt påtaglig just nu.
Ha en bra dag
Kram

2 kommentarer:

Nilla sa...

Förstår och håller med dig till fullo. Utan att känna dig så verkar du vara en mycket stark Malin. :) Det där med förhållanden...ett krångligt kapitel i livet. Två vuxna människor ska finna varandra, det är ju det enklaste...det svåra är ju sedan att få varandras liv att fungera tillsammans och gå åt samma håll. Tycker du tänker helt rätt att man trots att man är varannan-veckas förälder absolut kan prioritera sin relation och ta hand om den...den behöver ju underhållas och vårdas för att växa. Det gäller ju att man dock är "på samma sida", att man är överens och förstår vilka önskningar,drömmar och behov båda har så att man kan svara upp på dom efter bästa förmåga. Ibland är det väl där det felar..att man går i otakt helt enkelt och då tror jag bara att det är så enkelt att det inte är meningen. Som mamma så ligger prio 1 alltid där, vissa män har svårt med den konkurrensen. Du verkar vara helt på det klara med att du är färdig med både att få barn och giftermål...va skönt...vårda det och stå fast vid det. Tycker du ska satsa på dig själv, göra bara dom bästa Malin-sakerna som fyller dig med glädje och energi. Om folk vll kalla det ego så varsågod..jag tycker bara det är styrka. DU är den viktigaste personen i ditt liv. Utan dig och din styrka är du inte den Malin som du ska vara, den mamma du behöver vara eller den vän du vill vara. Ta hand om dig och gör det som känns rätt för dig! Kram

Anonym sa...

Självklart vill man vara nära den man älskar, precis som med sina barn även om det är en annan slags kärlek!Men samtidigt är det ju bra att sakna varandra med ibland.Prata med din man om hur han känner.Kanske är det så att han är rädd att binda upp sig igen,kanske har han i tidigare förhållanden blivit styrd eller beroende på något sätt?(man är ju präglad av tidigare relationer).Han kanske satsade allt och blev sviken?
Vad vill han/du få ut av er relation?....Stå på dig och fortsätt att visa dina känslor det kommer du att vinna på,hoppas att ni kan finna en gemensam lösning på det hela.Lycka till!